Osman Müftüoğlu diyor ki,
"Sağlıklı bir hayatın yolu her şeyden ama her şeyden çok bedeni ve ruhu doğru birlikte beslemekten geçiyor.
“Keşke, ruhumuzu nasıl daha iyi ve doğru besleyebiliriz” tartışmaları da bir an önce başlasa."

Tartışmayı bloğumda başlatmak istiyorum !

Peki ben ruhumu nasıl besliyorum?

Bana verdiği güzellikler için Allaha şükrederek güne başlıyorum,
İşe geldiğimde gülümseyerek herkese kocaman bir "GÜNAYDIN" diyorum,
Arkadaşlarıma bugün ne kadar güzel ve hoş göründüğünü söylüyorum,
İşimi yaparken kulaklığımdan sevdiğim müzikleri dinliyorum,
Öğle araları dostlarımla birlikte güle söyleye yemek yiyorum,
Onlardan aldığım güzel enerjiyi yansıtıyorum, karşılıklı mutlu oluyoruz,
Doğumgünlerinde sürprizler yapıyorum hiç karşılık beklemeden,
Özlediğim uzaktaki dostlarıma sırf "seni özledim, sesini duymak istedim" demek için telefon açıyorum,
Aile büyüklerim için yemek yapıp onları davet ediyorum,
Bir ihtiyaçları olup olmadığını soruyorum,
Karşılıksız yapılan her güzel eylemin ruha iyi geldiğini biliyorum,
Negatif düşünceleri, beni mutsuz edecek insanları kendimden uzak tutmaya gayret ediyorum,
Kendime vakit ayırıyorum,
Kitap okuyorum, film izliyorum,
Ailemle birlikte güzel vakit geçirmek için her fırsatı değerlendiriyorum,
Öncelikle kendini seveceksin ki başkalarını da sevebilesin,
İnsanın kendinden memnun olmadığında, başkalarını da memnun edemeyeceğine inanıyorum.


Peki siz ruhunuzu nasıl besliyorsunuz?

12 Yorumlar

  1. Günaydın, çok sağlam bir başlangıç alsında. Selam vermekten çekinen ve elini sıkıca kavrayamayan insanları sevmem pek. Selamın ne kadar güçlü ve güler yüzlü ise o kadar güzelsindir bence.
    Aslında yazdıklarınla neredeyse aynı benim de formülüm,tek farkım yemek davetleri. Ben davet etmekten çok edilmeyi seviyorum :))

    YanıtlaSil
  2. Okuyorum, yazıyorum, geziyorum, sevdiklerim için en ufak fedakarlıktan kaçmıyorum.
    Kendimle barışık, hayatla barışık yaşıyorum.
    Bunlar ilk aklıma gelenler Mavi Annem ....

    YanıtlaSil
  3. Ben Çok Şanslı bir insanım:)

    Hersabah koşa koşa yanına gelmeyi, yüzündeki gülümsemeyi, gözlerindeki samimiyeti ve güzel sözlerinin ruhumu beslediğini hissediyorum..

    Senin ruhunu sevgiyle beslediğini ve bu sevgiyi cömertce paylaşdığını, domino etkisiyle tüm çevrene kattığın enerji için kendi adıma sonsuz teşekkür ediyorum...iyiki varsın... HALE...

    YanıtlaSil
  4. Her şey kendini sevmekle başlıyor kankim zaten...
    Ben yaşadığım herv şeyi paylaşan biriyim, yoksa o anı yaşamış, o kitabı okumuş, o filmi izlemiş gibi olmuyorum... Hep yanımda birileri olsun aynı pencereden aynı manzaraya bakalım, herkes aynı şeyi görmese de olur. Ama aynı yöne bakmak hoşuma gidiyor.
    Çook öptüm

    YanıtlaSil
  5. ahh ne güzel yazmışsın mavianne!!bu kampanyayı çok sevdim ben!!ben de temiz hava bol oksijen ruha iyi gelir diye bol bol hava alıyorum,çiçek besliyorum,onlarla konuşuyorum,arkadaşlarıma günaydın mailleri atıyorum,sevdiklerime küçük sürprizler yapıyorum,kitap okuyorum,blogumda sevdiğim şeyleri paylaşıyorum,çocukları seviyorum,evime arkadaşlarımı toplayıp,yemek yeyip,oyunlar oynuyoruz,paylaşıyorum paylaştıkça çoğalıyorum...


    www.fido-land.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. ah ne güzel şeyler yazmıssın ben bu aralar o kadar gıt gel deyim ki ruhumu nasıl mutlu edeceğimi bilemiyorum ablam tipik gönül işleri desem anlarsın :) ama şükretmeyi unutmuyorum bir de gece başımı yastığa koyunca dua etmeyi :) sevgiler ablam ruhunun ve hayatının mutluluğu hiç bozulmasın öpüldün :)

    YanıtlaSil
  7. Öyle güzel anlatmışsınız ki kendinizi, maaşallah dedim.
    Sizin kadar becerikli değilim galiba bu konuda.
    Ama anlatabilirim kendimi;
    -Güne şükürle başlıyorum, dermansız dert vermedin çok şükür Rabbim diyorum,
    -Bütün gün gülümsüyorum, hatta bunu yanlış anlayanlara rağmen!
    -Gözümün içine bakmadan benimle konuşana itibar etmiyorum, daha doğrusu edemiyorum,
    -Yazıyorum,
    -Çocuklara çok değer veriyorum, kızlarıma bir şey öresem hemen aklıma "bu onun şu arkadaşına da çok yakışır" cümlesi takılıyor ve aynından yapıyorum.
    -Ailemi çok seviyorum, elimden geleni yapma gayretindeyim,
    -Ruhunu sevgiyle besleyen birileriyle konuşmaktan, yazışmaktan zevk alıyorum,
    -Yanımda biri yoksa asla ve asla yemek yiyemiyorum, bırak yemeği tatlı bile yiyemiyorum,
    -Benimle çalışan personelimin birinin bile yüzü asıksa, o asıklığın sebebini öğreninceye ve de çözünceye kadar mutlu olamıyorum,
    -Her dakika, riyakârlığa lanet edip, samimi olmakla övünüyorum kendime,
    -Örgü örüyorum,
    -Tarihimin en uzun yorumunu yazıyorum mesela şu an;
    ve ben;
    bunlarla ruhumu ve bedenimi besliyorum,
    Ya da,
    "öyle olduğunu" zannediyorum.
    Bilmem anlatabildim mi?
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Her güne mutlaka günaydınla başlıyorum , uykudan yeni kalkan kızlarımın mis gibi kokularını içime çekiyorum , canım eşimle aynı güne uyandığımız için bir kere daha mutlu oluyorum , bol bol okuyorum bu arada yazıyorum :)
    Rabbime bütün bu güzellikleri bana yaşattığı için şükür ediyorum , aşkımın her daim taze durması için yeniden yeniden seviyorum...

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir yazı Maviannem, brova size, pozitif enerji saçıyorsunuz. Kendini sevmekle başlıyor herşey buna ben de çok inanıyorum. Güne kocaman gülen bir Günaydın la başlamak çok güzel.

    YanıtlaSil
  10. bundan böyle.
    aynen anlattığın gibi.
    inşallah tabii :)

    YanıtlaSil
  11. ruhumu uzun zamandır mınık kızımla beslıyorum o benım her şeyim:)sevgıler canım

    YanıtlaSil
  12. Çok hoş bir yazı olmuş Mavianne:))Seni okurken benzer şeyler yaptığımızı farkettim. Mesela bana gelene hiç git diyemem ben. Elimden geleni yapmaya çalışırım onun için. Allah gönderdi diye düşünürüm. Onun misafiri. Öyleyse başımız üstüne. Sadece yardım etmek te değil sevgi göstermek ve insan olduğu için sadece bunun için bile çok değerli olduğunu hissettirmekte bir sadakadır, ruh beslemedir.Ve insanlara güzel göründüklerini, harika olduklarını söylemekte çok cömert davranırım. Çünkü bu konuda toplum olarak çok cimri olduğumuzu düşünüyorum. Bir de bildiğim, faydalı olacağını düşündüğüm herşeyi paylaşıyorum. Şimdilik bu kadar:))))

    YanıtlaSil