Tebrik ediyorum başarılı olan ve Üniversiteye giren tüm gençleri,
Bundan sonra hayatınızın en önemli dönemecine giriyorsunuz. Önce hayal kurun okul bitince ne yapmak istiyorsunuz, nasıl bir işte çalışacaksınız, master yapacak mısınız, hedefleriniz neler?
Çok çalışacaksınız burası kesin ancak, bunun yanında aşağıda sıraladığım önerileri kulağınıza küpe olsun

GENÇLERE ÖNERİLER

1. Yirmili yaşlara bir daha dönemeyeceksiniz. O nedenle; gezin, eğlenin, aşık olun
2. Okulda öğrendiklerini öğrenen senin kadar veya daha başarılı bir sürü genç var, mezun olunca onu değil de seni neden seçsinler? Niye sen? Bu sorusunun yanıtını bulman lazım
3. Fark yaratmak için; öğrenci kulüplerine girin sosyal sorumluluk projelerinde çalışın, Sivil toplum kuruluşuna gidin,
4 .Her yıl mutlaka bir yerde yurt içinde veya yurt dışında staj yapın
5. Mükemmel bir İngilizceniz olsun, hatta 2. bir dil daha öğrenin
6. Çok okuyun, herşeyi okuyun, dergi, gazete, roman, şiir 
7. Bilim dergileri okuyun, yabancı dergi ve televizyonları takip edin,
8. Uluslararası bir network kurun, 
9. Dünya gündemini takip edin
10. Spor yapın, bir dalda kendinizi geliştirmeye gayret edin

2 Yorumlar

  1. Harika tavsiyeler. Şimdi düşünüyorum da o yılları daha verimli geçirebilirdik.

    YanıtlaSil
  2. Hepsi de nokta atışı. Benim bu sene son senem üniversitede. Pek de istediğim gibi geçiremedim özellikle sosyal açıdan. Yüksek lisans düşünüyorum bitince. İnşallah o lisanstan daha iyi olacak :)

    YanıtlaSil