WhatsApp kullanmayana şaşırarak bakılan bir dönemdeyiz malumunuz. Gruplar kuruluyor, telefon açıp konuşmak yerine buradan yazışarak haberleşiliyor. Bu işlerin de bir rajonu var artık. Sms'lerle gönderilen bayram, seyran, kutlama mesajları şimdi de WhatsApp'ta atılıyor. Grupların videolu, fotoğraflı özel gün kutlamaları ise başlı başına bir olay. Bundan 10 yıl önce bu tip bir iletişimden bahsedilse güler geçerdik belki de. Merak ediyorum 10 yıl sonra nasıl bir teknoloji kullanacağız?

Gruplarda atılan mesajların hepsine cevap vermeye, her mesaj sonrası bir şeyler yazmaya yetişemiyorum. Çünkü genel mesajlar oluyor bunlar; alıntılar , video ve fotoğraflar. Ancak, bana özel veya gruptakilerin fikirleri soruluyorsa konuşmaya katılıyorum. Gruptan haber vermeden çıkmak ise büyük saygısızlık olarak değerlendiriliyor. Siz siz olun sevmediğiniz bir guruptan bye bye emojisi yapmadan çıkmayın :)) Sonra arkanızdan o grupta acayip bir gıybet dönmesini engelleyemezsiniz. 
Özel mesaj gönderildiyse size, o anda cevap yazamıyorsan bile eninde sonunda dönülmeli mesaja. Çok mu zor geliyor yazmak, bir öpücük emojisi de olur. Hiç dönülmemesini ben şöyle algılıyorum; ya beni ciddiye almıyor, ya sosyal medya kullanımından bi haber, ya da böyle bir gereklilik hissetmiyor bile. 

İnstagramda ise bir fotoğrafın altına yorum yaptıysak en az bir kalp (beğeni) bekliyoruz. Bize yapılan her yoruma karşılık veremeyebiliriz ancak, yandaki kalbe bir kez tıklamak o kadar da zor olmasa gerek. İnstagram'da her paylaşımı takip etmek çok zor, gerilere düşüyor bir süre bakmadığında. Yani arkadaşlarınız size gönül koyabilirler, "beni neden beğenmedin?" diye. Bu da komik geliyor bana. Denk gelir bakarsın, denk gelmez takip edemezsin ne eklediğini, bunu kafaya takanları hiç anlayamadım. Bir de story'de paylaştıkların hakkında, seni gördüğü yerde yakalayıp konuşanlar var ki, ben bu durumdan hiç hoşlanmıyorum. Evet her paylaştığım üstüne öyle münazara yapılacak bir durum da yok hani :))) Oradan bir mesaj yazarsın bu yeter.
İnce mevzu bu sosyal ağları kullanma işi. Facebook, Twitter, İnstagram, YouTube, Pinterest hayatımıza gireli sorumluluklarımız da arttı. Sosyal ve siyasal bir olay olur, "niye paylaştın? niye paylaşmadın?" diye sorgularlar seni. Bunun yanında senin paylaşmanı istedikleri yardım ilanlarına "yok paylaşamam" deme hakkın yokmuş gibi davrananlar da vardır. Seni gizli gizli takip edip de, gezip tozduğun kişileri görüp sana tavır alanlar," niye onunla birlikte? Oysa ki ben ona gıcığım, niye böyle samimi mavianne onunla?" diyenler de çıkar.
Görseller:Google
Fotoğraf çekmeyi ve paylaşmayı seven bir kişilik olarak benim için İnstagram diğer tüm ağlardan daha öncelikli. Bu konudaki fikirlerinizi merak ediyorum açıkçası. Belki benim de yanlış yorumladığım hususlar olmuştur. 

28 Yorumlar

  1. Tamamıyla aynı fikirdeyim.

    YanıtlaSil
  2. Katılıyorum ve bu çerçeveye blogu da eklemeli diyorum.
    Zira burda da yoruma geri dönmeme beni rahatsız eden bir durum:)

    YanıtlaSil
  3. ben insta ve pinterest çok seviyorum whatsapp grupları ehh ama var tabii mecburen facebook u bırakayazdım çok az bakıyorum twitter da haber almak açısından çok iyi oluyor....sevgilerimle canım dediklerin çok ama çok doğru aynı ben de böyle düşünüyorum vallahi....

    YanıtlaSil
  4. Bu kurallar çok önemli. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Öğrenci velilerim için grup kurmuştum ödev paylaşıyordum.Fakat veliler sürekli cuma mesajları alakasız paylaşımlar yapmaya başlayınca grubu kapattim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de cuma mesajlarına şaşırıyorum açıkçası
      tamam hayırlı tabi ki cuma da bu kutlama nerden çıktı nerden başladı hiçç anlayamadım
      bir mecburiyet gibi gönderiyorlar her cuma

      Sil
  6. Çok güzel tespitler. Mesela Polonya'da whatsapp kullanımı çok yaygın değil. İnsanlar genelde Facebook üzerinden haberleşiyor. Ben buraya geldikten sonra facebook'u daha aktif kullanır oldum. Whatsapp gruplarında yokum. Bir iki tane instagram grubuna üyeyim. Onlarında bildirimleri kapalı. Vaktim oldukça geri dönüş yapıyorum. Twitter'i şikayet etmek için kullanıyorum gelende :) İnstagram işi enteresan. Her şeyi beğenen bir tayfa var. Bir de ölümüne eleştiren. Benim kişisel hesabımsa istediğimi paylaşmakta özgür olduğum gerçeğini anlamayan bir tayfa da var. Yani var da var. Çoğu kişi de görselin altında yazan açıklamayı okumuyor bile. Bu yüzden tüm sosyal ağlar bana samimiyetsiz geliyor. Yine ne varsa canım bloglarda var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bence de açıklamayı okuyan yok
      otomatik olarak beğen yapıp geçmece durumu var

      Sil
  7. ay evet yaa insta küsmeleriiii :) ay benim için de blog önemliiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog bu kategoride bile değil bence canım
      Blog ilk göz ağrımız yeri bambaşka
      bunların arasında bile saymak Bloglara saygısızlık
      burada üretim var, emek var
      diğerleri geçici, günü birlik şeyler

      Sil
  8. Harika bir konu seçmişsiniz. Gerçekten öyle bir kültür oluştu değil mi ? Benim de favorim pinterest. Tabii instagramın yeri ayrı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet haklısın pinterest bir sürü fikir veriyor insana
      güzel fotoğraflar eşliğinde

      Sil
  9. Ben bu sosyal medyadan kutlamalara acayip gıcığım. Özelikle whatsapda yapılan kutlamalar. Çok samimiyetsiz geliyor.

    YanıtlaSil
  10. Çok doğru tespitler, canı gönülden katılıyorum söylediklerinize. ☺️

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar.
    Sosyal medya Adabı konulu yazınızı ilgiyle okudum. Yararlı bir paylaşımdı. Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Ne WhatsApp grubum var, ne de Instagram'da üyeyim. Vakit buldukça, sadece Facebook ile Blogger platformlarında dolaşıyorum. Sizin de değindiğiniz gibi bu iki platformun haricindeki diğer sosyal medya platformlarında da dolaşacak olursak asla yetişemeyiz. Tek başına Blogger platformundaki blogları bile layıkıyla ziyaret edemiyoruz. Bir de WhatsApp ve Instagram gibi sosyal medya gruplarına üye olacak olsak asla içinden çıkamayız gibime geliyor.

    Sosyal medya adabında dört dörtlük olduğumuz söylenemez. Kurallarını belki biliyor olabiliriz ancak, bilinen kuralları uygulamada ne durumdayız ona bakmak lazım. Çünkü, o kadar çok "okur alim, tutmaz zalim" söyleminde olan sosyal medya üyeleri var ki, ben bunlarla çok karşılaştım. Cenab-ı Hakk bizleri, her yerde ve her türlü ortamlarda iyilerle karşılaştırsın.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru Allah iyilerle karşılaştırsın
      sosyal medyada beklenti içine girmemek kafayı takmamak en güzel çözüm

      Sil
  12. Her şeyin bir adabı, raconu var, sosyal medyanın da öyle. Yazdıklarının hepsi yaşanıyor, aynen:) İnsanlar alınmaya yer aradığı için, biraz dikkat etmekte yarar var...Teşekkürler, güzel konuydu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler
      alınma ne kötü bir huy değil mi ama ?

      Sil
  13. Sosyal medya psikolojik rahatsızlığı. Başka bir şey değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle mi derdin?
      fazla kaptırmamak lazım tabi ki

      Sil
  14. Merhaba Bloğunuzu izlemeye aldım, destek için bloğuma davetlisiniz

    YanıtlaSil