Nefis bir poğaça tarifi vereyim mi size?
Haftasonu  akraba günüm vardı ben de en sevdiğim mayalı poğaçayı yapayım dedim,
Sonuç güzel olunca ben de mutlu oldum,
Kat kat Mayalı Poğaça Tarifi;
1 yaş maya,
1 su brd ılık süt
1 su brd ılık su
mayayı eritiyoruz içinde
1 yemek kaşığı şeker,
1,5  tatlı kaşığı tuz
1 su brd sıvı yağ
aldığı kadar un yoğuruyoruz
1 saat kadar hamurun üzerini streç film ile kapatıp mayalamaya bırakıyoruz
100 gr tereyağı eritip 1 çay bard sıvı yağ ile karıştırıyoruz
Mayalanmış hamuru 20 beze yapıp 10 tanesini tabak büyüklüğünde açıyoruz,
10 tanesini aralarına yağ karışımını sürüyor ve üstüste koyup incecik açıyoruz,
Eşit parçalarda üçgenler kesip iç harcımızı koyup sarıyoruz, üzerine yumurta sarısı ve çörek otu koyuyourz
Ispanak ve pastırma kavurması koydum ben içine, peynirli veya kıymalı da olabilir
180 derece ısınmış fırında fırınlıyoruz
Afiyet şeker olsun efenimmm
Pasta börek yapmayı çok severim,
Misafir ağırlamaya bayılırım,
Fırından çıkan sıcak poğaça kokusu, kek kokusu gelen evde hayat vardır, mutluluk ve huzur vardır,
Bir evde kadın huzurlu ve mutlu olursa ailede huzur olur,
Her zaman derim "akıllı erkek karısını mutlu eden erkektir"diye
Hayat kısa a dostlar, birbirinizin açığını bulup küçük düşürmeye çalışmak yerine,
Açıkları kapatmayı, görmemezlikten gelmeyi denesek,
Hayat daha yaşanılır bir yer olur,
Bana güler çoğu arkadaşım, Pollyannalığı abarttığımı düşünenler olur zaman zaman,
Ona buna takarak, sinirlenerek, mutsuz olarak geçmez hayat,
Ben onu bilir onu söylerim,
Senin sıkıntı gördüğün bir şey başkasına nimet gelir belki de,
Şükrederek yaşamamın bana çok güzel şeyler sunduğunu gördükçe daha fazla şükrettim,
Denemekten bir zarar gelmez,
Küçük şeylerden mutlu olmaya bakın, hayat çok güzel,
Allaha şükür bunları gören gözler ve yürek vermiş bizlere,
Sevgiler ve saygılar siz  bloğumu şereflendiren dostlarıma....

18 Yorumlar

  1. Ooo.. enfes görünüyor. Bende severim kek poğaça yapmayı, yemeyi. :))
    Tarif için teşekkürler.
    Ve evdeki huzur konusunda katılıyorum. Sen huzurlu mutluysan evde de evdeki diğer aile fertlerine bu yansıyor. Tabi aksi de .

    YanıtlaSil
  2. Çok harika, Mavi anne. Kilo problemimiz olmasa da bol bol yesek. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya değil mi
      hep sağlıklı beslenme olayları
      poğaça yemeyi önlüyor ne yazık ki :(

      Sil
  3. Poğaçalar güzel duruyor. Elinize sağlık. Fırından çıkınca yemek lazım :)

    YanıtlaSil
  4. Yaz aylarında fırını ne kadar az çalıştırsam o kadar iyi oluyor ,modunda olsamda bu poğaçandan bir kez deniyeceğim.Ellerine sağlık, nefis ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama kahvaltıda da nefis olur
      bence de deneyin

      Sil
  5. "kat kat nefis bir poğaça" olmuş elinize sağlık..Kilo milo dinlemem sadece yerim...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili mavianne, öyle uzaktan uzaktan miss kokuyu içime çekmesem de şöyle yakından yakından ohhh miss desem. Ardından da misafir ol gel bana börekler açayım sana şarkısıyla hoop bir seferde yesem olmaz mı? Kocaman sevgilerimi gönderiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımsın sana her zaman kapım açık
      tatlı kadın

      Sil
  7. En kısa zamanda misafirlerime deneyeceğim, ellerine sağlık güzel arkadaşım... Ama o güzel gönlünü öyle çok seviyorum ki <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ecehancığım, iyiki varsın ben de seni seviyorum

      Sil
  8. Nefis görünüyor, bu arada bloğumda pasta tariflerini konuk alıyorum :) Eğer bir pasta tarifiniz varsa sayfama seve seve misafir edebilirim sizi, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur sevinirim
      en kısa zamanda paylaşayım

      Sil
  9. Kokusu geldi buralara:) Pek severim, kek-börek kokan evleri:)

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel görünüyoor! Elim ayağım titredi, tam da acıkmışken :)

    YanıtlaSil