İFTAR MENÜSÜ-4
- Mercimek Çorbası
- Yaprak Sarması
- Kuşbaşı Hindi Kavurma -fırında dilim patates
- Zeytinyağlı yeşil fasulye
- Kavun üzeri dondurma
Sahura 2'yi çeyrek geçe kalkıyorum,
3'ü çeyrek geçe imsak oluyor,
15-20 dk da hazırlıyorum sofrayı sonra ev ahalisini uyandırıyorum,
Sahura kadar oturanlardan değilim yani,
Sabah işe gitmek için erken kalkmak lazım,
Bizim çocuklar sahura kadar oturup bilgisayar başında, öğleye kadar uyumayı tercih ediyorlar :)
Onlara bir değişiklik olsun diye Esin'den tarifini aldığımız,
Selda ve Halime'nin çok meth ettikleri böreği yapmaya karar verdim,
İşten çıkışta markete ve yufkacıya uğrayıp malzemeleri aldım,
Akşamdan yapmayayım taze taze yenilsin diye saat 2'de Ahmet Can'a beni uyandırması talimatı verip yattım,
Gerçi biraz daha erken kalkıp da yapsaydım iyiymiş,
Sahur sofrasında kedinin çiğere baktığı gibi, fırına bakarak pişmesi için sabırsızlandık,
Neyse ki imsaktan 15 dk. önce pişti ve biz ağızımız yana yana yedik :)))
Gelelim tarife;
Yarım kilo yağsız kıyma,
2 soğan,
karabiber, tuz, kimyon,
Köfte gibi yoğuruyorsunuz,
Bir kilo yufkaya tek tek aynı işlemleri uyguluyorsunuz,
Bir yufkayı yayıp sıvı yağla yağlıyor,
En ortasına kıymayı koyup kıvırıyorsunuz,
Tepsiye kol böreği gibi yerleştiriyorsunuz,
Üzerine yağ sürüyorsunuz,
Aşamaları aşağıda fotoğraflamaya çalıştım (gecikmesinin bir sebebi de sanırım bu fotoğraflama gayretimdi)
Çocuklar ve Mahocum çok beğendi,
Böreğin içine köfte koymuşsun gibi olmuş yorumları gelse de gayet lezzetliydi,
Çi börek lezzetindeydi,

Akşamdan fırınlayıp, Sahurda ise ısıtmayı deneyebilirsiniz belki de,

Sahur için acaip planlarım var,
Saat 5 olunca eskiden yemek dergilerine bakıp, ağzımın sularını akıtırdım,
Şimdi ise internetten muhteşem yemeklere bakıp planlar kuruyorum,
Neler yapıyorsunuz sizler sahur ve iftarda?
Değişik, cazip önereceğiniz bir tarif var mı?

Ramazan eğlencesi varmış her semtte Ankara'da,
Valla ben iftardan sonra öyle bir halde oluyorum ki,
Masadan zor kalkıyorum,
Ne eğlencesi :))
Çok fazla da yiyemiyorum zaten,
Ramazan Pidesi gibi puf puf olmaktan korkuyorum ramazan sonrası,
Dayanamadığım tek şey,
Sıcacık pide, arasını açıp Ünye Tereyağı koyuyorsun bir de tulum peyniri,
Bana çorba su ve bunları verin başka bir şey istemem....
İFTAR MENÜSÜ-5
- Mantı
- Bolca yeşil salata- turşu
- Karpuz
(Açıkçası bunlar bana yetiyor yanına pek birşey yapmadım, sıcacık pide olsun, peynir zeytinle zaten karnımız doyuyor)
Çorba bile gerekmiyor mantı yapınca,
Tabi davet verecekseniz mantıyı çorba gibi ana yemeğin öncesinde verirsiniz,
Ana yemek olarak tavuk sarma yapabilirsiniz,
Ve bulgur pilavı....

4 Yorumlar

  1. Geç de olsa yenilebilmiş, Görüntü çok güzel. Ellerinize sağlık.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık...
    Şu çiböreğin fırındaki halini denemek lazım...
    Eminim çok güzel olmuştur :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize, emeğinize sağlık, harika görünüyorlar. Açıkçası 13.40 itibariyle bu görselleri görmek bir acı da vermiyor değil hani... :) Sahur için belki biraz hararete neden olabilir, ama iftar için ya da Ramazan sonrası beş çayları için mükemmel bir seçenek...

    YanıtlaSil
  4. harika olmuş ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil