Zaman makineniz var hangi yıla ve zamana gidip ne yapmak isterdiniz?
Timeless'teki zaman makinası düşündürdü beni,
Tarihi yönlendirme imkanın olsa hangi zamana giderdin, neyi değiştirmek isterdin?
Değiştirdiğin küçük bir olayın geleceğe etkisi büyük oluyor,
Tam bir domino etkisi yaratıyor evrende,
O gün o yolda yürümeseydin, belki de daha farklı bir gelecek seni bekliyordu,
Şu anda verdiğimiz kararlar, yaptığımız eylemler geleceğimizi etkiliyor, sadece bizim değil bizimle ilişkili herkesin,
Düşünsenize, anne ve babanız tanışmasaydı siz şu anda dünyada olmayacaktınız,
Belki ilk okulda öğretmeniniz "sen okuyamazsın fazla" demeseydi çalışıp, azm edip mühendis olamayacaktınız,
Belki de kayın valideniz sizin yaptığınız her şeyi eleştirmeseydi, sizi sürekli yargılayıp, nasihat etmeseydi, siz şimdiki hoşgörüye sahip olamayacaktınız,
İş arkadaşınız bin bir yalan dolanla sizi müdürünüze karşı doldurmasaydı, bazı insanlara güvenilmeyeceğini öğrenemezdiniz,
Üniversite sınavında birkaç puan fazla alsaydım diye üzüldünüz, ancak mezun olup şu andaki işinize girmeseydiniz beyaz atlı prensinizi hiç bulamayacaktınız,
Velhasıl kelam, zaman makinasına binip geçmişe gitmeyi istemeyeceğime karar verim :))
Geleceğe gitmek ister miydim?
Bilemiyorum, geleceğimizi bilmek iyi mi olurdu kötü mü? karar veremedim.
Yaşadığımız iyi veya kötü olayın bir anlamı var ve olması gerektiği için oluyor,
Bundan sonraki hayatımızı, önümüze çıkan engelleri veya imkanları bu gözle değerlendirmeli,
Bu hayat nehrinde sürüklenirken bu bilinçte tevekkül ederek yol almalıyız,
Öyle değil mi?
Tabi geçmişteki bana birkaç tavsiyede bulunmak isterdim, bi gidip gelebilseydim çocukluğuma  :)))
Sizin de düşüncelerinizi öğrenmek isterim açıkçası zaman makinanız olsa neyi değiştirirdiniz kişisel tarihinizde?

22 Yorumlar

  1. Geçmişi değiştirmeye kalksam çocuklarımdan vazgeçmem gerekecekti töbe töbe istemem. Geleceği de bilsek şu an'ın yaşanması daha bir zor olabilirdi belki. En iyisi "...geceye benzeyen varlığımı yaka durmaya" devam etmek olsun Fatmacığım <3

    YanıtlaSil
  2. Geçmişim değiştirmeyi hiç düşünmedim.Acısıyla tatlısıyla beni ben yapan geçmişim diye düşünüyorum.Ama bir zaman makinesi olsaydı kalıcı olmamak kaydıyla geleceğe şöyle bir bakıp çıkardım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet haklısın geleceğe bi bakıp gelmek fena olmazdı :))

      Sil
  3. Dördüncü boyutun zaman algısı olduğu söyleniyor. En, boy, yükseklikte dünyayı algılamaya çalışmamız devam etsede, zaman diye nitelendirilen dördüncü boyutta aynı anda başka yerlerde olabilmeyi isterim. Geçmiş ve gelecekte olmak yerine şimdiki anda çoklu mekanda olabilmeyi arzu ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok farklı bir bakış açısı
      size The OA diziyi izlemenizi öneririm
      dördüncü boyutta olabilmek farklı olurdu gerçekten de

      Sil
  4. Çok değişik hayallere kapıldım gerçekten özellikle değiştirdiğim bir şeyin gelecekte yapacağı etkiyi düşünmek harikaydı teşekkür ederim bu güzel düşüncelere yol açtığın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ediyorum güzel yorumunuz için

      Sil
  5. Zaman zaman ben de düşünürüm "keşke zaman makinem olsa da bir şeyleri değiştirebilsem" diye ama iş ciddiye binince ben böyle kalayım diyorum :))

    YanıtlaSil
  6. ben geleceğe gitmek isterim :)

    YanıtlaSil
  7. timeless izliycem sayende. bin yıl sonrasına gitmek isterdim :)

    YanıtlaSil
  8. Yok ya olduğu gibi kalsın. Bazı şeyleri değiştirmek bazı dengelerin bozulmasına neden olabilir. Gerek yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmde dizide izlemesi güzel de gerçeğe dönünce pek de cazip değil sanki

      Sil
  9. Kesinlikle geçmişe giderdim.İki üç tane düzeltmem gerek şey var🙈😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peki o zaman seni geçmişe ışınlayayım :))
      sevgiler öpücükler

      Sil
  10. çok hassas bir konu ya okurken bile karar veremedim zamanda yolculuk olayını,
    Eğer geçmişe gidilse gerçekten çok küçük değişikler hayatımızda domino etkisi yaratabilir.Ya da tam tersi belki sonuç hep aynı da olabilir "Rastlantının Böylesi" diye bir film vardı çok severek izlemiştim 2 saniye ile metroyu kaçırma durumu ve metroya binme durumunda iki ayrı film ilerliyor tavsiye ederim çok güzel bire film

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izledim o filmi ve çokkk sevdim
      gerçekten de hayatımızın senaryosu tek bir gecikmeyle değişiyor
      çok enteresan
      "hayatta hiçbir şey tesadüf değil"
      sevgiler

      Sil
  11. Herkes olduğu yerde dursun bence:)) Geleceği de bilmek istemem doğrusu, bilip de nasıl yaşamaya devam edilir ki.

    YanıtlaSil
  12. Bir ara kendimi sürekli geçmişi değiştirmeye çalışarak kendimi suçlayarak buluyordum. Sonra şunu fark ettim öteki yollardan da gitseydim yine buraya çıkacaktım. Hayatımızın kontrolü bizde değil ve en iyisi geleceğe odaklanıp geçmişi tamamen görmezden gelmek.

    YanıtlaSil