"Mucize Doktor" Perşembe Fox ekranlarında izlediğim yeni dizim. Doktor Ali'yi yani Taner Ölmez'i Med-Cezir'in  Mert'ydi Eylül'e "kelebek kelebek" diyerek dolaştığını hatırlıyorum. O diziden beri oyunculuğuna ve sevimliliğine sempati duymuşumdur. 
Sonra bir gün karşıma Barabar müzik grubunun videosu çıktı. Öyle içten ve samimi söylüyorlardı ki, hemen Spotify'da parçalarını kaydettim. Feridem, Köprüden Geçti Gelin, Lingo Lingo Şişeler'i YouTube'dan izlemenizi öneririm. 
Taner Ölmez'in Hakan Gence ile yaptığı Röportajı okumanızı öneririm. Otistik doktor Ali karakterine bürünmeden rolüne nasıl hazırlandığını anlatıyor. Ayrıca, Otizmin farklı seviyeleri olduğunu, Doktor Ali'de olan Savant Sendromu'nun çok az görüldüğünü, buna sahip insanlarda bir konu hakkında özel yeteneklere sahip olduğunu, beyninin bir tarafını hiç kullanamazken diğer tarafını tamamen kullandığını öğrendim.
Reha Özcan (Adil) ve Murat Aygen'in (Tanju) oyunculuklarını ayrıca çok beğenirim. Oynadıkları rollerin her zaman hakkını verirler.  Onur Tuna'yı (Ferman) Yasak Elma'yı izlememiştim, oradan gelmiş bu diziye, ilk kez izliyorum ben onu. Yakışıklılığı ve cerrahi başarısı ile asistanı Sinem Ünsal'ın (Nazlı) nın  aşık olduğu bu doktora sempati duysam da ailesinde otizm ile ilgili bilinmeyen bir hikaye olduğunu düşünüyorum bu konu hala gizemini koruyor dizide. Tüm cast iyi seçilmiş, oyuncular rollerinin hakkını veriyorlar, güzel bir senaryo. Kore Yapımı The Goog Doctor'dan uyarlama yani çalma değil arkadaşlar uyarlama. "Yabancı diziden çalmışlar" lafını duyunca sanki ben yapımcıymışım gibi sinirlendim. Çalma, sanki  senaryoyu biz yazmışız gibi yapmadır, burada senaryoyu nereden aldığın belli. Hatta bu Kore dizisi Amerika'da da uyarlanmış. 
Öyle sıkılmışım ki dizilerdeki ajitasyon, entrika, şiddetten. Böyle naif  ve iyi bir karaktere, jöne ihtiyacımız vardı. O kıvırcık saçları ve kara gözleriyle içimizden biri olduğu hissi yaratıyor. Umut aşılıyor, çalışırsan, azm edersen tüm olumsuzluklara rağmen başarılı olunabileceğini gösteriyor. Ümit veriyor, sevgi veriyor. iyi insanların, saf ve temiz insanların da kıymetli olduğu bir dünya var. Herkes kötü değil, tabi ki kötü karakterde insanlar var, ama sen yılmadan doğru bildiğin yolda ilerlersen onlar da bir bir yolundan çekiliyor. 
Bu kez iyilik kazansın....

22 Yorumlar

  1. the good doctor u izlemiştim beğenmiştim belki tükçesini de açarım ama yayın akışında dizi izlemiyorum çoğunlukla oğlum yanımd aoluyor ve çok reklam çıkıyor yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orjinalini izleyince uyarlamasını izleyemiyorum ben
      sizde de öyle olmasın
      örneğin This is Us 'a bayılmıştım
      bizde ondan uyarlama "bir aile hikayesi"ni izleyemiyorum

      Sil
  2. Taner Ölmez’in bu diziyle ilgili bir röportajına denk gelmiştim ve diziyi merak etmiştim. Şimdi daha da merak ettim. Mutlaka bakacağım 👍🏻

    YanıtlaSil
  3. Barabar ile ilgili yazımı daha geçen gün yazmıştım. Şimdi sizin de daha önceden dinlediğinizi okuyunca çok sevindim. Gerçekten çok güzel bir grup olmuş yeni türkülerini dinlemek için sabırsızlanıyorum. Dizi de ilk fragmanıyla, alışılmış türk dizilerinden farklılığıyla cezbetti halkı. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen yazıyı gidip okuyayım
      teşekkürler

      Sil
  4. Çok güzel bir dizi gerçekten. Diğer dizilerimiz arasında parlıyor. Aşırı severek izliyorum. 😍 Herkes izlemeli bence

    YanıtlaSil
  5. Süper bir dizi.Oyuncululk,hikâyenin gidisi ve verdiği mesaj harika..

    YanıtlaSil
  6. Annem ilk rastladığında uzun uzun anlatmıştı, sanırım yıllar sonra ilk defa Türk dizisi izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  7. Ah bu diziyi severek izliyorum iyi geldi bu Türk dizilerine 😊

    YanıtlaSil
  8. Beğendiğiniz, umut veren bir dizinin olması keyifli. TV izlemeyeli seneler oldu fakat bu dizi hakkında yorumlar Instagram karşıma çıktı. Bayağılık akan sahneler, ya yüksek gelir veya tam tersi ekonomik zorluklar yaşayan kesimlerin birbirine hamletme hikayeleri, militarizmi öven şovenist hareketler veya sınır tanımayan her türlü anlıya şiddet sahnelerini ne merak ettim ne de izleyerek destek oldum. Gerçekten iyi örnek olacak, lezzet verecek yapımlara ihtiyacımız var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahsettiğiniz dizilere tahammülüm olmuyor benim de

      Sil
  9. Türkler bu sefer güzel dizi çıkarmışlar.En azından farkındalık yaratıp toplumumuzu bilinçlendirebilir.Hiç tam bir bölüm izlemedim ama senaryosu fena değil.Umarım diğer diziler gibi aşk,meşki çok abartmazlar.

    YanıtlaSil
  10. Gerçekten çok iyi bir dizi bende takip ediyorum sadece bir özel eğitim öğretmeni olarak katılmadığım bazı bölümler var ve bana göre otistik bireye sahip ebeveynlerde maalesef ki bir yüksek algı oluşturacak gibi geliyor aslında uzun uzadıya konuşulması gereken bir dizi gerçekten.....

    YanıtlaSil
  11. Düzenli izleyemedim henüz, daha çok denk geldikçe oldu. Oyuncunun, otizmli birini oynamak için nasıl hazırlandığını merak ettim en çok da. Arabeskleşmeden duyguyu veren yapımlara özlemimiz büyük. Umarım çoğalır.
    Sevgiler canim...

    YanıtlaSil
  12. Bizim de çok severek izlediğimiz bir dizi Mucize Doktor Maviannem ... oyuncularim hepsi birbirinden güzel ve değerli ...

    YanıtlaSil
  13. Mucize doktor benimde severek izlediğim bir dizi, gerçekten mükemmel bir dizi oldu, ayrıca böyle şarkı söylediğini bilmiyordum. Müzik grubu gerçekten harikaymış, gitaristin biri de Leyla ve Mecnun dizisinde hep farklı farklı giysiler giyen kişi :)

    Bence, dizi bu şekilde bozulmadan devam ederse Türkiye'nin en çok izlenen dizileri olacaktır devamlı.

    YanıtlaSil