Michelle McGagh 1 yıl hiç alışveriş yapmadan nasıl yaşadı? KADIN GAZETESİ bu arkadaşı yazmış. “Bir yılda olanaksız görünen şeyleri başardım ve 23 bin dolar biriktirdim. " diyor. Arkadaşı çok takdir ettim.


"Bendeki Bana Yeter- Ich habe genug ” kararımı 1 Aralıkta ilan etmiştim hatırlarsanız. Ocak ayı itibarı ile AVM (Alışveriş Merkezi)'ne gidip de kendime giyim, kuşam almadım. Yani ihtiyacım olmayan hiçbir şeye para harcamadım. Benim için müthiş bir başarı.  Kendimi çok mutlu hissediyorum kararımı uygulayabildiğim için :) Bakalım bir yılın sonunda ne kadar para biriktireceğim? Ben de meraktayım. 

GEREKSİZ PARA HARCAMAMAK İÇİN YAPILACAK İLK 5 ŞEY

1. Çalışıyorsanız, öğle araları gezme olsun diye AVM'lerde vakit geçirmeyin.
"Göz görünce gönül ister" Hiçbir şey almayı düşünmeseniz de uygun fiyata  sizi cezbeden bir şey gördüğünüzde aklınız onda kalır. Ve farkına varmadan satın alırsınız. 
2. Öğle tatillerinizde açık havada yürüyüşe ne dersiniz? Hem bol oksijen alır hem de ofislerdeki elektro manyetik kirlilikten bir süre uzak kalırsınız.
3. Hafta sonları çarşı pazar dolaşmak zorundaysanız "tok" gidin oralara. İnsan aç olunca almayacağı şeyleri de alıyor.
4. Boşa harcamadığınız artırdığınız parayı hayırlı, faydalı bir işte kullanabileceğinizi düşünüp kendinizi motive edin.
5. Elbise ve ayakkabı dolabınızı gözden geçirin. Size yıllarca yetecek giysilerinizin olduğunu göreceksiniz. Geçen yıl giymeye sıra dahi gelmemiş giysilerinizi çıkarın, yeni almış gibi giyin bakalım. Sonuçtan memnun kalacağınıza eminim.

Para Yönetimi ve tasarruf konusunda uzman Özlem Denizmen'in yazılarını okumanızı da öneriyorum çok güzel tüyolar veriyor. 
Örneğin diyor ki;

  • Aylık harcamalarınızı hesaplarken, “olmasa da olur” konusunu özellikle dikkate alın.
  •  ‘Parasını Yöneten Hayatını Yönetir’  Bunu filozof Platon’un “Nefsine hükmeden dünyaya hükmeder” deyişinden türetmiştim.
  • Paramızı yönetmeyi ya öğreneceğiz ya da öğreneceğiz. Geleni gideni kontrol altına almak için bütçe yapmamız, eldeki üç kuruşu değerlendirmek için kendimize uygun yatırım ve borçlanmaları seçmemiz şart. 

Hedefi olana dünya bile kenara çekilir yol verir” demiş bir Japon atasözü. 

7 Yorumlar

  1. Yazıyı okuyunca yalnız olmadığımı gördüm ve gülümsedim. Ocak ayında kendime hiçbir şey almayacağım demiştim. Gerçekten de almamayı başardım. Mutfak alışverişi dışında hiç harcama yapmadım. Arada böyle şeyler yapıyorum. Şubat ayı için izinliyim. Yani alabilirim. Martta yine almak yasak. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesin kararlıyım ben bakalım başarılı olabilecek miyim.seni de tebrik ediyorum başarmışsın

      Sil
  2. İki yıl maaş pehrizine girip sonunda hedeflediğim şeyi aldım. Bu aralar harcayıp kendimi ödüllere boğuyorum. :))
    Yatırım araçlarını değerlendirmek lazım, yoksa para durduğu yerde erir gider... Japonlar doğru demiş, bizzat tanık oldum...
    Alışveriş yaptığımız yerde çalan müziklere de kanmamak lazım. En iyisi telefonla sipariş vermek galiba. Göz görmeyince gönülde istemez değil mi? :))
    Şubat ve sonraki aylar için başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ediyorum desteğine
      Çok doğru söylediklerin gerçekten de

      Sil
  3. Kılık kıyafete, makyaja, kreme kuaföre benden az para harcayan var mı bilmiyorum:)) Ben kendimi bildim bileli böyle yaşıyorum. Makyaj hiç yapmıyorum, saçımı kendim kına ile boyuyorum, fönümü kendim çekerim, sadece kesim için kuaföre giderim. Kılık kıyafet konusunda ihtiyacım olduğu zaman alırım. Modayı takip etmem, mağaza mağaza hiç gezmem. Sinema dışında AVM`lere çok çok nadir giderim. Çünkü ihiyacım varsa (veya çocukların) internetten alıyorum. Tüm bunları pintilikten yapmıyorum, indirimde alacağım bilmem kaç parça yerine tek parçaya doğru dürüst para verip yıllarca giyen biriyim.
    Benim için (eşim için de öyle) böyle şeyleri minimum tüketmek, bunun yerine doğru dürüst tatil yapabilmek çok daha önemli.
    Seni kararından dolayı tebrik ederim. Biliyorsun zaten sade yaşam vs. ilgili çok kitap var. İlerde eve de çeki düzen verip çok daha az eşyayla yaşamak hedeflerim arasında:) Bunun için daha çok yolum var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semi ne mutlu sana doğru yolu çok çok önce bulmuşsun. ben biraz geç kalmışım :( ama azm ettim gerçekten de . umarım dediğin gibi sade yaşamı becerebilirim.sevgiler

      Sil
  4. Bendeki bana yeter sözüne bayıldım. Özlem Denizmen ı bende severek takip ediyorum ve uygulamaya çalışıyorum söylediklerini. Mesela bir kıyafet beğendiysem 24 saat bekliyorum hala unutmadıysam o zaman satın alıyorum ve o kadar çoğu şeyi unutuyorum ki .

    YanıtlaSil