Geçenlerde bir köşe yazısı okudum ve bu makalenin altının çizilmesi gerektiğini düşündüm.
Ölüm döşeğindeki hasta çocuklarla çalışan bir doktorun notları çok etkileyici. Umarım çocuk yetiştirirken nelere dikkat etmemiz gerektiğini bu yazıyı okuduktan sonra daha çok anlarız. 
Doktorumuz;  Çocuklara hayatta nelerden zevk aldıklarını, hayatlarına neyin anlam kattığını sormuş ve onu en çok etkileyen cevapları listelemiş. 

Çocukların nelere KEŞKE demediklerini öncelikle sıralamak istiyorum;
Hiçbiri daha fazla televizyon izleseydim, Facebook’ta daha fazla zaman geçirseydim  dememiş
Ya da kavga etmekten zevk aldığını söylememiş. 
Görseller:Google

Keşke Daha Fazla Yapabilseydim dedikleri;

1- Çoğu evcil hayvanlarından bahsetmiş. “Rufus’u çok seviyorum; komik havlamaları beni güldürüyor”. “Ginny’nin geceleri bana sokulup mırıltılar çıkarmasına bayılıyorum”. “Jake’le sahilde gezdiğimiz zamanlar en mutlu olduğum anlardı”.

2- Çocukların pek çoğu anne babalarından, genelde endişe duyarak bahsediyor. “Umarım annem iyi olur. Üzgün görünüyor”. “Babam endişelenmemeli. Sonra yine buluşacağız zaten”. “Ben ölünce Tanrı anneme babama yardımcı olsun”.

3- Hepsi kitapları ya da kendilerine hikâye anlatılmasını sevdiğini söylüyor; özellikle anlatan anne babaları olunca. “Harry Potter bana kendimi cesur hissettiriyor”. “Uzayda geçen hikâyelere bayılıyorum!” “İyileşince Sherlock Holmes gibi iyi bir dedektif olmak istiyorum”. Beyler, bayanlar! Çocuklarınıza bol bol okuyun, bunu çok seviyorlar.

4- Çoğu başkalarının kendileri hakkında ne düşündüğünü daha az kafaya takmış olmayı ve kendilerine ‘normal bir insan’ gibi davrananlara daha çok değer vermiş olmayı dilediğini söylemiş. “Gerçek arkadaşlarım, saçlarım dökülünce bunu hiç umursamadı”, “Jane ameliyattan sonra ziyaretime geldi ve yaramı fark etmedi bile!”

5- Çocuklar en değerli özellik olarak hep iyi, nazik olmayı ön plana çıkarmış. “Büyükannem bana çok iyi davranıyor. Hep beni gülümsetiyor”. “O iyi huylu hemşirenin burada olması hoşuma gidiyor. Çok kibar. Çektiğim acıyı hafifletiyor”.

6- Hemen hepsi kendilerini güldüren insanları sevdiğini söylüyor. “O sihirbaz tam bir şapşal! Pantolonu yere düşünce gülmekten öldüm!” “Babam yüzünü garip şekillere sokuyor ve çok hoşuma gidiyor!” Kahkaha ıstırabı azaltır.
7- Son olarak, hepsi aileleri ile geçirdikleri zamanlara kıymet veriyorlar. Onlar için bundan daha önemli bir şey yok. “Annem ve babam süperdir!” “Kız kardeşim beni her zaman sımsıkı kucaklar!” “Beni hiç kimse annemin sevdiği kadar sevemez”.
Kıssadan hisse: Kibar olun. Daha çok kitap okuyun. Ailenizle zaman geçirin. Şaka yapın. Köpeğinize sarılın. Sizin için özel olan o insana onu sevdiğinizi söyleyin. Bunlar, çocukların, keşke daha çok yapabilseydim dediği şeyler. Kalan her şey ıvır zıvırdır. Ha... bir de dondurma yiyin.


6 Yorumlar

  1. gerçekten çok önemli bir makale, ve ben bu dünyada çocukların üzülmesine bile dayanamaz ken...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle hayatın ne kadar da kısa ve güzel ayrıntıların ne kadar büyük olduğunu gösteriyor

      Sil
  2. Herkesin okuması özellikle anne babaların...

    YanıtlaSil
  3. Çok etkileyici ve üzücü:(

    YanıtlaSil