YIL:2015-İmza Ben Kitabında yer alan mektubum

BİR BABAANNE NAMZETİNİN SAYIKLAMALARI      

OĞULLARIM, GELİNLERİM VE TORUNLARIMA
Geleceğe mektup, bana hiç de yabancı bir kavram değil. Babam Gazozcu Muharrem sağ olsun, çok meraklıdır bu tip özel ve farklı atraksiyonlara. PTT’nin 146. Yıldönümünde yani 1986 yılında başlattığı ve bir yıl süren kampanyasına katılmış,  2000 yılına mektup yazmıştık tüm aile bireyleri olarak. O yıllarda ben lisedeydim. Annem 41, babam 46 yaşındaydı o tarihte. Yazdığımız mektuplarda gelecekteki bize ve aile bireylerine hitap etmiştik. 14 yıl sonra mektupların bize ulaşması, ailemizde büyük bir heyecan yaratmıştı. Çok şükür ki, hepimiz hayatta ve sağlıklıydık. Mektuplarla birlikte, 86’dan bir hoş seda gelmişti ailemize ve bu bizi çok mutlu etmişti. Gerçi annemin gözleri yaşarmıştı okurken mektupları, bu günleri torunları ile birlikte gördüğü için şükretmişti. Bu deneyim ile, mektubumu iki oğlum, gelecekteki gelinlerim ve torunlarıma yazmaya karar verdim.
Canlarım Kemal Fahir ve Ahmet Can’a,
Anneniz, bu yıl şaka maka 44 yaşını doldurdu. Bundan tam 20 yıl önce babanıza aşık olmamla başladı maceramız. Sizler bu evliliğin neşesi ve şansı oldunuz. Yaradan sizleri bize bahşederek, çok büyük bir armağan verdi. Bu armağanın değerini bilip, o şekilde büyütmeye gayret ettik sizleri.
Benim için önemli olan, yetişkin bir adam olduğunuzda, anne ve babanızla geçen günlerinizi mutlulukla yad etmeniz. Güzel hatıralar bıraktıysak hafızanızda, ne mutlu bizlere. Hayat hikayemiz nedir ki, yaşadıklarımızın birikimi. Umarım siz de benim gibi, ömrünüz boyunca güzel hikayeler biriktirirsiniz.
Fahir’im, Yakışıklı Prensim, bu yıl üniversite sınavı için yoğun bir çalışma temposuna girdin. Sorumluluğunun bilincinde olman, beni sevindiriyor. Hayallerindeki üniversiteyi kazanıp, seveceğin, mutlu olacağın bir mesleği yapman için dua ediyorum. Şu anda ODTÜ’yü kazanıp mühendis olmayı hedefliyorsun. Umarım hedefine ulaşıp, güzel bir meslek sahibi olursun ve mutlu olacağın bir işi yaparsın. Huzurlu, neşe dolu, hayatta hedefleri olan, kendinden memnun bir ömür geçirmeni diliyorum.
Ahmet Can’ım, Can Can’ım, liseli olma heyecanını yaşadığın bu günler senin en tasasız, en keyifli günlerin bilesin. 15 yaşında bir delikanlı olarak, hayata neşeyle bakman hoşuma gidiyor. Eğlenceli ve mutlu olmanı her zaman takdir etmişimdir. Eminim ki, bu bakış açını değiştirmezsen çok güzel bir hayatın olacak. Sadece hedeflerini belirlemen ve azimli olman gerekiyor. Hedeflerine ulaşabilmek için fazlaca çalışmak da hayatının vazgeçilmezi olmalı.
Anneler hep nasihat eder, çoğu zaman kaçınsam da bundan, elimde değil anneyim ve nasihat ederim! Annelere kulak vermek bazen avantajına olur çocukların. Hayatta ne yaparsanız yapın, kendinize ve çevrenize zarar vermeden, saygıyla ve sevgiyle yapmalısınız. Aklınıza koyduğunuz herhangi bir şey için, azimle çalışır ve emek verirseniz muhakkak onu elde edersiniz. Hayatta karşınıza çıkan zorlukları, olumsuzlukları alt edebilecek gücü kendinizde bulmak için yüreğinizin sesini dinlemeniz yeterli olacaktır. Siz iyi insan olduktan ve doğru bildiğinizi yaptıktan sonra kimse karşınızda duramaz. Yeter ki, kendinize inanın. Hayata hep gülerek ve umutla bakmanız çok önemli.
Anneler ne ister ki, çocukları; sağlıkla büyüsünler, güzel okusunlar, iyi bir meslek sahibi olsunlar, onları mutlu edecek bir hayat arkadaşları olsun.
Ben de “mavianne” olarak, güzel ve akıllı gelinlerime bir çift söz söylemek istiyorum. Benim yemeklerimden daha lezzetli yemekler yapabilirsiniz, benden daha güzel ve daha kültürlü de olabilirsiniz hiç kıskanmam, aksine gurur duyarım. Evliliğinizin harika olması için birkaç tavsiye vermek isterim naçizane. Birbirinizle yaşadığınız ufak tefek sorunları ailelerinize yansıtmayın, anne ve babalarınıza karşı saygı ve sevginizi her zaman gösterin, birbirinize karşı da her zaman saygılı olun.
Aşk ve sevginiz her zaman yanınızdadır ancak, saygı kaybolunca diğer ikisi de sizi terk etmek için pusuda bekler. Mutlu olursanız, mutlu edersiniz. Sizin mutluluğunuzu da tabi ki, oğullarım sağlamalı. “Akıllı erkek, karısını mutlu edendir” diye bir sözüm var benim. Çünkü kadın mutluysa, ailede huzur olur, eviniz bir gül bahçesine döner.
Torunlarım, sizleri çok seven bir babaanne olacağımdan eminim. Allah bana sizleri gösterirse şayet, size şu sözleri veriyorum;
Asla nasihat etmeyeceğim,
Asla eleştirmeyeceğim,
Sizi dinleyeceğim,
“Çocukla çocuk olmak” denir ya, ben sizlerden daha da çocuk olacağım,
Sırdaşınız olmanın yollarını bulacağım,
Sizi sımsıkı kucaklamak için, her zaman kocaman açık olacak kollarım,
Ton ton bir babaanne olmak için, ne gerekirse yapacağım,
Beni görmek ve sesimi duymak için, can atmanızı sağlamanın yollarını arayacağım.
Mahocum, bu mektup benden çocuklarımıza. Senin de afacan bir dede olacağına inancım sonsuz! Ümit ediyorum ki, hep birlikte bu mektubu okuruz gelecekte bir gün ve kendi kişisel tarihimizde hoş bir anı olarak yer alır.
Sizi her zaman seven ve sevecek olan; anneniz, babaanneniz….

0 Yorumlar