Şimdi olsa da yesek #pide Ünye’de biz her pazar kahvaltıda yağlı yerdik çocukluğumda. Annem bol soğanlı kavururdu kıymayı. Çökeliğin içine yumurta kırar, maydanoz doğrar karıştır ve erittiği mis kokulu tereyağı üzerine dökerdi. Babam da fırına yağlı yaptırmaya gider biz evde kahvaltı sofrasını hazırlar çayı demler balkonda babamın gelişini dört gözle beklerdik. Pideler eve gelmeden eksilirdi nasıl mı? Babam “ooo Muharrem Abi günaydın yavlu yaptırmışsın “diyenin eline yavludan verirdi babam. Afiyet olsun ruhu şaad olsun gönlü zengin Canbula Muharrem’in

Çakırtepe'den de manzaraya nazır pide yemenin keyfi de bir başka

7 Yorumlar

  1. Nasıl özledim oraları.

    En son Çakırtepe'de, Doğu Karadeniz turunda kahvaltı ederken eski ortaokulu k taş yapı, tarihi, seçemedim. Betona boğulan o güzel,m Ünye'de.

    Çocukluğumun ayak sesleri hala orada. Burunucu gözümde tütüyor. Çamlık. İskele. Yalı.a Cerrahoğlu Apartmanı 5. katındaki evimizden takalrın ışıklarını seyretmek kışın. Kalkan balıkları çoktu o zaman. Barbunların lezzetini hiç unutmam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seni anılara daldırmışım bilmeden
      ne güzel bu özlem ve hafızadan silinmeyenler
      malesef betona bürünmeseydi Ünye daha şahane bir yer olacaktı
      sevgiler

      Sil
  2. Gözlerim doldu Fatmacığım okurken , babalarımız çok benziyormuş. Yoldan geçene elinde ne varsa verirdi babacığımda.

    YanıtlaSil
  3. Harika bir yazı olmuş. Keyifle okudum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Babaniza allAl rahmet eylesin. O guzel anlatmissiniz ki pide yiyesimiz geldi.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık. Babanız nurlar içinde yatsın.

    YanıtlaSil
  6. Bir arkadaşım Ünye'li.Yıllardır gel gidelim götüreyim gezdireyim seni der durur.Bir türlü fırsat bulamadım dünya işlerinden ama bu yazınızdan sonra ciddi ciddi düşünücem sanırım.O pidelerin tadına bende bakmak istiyorum.En azından bunun için değer diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil