Sekiz kişilik yemek masasına 2 sandalye ekleyip 10'a çıkardım,
Balkona da 4 kişi oldu mu sana 14 kişilik bir iftar sofrası,
Hafta sonu malum hem iftar daveti hem doğumgünü bir aradaydı bizde,
Kalabalıkla yenilince herşey daha lezzetli ve güzel oluyor,


Patlıcan salatasını seviyorum ben hafif oluyor,
Kırmızı biberle ocağın üzerinde közledim,
sarımsak yağ tuz biraz da limonsuyu ile karıştırıp ceviz ekledim

Söylemesi ayıp olmasın da taze barbunya çok güzel olmuştu,
Epeydir yapmamıştım,
Ayıkladım, 10 dk haşladım,
zeytinyağında bir  soğanı kavurdum 2 domates ekledim,
Domatesler çok renksizdi biraz salça koydum,
üzerine barbunyaları 3 diş sarımsak 4 kesme şekeri soğan kavrulurken attım ve tuz,
2 bardak su
kısık ateşte epey piştiler 2-2.5  saat
Daha sonra maydanozla süsledim servise hazırlandı kendileri
 Kahvaltılıklar ise ramazanda iftar sofrasının olmazsa olmazları,
Başköşeye kaymak ve bal,
Ardından pastırma,
Daha sonra da peynir tabağı sofrada endam ettiler,

 Kuzenler, amca yenge, hala enişte, anane dede ile olunca sofra neşe dolu oldu,
Tabi pideler fazla fazla alınmış arttı,
Salatalar fazla geldi,
Barbunyayı hala yiyoruz,
Su böreği sahur için kaldı,
Bol ve bereketli sofralarınız olsun....

 Tandır için kuzu kol alındı,
Önce tereyağında mühürlendi (Kızgın ateşte arkası önü kızartılıyor)
Baharatlar katıp,
4-5 saat kısık ateşte pişirildi,
Mahocumun ellerine sağlık, pek lezzetliydi,
Yanında bademli pilavla servis edildi

8 Yorumlar

  1. ellerine sağlık herşey harika görünüyor,
    kalabalık sofraları bende çok severim..

    YanıtlaSil
  2. ellerinze sağlık harika:::))

    YanıtlaSil
  3. Sofra ve menü harika ellerinize sağlık kalabalık sofraların bereketi de çok oluyor,hayırlı iftarlar,Allah kabul etsin...

    YanıtlaSil
  4. Ramazan bu demek zaten . Sofran dan kopya çekeyim cuma misafirlerim var:) Ana yemeği eşin yapmış anlaşılan:) Bizde de benim ki yapar çünkü harika yapar et yemeklerini.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık yine çok güzel olmuş her şey :) bu sene 17 kişiyle kendi rekorumu kırdığım bir iftar sofrası hazırladım bende :))) önce çok korkmuştum yetiştirebilir miyim diye ama şükür becerebildim :))) Masaların yanlarına iliştirilen tabureleri çok seviyorum :) Allah misafirlerimizin eksikliklerini göstermesin, bereketimiz bol olsun ..
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık :) çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Hepsi birbirinden güzel ellerine, emeklerine sağlık ama en güzeli; kalabalık iftar sofraları galiba :)

    YanıtlaSil