Hatırlarsanız 2018 yılı kararlarımı sıralarken en önemli madde: "Alışveriş Diyeti" yapmaktı. "Bendeki Bana Yeter" felsefesi doğrultusunda geçirdiğimiz bu beş ay içinde temel ihtiyaçlarım dışında kesinlikle, ayakkabı, çanta, kıyafet, takı almama kararlılığını gösterdim. Bu nedenle öncelikle kendimi alkışlıyorum! Benim gibi alışveriş manyağı olanlara birkaç uyarım var. Arkadaşlar al al al, bunun sonu yok. Ben buna "Alma Baskısı" diyorum. Sendeki o siyah bluzun V yakalısı % 50 indirimde diye gidip alıyorsun. Ertesi gün omuzları açık olan da gözün kalıyor. Ondan sende yok. Ne yapacaksın gidip onu da alıyorsun. Bu kısır döngü bu şekilde sürüp gidiyor. Bir tür bağımlılık. Çarkın içine girince çıkmak zor olsa da ben başardım. Sen de başarabilirsin. Aşağıda sıralayacağım önerilere kulak vermeni öneriyorum.

Alışveriş Manyaklığından Nasıl Kurtulmalı?

1. Niyet Et; Kesinlikle ihtiyacın olmayan hiçbir şey almayacağını tekrarla,
2. Kararlı Ol; Netten alışveriş yapılan sayfalara girme, onlardan gelen mailleri açmadan sil,
3. Uygula; Öğle araları veya hafta sonları arkadaşların ısrar etse de  1-2 ay AVM'ye gitme,
4. Beyninde Bitir; "Gözden ırak olan gönülden de ırak olur" sözü çok doğru. Mağazaların ışıltılarına kapılmayınca canın bir şey almak da istemiyor,
5. Rahatla; Aldığın kararı uygulayabilmenin huzuru ile mutlu oluyor ve sakinliyorsun, 

Bu Karar Bana Neler Öğretti?

1. Nefsimi ve beynimi istersem kontrol edebileceğimi,
2. Tasarruf ettiğim paradan ihtiyacı olanlara verebileceğimi,
3. Eskiden ne kadar gereksiz harcama yapabildiğimi,
4. Elbise ve ayakkabı dolabımda hiç giymediğim eşyaların olduğunu,
5.  Mağazalardaki indirim  ilanlarına kanmamayı,

5 Yorumlar

  1. Seni çok tebrik ediyorum Fatmacigim ve örnek alıyorum. Kontrol edebildiğini görünce insan kendini güçlü hissediyor ve mutlu oluyor. Bir ara bende "herkesin gözü benim paramda" diyerek dolaşıyordum ve veremiyordum paramı:))) şimdilerde o dönem gibi olmada da dikkatli harcamalar yapıyorum. Biraz daha geliştireceğim inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle rahatlıyor ve mutlu oluyorsun
      Alma baskısı üzerinden kalkıyor

      Sil
  2. Çok haklısınız. Biz kadınların biraz daha dikkatli ve kurnaz olmamız gerek. Gerek televizyonlar, gerek artan AVIM ler, gerek toplumsal sıkıntılar yani gösteriş meraklısı olmamız. Bizleri tüketen, üretmekten uzak toplumlar hale getiriyor.

    YanıtlaSil
  3. ha haaa geçmiş olsuun :) bir film vardı çok komikti shopaholicin maceraları :)

    YanıtlaSil