Tatillerde internet bağlantım olmazdı. O zamanlar akıllı telefonlar da yoktu. Laptopum yanımdaysa wifi kullanabileceğim kafelere giderdim, o yoksa internet kafe arardım. Tatilde bu kadar acil ne olabilir diye sorabilirsiniz. Tabi ki, blog yazmalıydım en azından haftada 1-2 Bu bir bağımlılık ve sorumluluktu benim için. Yazdığım yazıya gelecek yorumları merak etmek, okuyup gidip blog arkadaşıma yanıt vermek, bloglarda dolaşıp yorum yapmak, ne kadar güzeldi, özlüyorum o günleri. Ancak, özlememe rağmen ihmal ediyorum buraları. Bloğun tahtına İnstagram oturdu resmen. Şimdi de instagramda her gün paylaşım yapmasam rahatsız oluyorum! Bu nasıl bir duygudur Allahım :)) Çok saçma değil mi? 


Oldum olası yeniliklere açık oldum. İnstagram kullanmayı da çok sevdiğim doğrudur. Ama geleneksel olarak da çok bağlı olduğum, yapmaktan vazgeçemediğim çok şey de vardır hayatımda. Blog yazmak da onlardan aslına bakarsanız. Bu aralar iş yoğunluğumdan blogları gezemiyor, yazılarınızı okuyamıyorum. İhmal etme nedenim aslında bundan kaynaklanıyor. Eski günlerdeki gibi etkin kullanmaya dönmeyi istiyorum.
İnstagramda kısacık da olsa bir şeyler yazıp fotoğraf paylaşmak daha mı pratik? 
Bu yüzden mi bizi ele geçirdi? 
Ya da cep telefonu artık ayrılmaz bir parçamız olduğu için mi o yana kaydık?
Bu konudaki düşünceniz nedir sizin?

19 Yorumlar

  1. Merhabalar.
    Akıllı telefonum olmadığı için, İnstagram ve buna benzer platformları kullanamıyorum. Acaba ben de tanışsam sizin gibi oraya kayar mıydım bilemiyorum. Ancak, Blogger gibi, Milliyet Blog, Tumblr, Wordpress, Antoloji, Edebiyat defteri platformlarda da faaliyet gösteriyorum. Aslında ilk göz ağrımız olan "Blogcu.com" vardı, orasını iyice unuttuk. Blogger ile de sonradan tanıştık, ama Blogger'den vazgeçemiyorum. Ara veriyorum, uzaklaşıyorum ama yine dönüp dolaşıp Blogger'e geliyorum. Benim için Blogger bir başka. Aslında Blogcu.com çizgisini kaybetmeseydi, kolay kolay Blogger'e gelmezdik. Blogger'de kendine yer bulan bir çok blogcu, emin olun Blogcu.com'dan gelmiştir buraya. Zaten eskisi kadar yazıp çizemiyoruz. Ayda yılda bir, yazıp çiziyoruz, Blogger'de bana yetiyor da artıyor bile.

    Facebook ve Twitter'den hiç bahsetmemişsiniz. Oradalarda faaliyetiniz yok mu? Bu her iki platformu sevmeme rağmen ikisinde de hesabım var. Facebook faaliyetimi şöyle savunuyorum: Tüm eş, dost, akraba, arkadalar burada yazıp çiziyorlar. Onlardan haber almak ve paylaşmak için mecburen Facebook üyesi oldum. Blogger'de çok sayılı ve az arkadaşım var ama, Facebook'taki bin kişiye bedeldir.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. facebook ve twitterda da varım ancak en faal instagram kullanıyorum
      cep telefonları çıkalı mertlik bozuldu :(
      Blogcu zamanları ise şahaneydi bence de
      ben de blog dostluklarına inanıyorum
      çok sevdiğim dostlarım oldu bu sayede
      güzel ve uzun yorumunuz için teşekkürler

      Sil
  2. Her platformda varım hemen hemen. Ama blog başka, hepsinden üstün benim gözümde. Instagram eskiden çok daha iyiydi. Algoritma falan derken iyice saçmaladılar. Kullanmaya devam ediyorum, o da sevdiğim 3-5 hesap hatırına.
    Blog en güzeli, tabii eski günler gibi değil onu kabul etmek lazım. Bunun sebebi olarak çok fazla platform olmasını görüyorum. İnsanlar hangi birine yetişecek. Bir de tabii artık her şey hızlandı, kimse zahmet edip birkaç satır bile okumuyor, bloglar nasıl okunsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın okumayan bir milletiz malesef
      kısa yazıları okuyum bir like ile geçiyor herkes
      tüketim toplumu olmamızın aceleci olmamızın sonucu sanırım

      Sil
  3. İnstagram daha pratik. Yaz ve çık 😀 İnstagram’a devam edin bence. Müsait olduğunuzda da 15 günde birde olsa bloğa yazı girersiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolun öneriniz için
      ben de her platformda olmayı seviyorum
      instagram son oyuncağım :))

      Sil
  4. Sanırım cep telefonlarının devamlı yanımızda olması bunda büyük etken.İnstagramda iyi güzel de yapılan paylaşımlar bir süre sonra çok gerilerde kalıyor.Blog yazılarımızın hepsine ulaşmak daha kolay.İki tarafında yeri ayrı galiba ama benim gönlüm hep bloglarda.

    YanıtlaSil
  5. benim de gönlüm blogda ama diğer platformlardan en sevdiğim de instagram
    sana paylaşımların arşivlenmesi husunda katılıyorum tabi ki

    YanıtlaSil
  6. çok daha pratiğimize geliyor bence

    YanıtlaSil
  7. Bence insan olarak kolayı tercih etme durumumuz var :) Instagram'ın yan etkisi yüzeyselleşme oluyor her anlamda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cep telefonları ile paylaşım yapmak kolay
      blog yazıları PC de yazılıyor ya da ben öyle seviyorum
      biraz da o nedenle sanırım

      Sil
  8. İnstagram evet kolaylık, uzun uzun yazıp vakit harcamanız gerekmiyor... Uzun uzun yorum yazmaya da gerek duymuyor insan, kalp bırak geç... Evet seviyorum onu da ama benim için blog bambaşka... Sanki burada yakaladığımız duygular, paylaşımlar daha gerçekçi gibi geliyor...
    Bendeki hissiyat budur maviş annem ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duyguların geniş ifadesi için bence de blog yazıları çok iyi
      ama insta da farklı

      Sil
  9. İnstagram daha kolay ulaşılabilir, daha kolay ve hızlı etkileşim olduğu için bence. Biraz kolaya kaçmak gibi ama çoğunluk böyle yapıyor. İnsan doğası kolayı seçiyoruz bence:)

    YanıtlaSil
  10. Her platformda olmanı isterim.Zaten instagramdan da,sıkı takıpçinim 💗💗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler
      her platformda olmaktan hoşlanıyorum

      Sil
  11. Bloglar sosyal medyayla kıyaslanamaz bile bana göre. Yani kulvarları farklı. Sadece iki kulvardan hangisine daha çok vakit ayırdığım sorusuna cevap verebilirim. Tabii ki çoğumuz gibi sosyal medya. Bloğun ayrı bir sorumluluğu olması ona ayrı bir vakit ayrılmasını gerektiriyor çünkü.

    Hepsinde varım ama, aslında yoğuum :) Ben sürekli bişeylere yetişir olmaktan bunaldığım için iş hayatımı bıraktım. Ve sıkılıyorum hepsini takip etmeye çalışmaktan. Facebook'ta seçtiğim, beğendiğim sayfalardan yazılar okumayı çok seviyorum. Diğerlerinde de hesabım var ama ben yokum :)

    YanıtlaSil