Hayat her zaman gülen yüzünü göstermiyor bizlere,
Bazen hüzünlendiğimiz durumlar da olabiliyor,
Elimizden birşey gelse de yapsak diyebileceğimiz,
Hayatta hiçbir şey tesadüf değil!
Bunu bilir bunu söylerim,
19 yıl sonra facebookta birbirimizi bulduğumuz üniversite arkadaşım Gönül'den bahsetmek istiyorum sizlere,
Gönül ve 5 yaşındaki minik oğlu Demirkan,
Geçen ağustosta konulmuş Lösemi teşhisi,
İlik nakli ile çözümlenecek bir türü löseminin,
Lösemi, kan kanseri ya da ilik kanseri olarak da bilinen bir hastalıktır. Kemik iliğinde kan yapımından sorumlu hücrelerin kanserleşmeleri sonucunda gelişir ve aslında tek bir hastalık değildir; çok değişik tipleri vardır. Kanserleşen ilik hücreleri sağlıklı kan üretmedikleri gibi, iliği istila etmek suretiyle sağlıklı kan üretebilecek hücrelere de yer bırakmazlar.
Bugün öğle arası üniversiteden arkadaşlarım Cem, Hülya, Hüseyin ve ben Hacettepe Ünv. Çocuk Bölümüne ziyarete gittik,
Gönülle oturduk sohbet ettik,
Demirkan için, uygun ilik Amerikadan bulunmuş, kardeşinin ve diğer akrabalarının ilikleri uyum sağlamamış,
Biraz daha kendini iyi hissettiğinde Antalyaya gidecek ve nakil olacakmış,
Antalyadaki hastanede yapılıyormuş nakil,
Her gün kan ve trombosit veriliyormuş,
(Trombosit: Kanın pıhtılaşmayı sağlayan, zedeli damarı tıkayarak
kanamayı durduran hücresi.
)

0 Rh (+) kan grubu,
Trombosit için aynı kan grubu gerekiyormuş,
Ancak her kan grubundan kan alabiliyorlar ve çocuğa uygun kanı veriyorlarmış,
Biz pazartesi öğlen kan vermeye gideceğiz Hülya ile,
Hacettepe kan merkezine,
Sağlığına kavuşması için dua edeceğim,
Allah ömür versin Demirkan'a anne ve babacığına da güç kuvvet versin,
Allah kimseye böyle bir hastalık vermesin....
Lösev'in sayfasından araştırdım,
Gönül de ayrıntıları ile bahsetti,
Türkiye'de ilik bağışçısı çok az,
Nedeni biraz bilinçsizlik biraz da bunun ücretli olması,
Verdiğiniz kanınızın ön testlere girmesi gerekiyor,
Ön testler 180-200 TL,
Bu testlerin ücretini kişi kendisi veriyor,
Sadece 2 adet kemik iliği bankası mevcut, İstanbul Çapa Tıp Fakültesi diğeri Ankara Tıp Fakültesi İbni Sina Hastanesi Hematoloji Kliniği

Bu konuyu ben hiç anlamadım,
Sağlık Bakanlığı bu işe bir çözüm bulsa veya,
Devlet kurumlarına kemik iliği testleri için de bir bütçe konulsa,
Bazen ne kadar çok lüzumsuz işler için paralar harcanıyor,
Zaman zaman bu durumlara malesef şahit oluyorum,
İsteyen bu testi yaptırsa ve bağışçı olsa,
Devlet de bu bütçeden karşılasa ücretini,
Kemik iliği bağışı için bir teşvik olmaz mı?
İlik nakli için bekleyen hastalar için de seçenekler bu şekilde çoğalamaz mı?

Ateş düştüğü yeri yakıyor!
İnsan kendi veya yakınlarının başına gelmeden hiçbirşey yapmıyor,
Birazcık faydamız dokunabilecekse ne mutlu bize,
Tüm hastalara acil şifalar diliyorum.....

6 Yorumlar

  1. çok çok zor bir durum Allah yardımcıları olsun. Benim de arkadaşımın ablası lösemi olmuştu da çok zor kan bulunabiliyordu. Bir kere aramakla olmuyor hergün kan ya da trombosit verilmesi gerekiyor ve bunları da hasta yakınları bulmak zorunda.

    YanıtlaSil
  2. çok geçmiş olsun biran önce ilik nakli olur inşalah. yazdıkların ne kadar doğru başına gelmeyince anlamıyorsun. yazdıkların güzel bu şekilde mantıklı şeyleri neden yapmıyorlar anlamıyorum.

    YanıtlaSil
  3. ah kanki biz hastalıkla yıllarca boğuştuk ve malesefki başarılıda olamadık. Şu anda devlet bu konuda atakta gibi görünüyo ama ne kadar bilemiyorum...
    Demirkan demir gibi karşı koyacaktır bu hastalığa ben eminim...

    YanıtlaSil
  4. Demirkan'a acil şifalar diliyoruz Mavianne.

    bağışçıların az olduğunu biliyordum, duymuştum ama ücretli olduğunu duyunca çok normal geldi bana ülkemizin bu ortamında. hem bağışcı olmak isteyip hem de ücreti karşılayabilecek kaç kişi var, saçma geldi, başka bir çözüm bulunmalı.

    YanıtlaSil
  5. Çok geçmiş olsun.
    Bu acımasız hastalığın küçücük çocuklara musallt olmasına dayanamaz oldum ben:((((




    www.hayatizlerim.com

    YanıtlaSil