Gülseren Budayıcıoğlu'nun tüm romanları birbirinden sürükleyici, hepsi bizden hikayeler. O kırmızı odasına gelen danışanlarının gerçek hayat hikayelerini anlatıyor. 
Yeni dizi Kırmızı Oda'yı izledim ve çok beğendim. Binnur Kaya çok yakışmış role. İlk bölümdeki oyunculuğu ile Evrim Alaska kendine hayran bıraktı. Salih Bademci her zamanki gibi döktürdü. Çok başarılı oyuncular var dizide. Zaten hikaye çok ilgi çekici. Cuma akşamlarının müdavimi olacağa benziyor Kırmızı Oda.

Madalyonun İçi kitabındaki bir çok hikayeden biri de "Masumlar Apartmanı" adlı diziye konu olmuş. TRT 1'de 15 Eylül'de yayınlanacak.

Madalyonun İçi'nden çok sevdiğim kısımları yazmak istedim Gülseren Budayıcıoğlu'nun yorumları gerçekten de düşündürücü ve ders niteliğinde.
Fotoğraf:Mavianne

....Hepimiz ölümden sonra nereye gideceğimizi merak ediyoruz, ama daha önce neredeydik, neydik, bunu merak eden yok. Doğmadan önceki halimize geri döneceğiz. Orada ne üzüntü, ne sıkıntı, ne korku var......( syf.89)

.....Tanrı'dan da  babamdan korktuğum gibi korkardım. Beni cezalandırmasından değil, beni sevmemesinden, bana güvenmemesinden korkardım. Ama beni sürekli gözetleyen, elinde kağıt, kalem benim her yaptığımı kaydeden O Tanrı içimi ürpertirdi....Tanrı yarattığını seviyor.
O sadece benim mutluluğumu paylaşmak, onu nasıl sevdiğimi, ona nasıl şükrettiğimi duymak istiyor. Kendi güzelliğini, gücünü biz insanlara yansıtırken, bizden de aynı güzelliklerin geri yansımasını bekliyor. Bizi cezalandırmak değil, yeryüzü cennetine göndererek ödüllendirmek istiyor. ......Okuyanı-yazanı, düşüneni-anlayanı, insanlar için bir şeyler yapan herkesi seviyor. İlimi-bilimi, icat edeni keşfedeni seviyor.  (syf.97)

....Başkalarına esnek davranamayan insan, kendisine de esnek olamaz. ....başkalarına göstermediğiniz hoşgörüyü kendinize de göstermediniz. Her taraftan sıkışan ruhsal yapı sonunda size isyan etti ve hastalandınız...Sizin hastalığınızın asıl ilacı hoşgörüdür. (syf 122)

....Hayatta huzur çok önemli bir şeydir. Ruhsal hastalıklar çoğu zaman huzursuzlukla başlar. Birlikte yaşadığınız insanlar mutlu ve huzurlu olmalı ki siz de öyle olasınız. (syf.124)

...Muayenehaneyi açtığım ilk günden beri salı, perşembe ve pazar günleri çalışmam. O günler benim özgür günlerimdir, canım ne isterse onu yaparım. (syf 191)

.....Saygı ve hürmet gören insan kendini saymayı, kendine önem vermeyi öğrenir. (syf.231)

Nasıl bir anneden dünyaya geldiğimiz ne kadar önemli.... İşte bu tam şans ve kısmet işi. Ailemizi kendimiz seçmiyoruz. (syf.244)

Başkası sizi saymazsa siz de kendinizi saymayı öğrenemiyorsunuz. Siz bize kendimizi saymayı, önem vermeyi öğrettiniz. (syf.308)

.....Unutmayın oğlunuz ilerde adam olsun istiyorsanız ona saygılı ve şefkatli davranmalı, hoşgörülü olmalısınız. (syf.315)

8 Yorumlar

  1. Kitabı merak ettim baya baya. Nerdeyse her hikayesi dizi film olacak gibi görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de
      diğer kitapları da aday film olmaya

      Sil
  2. Masumlar Apartmanı'nı merak ediyorum ben de mavi annem. Kırmızı Oda çok uzun geldi bana, konudan uzaklaştım o sebeple...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de merak ettim bakalım nasıl olmuş,
      oyuncular çok iyi
      kesin iyidir o da

      Sil
  3. kırımız oda hıhım izledim şimdilik ben deee :) kitapları da fena değil, çok hafif, bir de kitaplarında kendinden söz etmeyip sadece vakaları yazsa, kitapları daha okunabilir olur bencesi, biraz dağınık kitapları, yani doktor olarak çok iyi yaa ama yazar olarak şimdilik başarısız :) tarzını değiştirse ne güzel bir yazar olur kiii :) bütün kitaplarını okudum gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmem ki, beni rahatsız etmemişti kendinden bahsetmesi hatta hoşuma bile gitmişti :)
      sevgiler

      Sil
  4. Çok güzelsiniz mavi anne blogunuzda çok hoş :)

    YanıtlaSil