Osman Müftüoğlu'nun yazılarını çok seviyorum dün 10 Kısa Hayat Dersi vermiş bize. Kulağıma küpe olsun ve unutmayayım diye bloğumda paylaşmak istedim. Huzurlu bir hayat için uygulanması gereken maddeleri sıralamış. Ben bu dersleri çok sevdim Ya siz?

Bu maddelere eklemek istedikleriniz olabilir. Lütfen yorum olarak yazın. Böylelikle bizim iyi hayat notlarımız çıkar ortaya. Özellikle benim eklemek istediğim de şu; Empati kurma becerisi geliştir. Empati çok çok önemli insani bir değer. "Yaradılanı hoşgör Yaradandan ötürü" sözünü unutma. Saygıyla yaklaş büyükten küçük herkese. Değersiz hissettirme sakın kimseyi. Önyargı ile yaklaşma, "güler yüz yılanı bile deliğinden çıkarır" ne söyleyeceksen söyle ama yargılamadan, kırmadan, önyargıdan uzak söyle. Bir de şunu sakın unutma; hayat çok kısa üzüntüler, sıkıntılar, hastalıklar çıkarıldığında hayattan zaten elinde az bir zaman kalıyor onu da doya doya huzur ve mutlulukla yaşamanın yollarını ara.

İYİ HAYAT NOTLARI

Ders 1
Mutluluk küçük şeyleri fırsata çevirme becerisidir. 
Ders 2
Kaybettiklerinin kazancın da olabileceğini unutma.
Ders 3:
Konuşmaya başlamadan önce şu 4 şeyi düşün:
- Gereği var mı?
Şefkat de içeriyor mu?
- Birini incitebilir mi?
- Sessizliği bozacak kadar değerli mi?
Ders 4
Dinleten değil dinleyen, yargılayan değil anlayan, eleştiren değil hoş gören, dövüşen değil bölüşen ol!
Ders 5
Sabır öfkeden, nezaket nefretten daha iyidir.
Ders 6
Hiçbir meyve çiçeğini göremez.
Ders 7
Her tohum kendi toprağında yeşerir.
Ders 8
Eğer basit ve anlaşılır bir şekilde ifade edemiyorsan, yeteri kadar anlamamışsın demektir.
Ders 9
Gerçek dost iyi günde davetle kötü günde kendiliğinden gelendir.
Ders 10
Her gün yeni bir başlangıçtır. Doğrusu her günü hatta her anı hakkıyla yaşamaktır.

9 Yorumlar

  1. Sessizlik Yemini uygulamasını denemeye çalışıyorum. Birisi bir şey sormadan konuşmuyor, ortamdaki gürültüye katkıda bulunmuyorum.

    Blog yazmamdaki motivasyonlardan biri de bu. İlgisi olanların yorumlarımı okuması keyif verici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne şahane bir uygulamaymış
      ben de denemek istedim şimdi
      değerli yorumun için teşekkürler

      Sil
  2. Osman Müftüoğlu'nu ben de secerek takip ederim. Çok şey öğreniyoruz sayesinde. Her madde birbirinden değerli. Bu güzel ve kıymetli paylaşım için çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  3. Ben de severim yazilarini. Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
  4. Hepsi de birbirinden değerli maddeler gerçekten.

    YanıtlaSil
  5. Bende cok severim.Paylasimin cok güzel olmus canim.Iyi haxat notlarını ajandama not edecegim.
    Teşekkürler 💓

    YanıtlaSil
  6. Harika bayıldım bende Mavianne..Osman Müftüoğlunun fikirleri sesi hepe etkilemiştir benide,sevgiyle kal,hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  7. Osman Müftüoğlu'nu hep okurum, izlerim, takipteyim yani:) Söylediklerine de sonuna kadar katılıyorum. Nacizane bende "arada bir yukarıdan kendine ve hayatına bak, tarafsız olmaya çalışarak bak" derdim. Çünkü çok güzel farkındalık sağlıyor bu.

    YanıtlaSil
  8. Hayata dair çok güzel dersler. Yaşadıklarımız doğru olanı uygulamayı her zaman mümkün kılamasa da bu derslere kulak vermeli, uygulamak için kendimizi motive etmeliyiz. Bu durumda daha sağlıklı ilişkiler kurabilir, yaşamı daha kaliteli yaşyabiliriz.

    YanıtlaSil