Okulların yarı yıl tatiline girmesiyle evlerinde televizyon ve bilgisayar başında özgürlüklerine kavuşan çocuklar, ciddi tehlikelerle karşı karşıya...

Ailelerinin kontrolü dışında televizyonlardaki şiddet ve cinsel içerikli yayınların etkisinde kalan çocukların önemli derecede davranış bozuklukları yaşadığını belirten uzmanlar, uzun süreli etkiler karşısında birçoğunun küçük yaşta potansiyel suçlular arasında yer alabileceğine dikkati çekti.

Gün içinde 2-3 saati aşan sürelerle televizyon ve bilgisayar başında kalan çocukların psikolojik olarak bir takım sorun yaşadığını belirten Psikolog Serap Duygulu, son yıllarda kendi içine kapanan ve sosyal ortamlardan uzaklaşan çocuk sayısındaki artışa işaret etti.

Yapılan araştırmalarda, şiddet içerikli görüntüler izleyen veya bilgisayar oyunları oynayan çocukların, saldırgan davranışlar sergilediğini ve uyku bozuklukları yaşadıklarını dile getiren Duygulu, birçoğunun çevresine karşı duyarsızlaşarak, şiddet göstereni model aldığını söyledi.

Duygulu, şiddet içeren görüntüleri izlediği için başkalarına şiddet uygulamayı normal bir davranış olarak gören çocukların, önemli davranış bozuklukları yaşadığına işaret ederek, bu nedenle uzmanlara başvuran ailelerin sayısında ciddi artışlar olduğunun altını çizdi.

Sessiz duruyor,
Aman işte vakit geçirsin de,
Saatlerce oynasın,
Sorun Çıkarmıyor....
Diye düşünen annelerden değilsinizdir umarım,
Ben zehir ediyorum çocuğun bilgisayar oynamasını,
1 saatten fazla oynanmayacak,
10 sayfa kitap okunmadan PC açılmayacak,
Okul zamanı sadece haftasonları o da, 1 saat,
Bu kısıtlamaları getiriyorum,
Bence kısıtlama getirilmeli,
Çünkü fazla özgürlükle; çocukların anti sosyal, sadece bilgisayara ve televizyona bağlı çocuklar olmasını önleyemeyiz,
Hayır demeli gerektiğinde,
Sürekli Evet diyen anne babanın ideal anne baba olmadığını düşünüyorum,
Kuralları olmalı evlerin, nazi kuralları değil tabiii,
Ama huzursuzluk yaratmadan, onlara herşeyi anlatarak,
Çocuk yetiştirmek kolay değil.....

9 Yorumlar

  1. valla aynen öyle! Evde tv olmamalı diye düşünüyorum. İnternette aile korumaı olmalı o zaman daha bir güzel olur! nasıl çözüm çok mu yasakcı yoksa! yasak olmadan güzelli bulunmaz bkz: yasak elma!

    YanıtlaSil
  2. aaa ne güzel Merkez Burası hepimizi ziyaret etmiş)). Nere gitsem ona rastladım. Du biz de onu ziyaret edelim. Valal sadece çocuklar değil bernim koca danalar bile bilgisayar tehdidi altıonda bence:). Öptüm seni kankiiii

    YanıtlaSil
  3. Bizim ufaklığın internetle falan pek bir alakası yok ama Playstation sevdası sardı onu da. Kesinlikle kurallar olmalı evde. Bizim evde ödev falan olmadığı için bu yıl sadece hasftasonları serbest. Birde şimdi sömestr diye akşam uyku düzen esnedi ama haftaya düzelecek :)

    YanıtlaSil
  4. çok erken bir iadeyi ziyaret oldu beklemiyordum çay börek çörek yapmadım kusura bakmayın müziklerimle yetinin artık saygılarımla. Herzamna beklerim.

    YanıtlaSil
  5. Fatma'cığım nasıl oldun,
    evet çoçuklarla işiniz zor dengeyi iyi kurmak gerekiyor,
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Biz de başlarındayız bilgisayar oynarken, süreleri var. yaşları ilerlediğinde de devam ettirebiliriz inşallah senin gibi Maviannem

    YanıtlaSil
  7. vallahi acikcasi ben bile hoslanmiyorum siddet iceren programlari izlemekten birak ki artik yazdigin gibi cocuklarimiz nasil etkilenmesin degilmi,kücüklerimizi korumak ve dogruyu ögretmek haliylen biz büyüklere düsüyor kisitlamakta haklisin canim ...Her davranisimiz kücüklerimizin iyligi icin,sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Önce geçmiş olsun mavianne..Birçok tanıdığım ailenin çocuğu pc kolik ne yazık ki sanal bir dünya da yaşıyorlar.Bence bir sınır olmalı şimdi sınırı öğrenemezlerse sonra çok geç oluyor bunu gözlemledim çünkü..bu zamanda çocuk yetiştirenlere allah kolaylık versin gerçekten zor.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. Sana sonuna kadar katiliyorum maviannem :)) Umarim bende zamani gelince boyle bir anne olurum :) Guzel bir gun diliyorum maviannem :)

    YanıtlaSil