Uzakların Şarkısı-Kaan Murat Yanık'ın benim okuduğum ilk romanı olmasına rağmen yazarın dördüncü romanıymış,
Geç keşfettiğim yazarın Romanına bayıldım,
Kurgusu, hikayesi çok ilgi çekiciydi,
Kitap sayfalarından yükselen müzikleri açarak okudum kitabı,
Aslında ben onun kurduğu cümlelere meftun oldum,
Altını çizdiğim cümleleri sizinle paylaşmak istedim;

Elimdeki kitabı sımsıkı tutuyor, içindeki karakterleri yere dökmekten korkuyordum. Lakin içlerinden biri kitabın ipine tutunarak aşağı indi. Benimle gelmek istemediğine hükmedip, gitmesine izin verdim.

Tipi başlamıştı, rüzgarın ince ve uzun bedenimi koparmasından korkarak yürüdüm.

Eşyalar başka bir evden buraya sürgüne gönderilmiş gibi meyus görünüyordu.

Aynı anda hem damıtılmış bir soğuk hem o soğuğa yapışık kuş sesleri doldu içeriye.

Yerde beni izleyen yüzümü alıp yerine koyarken samimi bulmadım yazdıklarımı.

Güneş, karın ardından gülümseyince kazağımın ortasına bir turunculuk düştü, midem ısındı.

Huzursuzluğumun geniş avlusunda bir süre oturdum.

.....kendi sesini yiyor, soğukla örtünüyor, sessizliği kışkırtıyor.

...yağan bahar yağmuru misali susmak bilmezdi;

Gözleri terk edilmiş bir evin açık pencerelerini andırırdı hep.
Kar, bedenimle ruhum arasındaki boşluğa yağıyordu. Çocukluğum avucumda tanelendi;

...annemin ağzından çıkan her kelimeye somut bir şekilde dokunmak isteyişimi düşündüm.

Bilincimin damlarında kurutmaya bıraktığım yemişler sarardı. 
Mutluluk acının ateşinde pişer. Sabredeceğiz.

Birinin acısını dinlerken, dalgınlığımızın sebebi anlatanın perişanlığına duyduğumuz merhamet değil, aynı acıyla muhatap olmamız halinde ne yapacağımızı düşünmemizdir.
(nasıl güzel bir tespit)
Okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum Uzakların Şarkısı'nı. Türk Dili ve Edebiyatı bölümü mezunu yazar birçok ödül almış kitapları ile ve yüzlerce konferans vermiş. Umarım bir konferansını dinleme fırsatım olur.....

4 Yorumlar

  1. Sen tavsiye ediyorsan iyidir, okurum Fatmacığım.

    YanıtlaSil
  2. Butimar'ı okumuştum ben de çok beğenmiştim. Bunu da not edeyim.

    YanıtlaSil
  3. İlk defa duyuyorum yazarı. Merak ettim sizin anlatımınızdan sonra. Hemen alınacaklar listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Meraklandım, okumak şart oldu Fatma’cım.

    YanıtlaSil