16 Mayıs 2018 Çarşamba

Oruç Tutarak Zayıflamak Mümkün mü?

Osman Müftüoğlu ne kadar da "Diyet Ayı Değil Niyet Ayı" dese de biz kadınların aklından muhakkak bu düşünce geçiyordur. 

Açıkçası ben hem oruca niyet ediyorum bu ay için hem de birkaç kilo vermeye niyet ediyorum. Vücudumuzu arındırmanın fırsatı madem, büyük iftar sofralarından uzak durup, sağlıklı bir şekilde kilo da vermeyi hedeflemenin bir sakıncası olmadığını düşünüyorum. Ruhen ve bedenen arınma zamanı Ramazan.

Maneviyatımızı besleyeceğimiz bir zaman dilimi olması hepimizin yararına tabi ki. 11 ay bedenimizi beslediğimiz yetmedi mi ?

Aslına bakarsanız her insanın hayat boyu uygulaması gereken durumlar bunlar. Ramazan ayında ise aşağıdaki hususlara daha hassasiyet göstermek gerekir.
1. Hoşgörülü olmalı
2. Şükretmeli
3. Affetmedici olup, küslüğümüz varsa barışmalı 
4. Sabırlı Olmalı, aniden sinirlenmemeli
5.  Özellikle gıybet, dedikodu yapmamalı,

Bu maddeler uzar gider aslında. Özetle iyi insan olmalıyız. Peygamber Efendimizin güzel huylarını örnek alıp o şekilde davranmalı ruhsal bir detoksa girmeliyiz. Keşke hepimiz buna uyabilsek sadece bir ay değil oniki ay. 

Sahura kalkmayı asla ihmal etmememizi öneriyor uzmanlar. Ben çocukluğumdan beri sahura kalkmayı çok severim. Benim için sahur Ramazan ayının en özel ve uhrevi zamanlarından biridir. Hele de sofraya oturan çocuklar varsa onlara sofra hazırlamak ayrı bir keyiftir. Evet haklısınız "uykusuz kalıyoruz ama, sabah kalkıp işe gideceğiz" diye söylendiğinizi duyuyorum. Ancak bu ritme birkaç gün sonra öyle güzel uyum sağlıyor ki vücudunuz siz bile bu duruma şaşırırsınız.  Yaradan yardım ediyor diye düşünüyorum.

Oruç ve Diyet meselesine gelirsek. Uzmanlar bol sebze ve kuru meyveli bir sofra öneriyorlar.  İftarda, her türlü et veya tavuk suyuna çorba serbest. O sıcacık  mis kokulu pideden de bir dilim yerseniz yanında sorun yok. Yemek sonrası, tatlıdan tok karnına meyveden uzak durmak gerek.Tatlıdan ve hamur işinden uzak durmanız biraz zor olsa da amaç biraz da nefis terbiyesi ise bunu yapmaya gayret etmeli.  Bir de iftar sonrası teraviye gidip bu sayede yemekten sonra televizyon karşısında yatmazsanız, kesinlikle Ramazan sonrası birkaç kilonuz gider. Sahurda benim önerim yumurta ve kefiri eksik etmemeniz. Yumurtanın tok tutma gibi bir özelliği olduğu için tercih edilecek bir seçim. Ev yapımı kefirim her daim kahvaltı ve sahur soframın baş tacı. Tuzlu yiyeceklerden kaçınıp, iftar ile sahur arasında bol bol su içmek gerekiyor.

Umarım ruhen ve bedenen arındığımız. Yüklerimizden kurtulduğumuz ve Allah katında makbul sayılacak bir Ramazan geçiririz. 

6 yorum:

  1. amin inşAllah her şey çok daha iyi olur her anlamda..
    aslında olay zayıflamakta yada ramazanda kilo almakta değil tam anlamıyla Ramazanı anlamamakta..Peygamber efendimiz bir hurma bir tas torba gibi hafif yiyeceklerle açardı orucunu bizler gibi 3 veya 4 çeşit yemeklerle değil!! ve aslında iftar sadece ayakta duracağımız yani başlangıç olarak yememiz gereken bir öğün :) daha az önce okudum asıl sahura da çokça yenmeli :) israftan kaçınacağımız bir ay olursa gözümüzü değilde karnımızı doyurusak bir tas çorbayla bile doyacağımıza ve bu şekilde de rahatlıkla kilo verile bileceğine inanıyorum :) yayının başlığıda iyi oldu emeğine sağlık :)
    Hayırlı Ramazanlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yazdıklarına katılıyorum
      Önemli olan da nefis terbiyesi
      Aç olanların halinden anlamak da cabası tabi
      bir çok faydası olduğuna inanıyorum ben
      Allah kabul etsin

      Sil
  2. Bende ramazana bedenimi ve ruhumu dinlendirecegim, huzur bulacağım bir zaman dilimi olarak bakıyorum. Zayıflamak ta isterim tabi ki ama zaten kendiliğinden de zayıflaniyor abartmazsak .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Huzur ve sağlıkla geçsin inşallah Ramazan Kadriyeciğim
      sevgiler

      Sil
  3. Allah kabul etsin,hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım çok teşekkür ediyorum

      Sil

Sizlerin düşüncelerini öğrenmek harika,
Yorumlarınız benim için çok değerli
Teşekkür ediyorum yazdığınız için :)