Çiçero'nun Galası Maslak Uniq'de hafta içinde yapıldı 18 Ocak'ta da vizyona girdi.  
Ben de taze taze fırından yeni çıkmışken gidip göreyim dedim. Erdal Beşikçioğlu ve Burcu Biricik için gittiğim bir filmdi Çiçero. Film Müzikleri şahaneydi müzikleri Onur Özmen bestelemiş. 
Filmde birşeyler eksik kalmıştı sanki. Casusluk filmlerinin o heyecanını ve duygu yoğunluğunu yaşayamadım. Burcu Biricik ve Erdal Beşikçioğlu için gidilir ancak, beklentinizi yüksek tutmayın. Bir "Kelebeğin Rüyası" bir "Babam ve Oğlum" bir "Aile Arasında" bir "Müslüm" etkisi yaratmadı bende. Çok sevmiş ve etkilenerek çıkmıştım bu bahsettiğim filmlerden. 
Erdal Beşikçioğlu nam-ı diğer Behsat Ç 'nin opera söylemesine ise gülmedim desem yalan olur. Hani bir ceket giyersin şahanedir kumaşı, dikişi ama, sana bir türlü uymaz ve şık durmaz ya, ona da opera söylemek aynen böyle olmuş.
Hayat Şarkısı dizisinde casusluk faaliyetlerine alışık olduğumuz Burcu Biricik, aksanı ve sarışınlığı ile tam bir Alman olmuştu. 
Atatürk Orman Çiftliği, Bulvar Palas, Opera, Melek Sineması, Alman ve İngiliz Büyükelçilikleri ile 1943 yılının Ankarasını görmek güzeldi. Almanların Ari bir ırk yaratmak için engelli ve down senromlu Alman çocukları  toplayıp gaz odalarında öldürmeleri en etkileyici sahneydi. 
İngiltere Başbakanı Churchill sanki gerçeği gibiydi. Dönem kostümleri, kadınların saçları, ortam güzel yansıtılmıştı. Agust, down sendromlu çocuk oyuncu çok başarılıydı.

Tamer Levent'i ingiliz büyükelçi rolünde olmasına rağmen, İstanbullu Gelinde Esma Sultanın Garip'ini izler gibi izledim. Dizi oyuncularını her hafta izleyip filmde karşına çıktığında ise farklı bir role kolay kolay oturtamıyorsun. İngilizlerin 2. Dünya Savaşında Türkleri savaşa dahil etme çabalarını izliyoruz. Bir uşak olarak İlyas'ın soğukkanlılıkla gizli dosyalarıdaki bilgileri Almanlara iletmesi, gerçek hayat hikayesi olunca daha da ilgi çekici kılmış filmi.

FİLMİN KONUSU:
Yüzyılın casusu olarak bilinen Çiçero kod adlı Elyesa Bazna (Erdal Beşikçioğlu), 2. Dünya Savaşı sırasında İngiliz Büyükelçiliği’nde uşak olarak çalışmaktadır. Büyükelçilik içinden birçok bilgiye rahatça ulaşabilen Bazna, kısa süre sonra para karşılığı Almanlar için casusluk yapmaya başlar ve “Çiçero” kod adını alır. Çiçero savaşın gidişatını değiştirir ancak savaş esnasında yapılan  T4 operasyonu ile engellilere yapılan katliamlara engel olamaz. "Yüzyılın en büyük casusluk hikayesi" olduğu iddiasını taşıyan "Çiçero", Almanya'nın pek bahsedilmeyen savaş uygulamalarından T4 programına değinerek down sendromlu, engelli vb. çocukların trajik kaderlerini de beyaz perdeye yansıtıyor.


32 Yorumlar

  1. Çok merak ediyordum bu filmi 😊 teşekkür ederim yorumlamalarınız için ...

    YanıtlaSil
  2. Beklentiyi eve yüksek tutmuyorum artık hayal kırıklığı oluyor..Ama sinema her daim güzel..Konusuda güzel olunca ister istemez merak artıyor..
    Elinize sağlık tanıtım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izlemek gerek en azından kendi fikrini oluşturmak için
      sevgiler

      Sil
  3. Dönem filmleri benim ilgimi pek çekmiyor hele ki heyecan ve ekşın yoksa. Çiçero önemli biridir lakin bu sahneye bazen yansıtılamıyor. Anlatım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyle olmuş
      pek de yansıtılamamış o heyecan bence de

      Sil
  4. Oyuncuları ve dönem filmi olması sebebiyle izlemek istediklerimden.Onbilgi için teşekkür 🤗

    YanıtlaSil
  5. Ben de dün izledim filmi. Aynı duygular içindeyim. Maaşesef beklentimi karşılamadı. Son 2 dakika içindeki heyecan bütün filme yedirilseydi muhtemelen izleyiciyi daha çok içine çekerdi.
    Başrolleri izlemek için gidilir ama konunun işleyişi tatmin etmeyecektir

    YanıtlaSil
  6. Ben de annemle gitmeyi ďüşünüyorum iyi oldu yorumunuzu görmek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıkılmadan izlenir ama beklentiyi yüksek tutmamak lazım

      Sil
  7. Merak ettiğin filmlerden birisi..Bakalım nezaman izleyebilecegim❤

    YanıtlaSil
  8. Türk sinemasını pek takip etmediğim için bu filmden sizin bloğunuz sayesinde haberim oldu. Türk filmlerine yaşayacağım hayal kırıklığından korktuğumdan gitmeye korkar oldum ama dönem filmlerini çok sevdiğim için şans verilebilir olduğunu düşünüyorum. Fikirleriniz için çok teşekkürler ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim
      sizin düşünceniz nasıl olacak bakalım?

      Sil
  9. Merak ettim ben de fırsatım olur inşallah 🤗 erdal beşikçioğlunu severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. behsat ç de muhteşemdi bir de "46 Yok OLan"dizisi şahaneydi mesela

      Sil
  10. Sitenizi yeni fark ettim ve hemen takibe aldım, benim siteye de beklerim, geniş kitleler oluşturmak daima güzeldir...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  11. En son hangi filme gittiğimi bile hatırlayamadım, yoğun tempodan başımı kaldırabilirsem fikir olsun bana da :) teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım gidersin sinemada film izlemek farklı

      Sil
  12. İzlenebilir merakımı cezbetti teşekkürler ayrıca takibe aldım saygılar sunuyorum

    YanıtlaSil
  13. Çok çok çok merak ediyorum filmi. Ama ne yazık ki dvd si çıkıncaya kadar beklemek zorundayım. Filmi bekliyorum çünkü müziklerin, çalan orkestradaydım :)
    Yani filmde farketmeden beni de dinledin :)))
    Bu arada minik bir düzeltme filmin müziğini ilk Fahir Atakoğlu yapacakmış ama sanırım bir fikir değişikliği sonrası Onur Özmen besteledi. Biz de kaydettik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seni de dinliyor olmak güzelmiş
      bilmeden
      sanatçılara saygım sonsuz
      hemen düzelttim film müzikleri fahir atakoğlu yazıyordu jenerikte
      teşekkürler

      Sil
  14. bende izlemeyi planlıyorum ...

    YanıtlaSil
  15. Ben de taze tazeyken gittim. Bu tarz bi film yapmaları yönünden gayet başarılı bulsam da Erdal Besikciogluna opera pek yakışmamış gerçekten. Yine de sevdim. Burcu Biricik de hakkını vermiş rolünün:)

    YanıtlaSil
  16. Çok ilgimi çeken bir film değil sadece özel çocukların da birşeyler başarabileceğinin kanıtı olarak izleyebiliriz belki

    YanıtlaSil
  17. Film iyi, en kısa zamanda izlerim.

    YanıtlaSil
  18. Maalesef sanki apar topar çekilmiş bir film izlenimi erdi bana.Opera sahneleri gerçekten komik olmuş.1943 Ankara görüntüleri e kostümler başarılıydı diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil