Ankara Kitap Fuarı 16-25 Şubatta ATO Congresium'da kapılarını açtı,
12. Ankara Kitap Fuarında öyle bir kalabalık vardı ki,
Cumartesi günü saat iki buçuk gibi Congreisum'a vardığımda araba park yeri doluydu, 
Yılan gibi kıvrılan bir kuyruk vardı kapının girişinde,
Girişe vardığımda 2 lira verip giriş biletimi aldım,
Bu yoğun ilgiden dolayı memnun bir şekilde fuara adım attım,
İlk önüme çıkan stantta Nazlı Eray'ı imza atarken görmek beni mutlu etti,
Standın içerisinde Eren'i görünce daha da sevindim,
Eren benim gibi yazarları yakından takip eden ve güzel paylaşımlar yapan genç arkadaşım,
Nazlı Hanımla beni tanıştırdı son kitabını alıp hemen imzalattım ve fotoğraf çektirdik,
Kitabı ile ilgili röportaj yapma sözü aldım :))
Öncelikle arkadaşım Asuman Kerkez'e uğramak istedim,
Anneannemin Tenceresi Yemek kitabının yazarı aynı zamanda Habertürk Televizyonunda Tadında Lezzetler adlı programı yapıyor,
Her zamanki gibi güleryüzlü ve sımsıcacıktı Asuman,
Öğrencisinin getirdiği kurabiyelere çok mutlu oldu, ikram etti bana da,
Can Yılmaz ve Zafer Algöz aynı stantta kitaplarını imzalıyorlardı,
Daha çok ilgi Zafer Algözdeydi, o da bu ilgiden memnundu, espriler yaparak imza atıyordu,
Okurların yoğun ilgi gösterdiği Ayşe Kulin, Canan Tan ve Şermin Yaşar bir üst katta kitaplarını imzalıyorlardı,
Yanlarındaki masalarda ise  Feyza Altun ve İsmail Saymaz da okurları ile buluşmuştu,
İlk olarak malumunuz Ayşe Hanım'a bir Hoşgeldiniz dedim
Başını kaldıracak hali olmamasına rağmen o güzel gözleri ile beni selamladı,
Sonrasında Kördüğüm Romanı röportajımız ile ilgili sohbet ettik, fotoğraf çekindik,


Canan Tan çok sevdiğim Renan'ın annesi olarak da benim için çok özel bir yazar ve kadın,
2014 yılında Pembe ve Yusuf ile ilgili bir röportaj yapmıştık kendisi ile,
Tanışmak, gözlerine bakmak öyle iyi geldi ki,
Son kitabı Başı Bozuk Sevdalar  'ı öneriyorum sizlere
"Bu kitap da bir solukta okuduklarım arasına girdi. Şiir' ve hayatına giren üç erkek Ezel, Baran ve Recep.  Küçük yaşta anne baba ayrılığı yaşayan Şiir'in ayakları üzerinde durmaya çalışırken  "Onunla bir ömür değil onun için bir ömürdür sevda" dedirtecek bir aşk  yaşıyor Şiir. "
Şermin Yaşar Nam-ı Diğer oyuncu anne nasıl zarif nasıl temiz yüzlü ve sıcak,
Bayılıyorum bu güzel kadına,
İçi dışına yansıyan kadınlardan Şermin,
İçinin duruluğu ve güzelliği yüzüne de aynı anlamı veriyor,
Her zamanki tatlı gülümsemesi ile okurları ile ilişki kuruyor,  çocuklara "Süper Çocuk" çıkartması takıyordu,
Bu kadar üretken, çalışkan bir kadın çok takdir ediyorum kendisini,
Eren ile Ayla Kutlu'nın söyleşisine katılalım dedik,
Salona girdiğimizde beni şaşırtan bir manzara vardı,
Edebiyat ve kitaplar üzerine olacağını düşündüğüm söyleşiye türkülerle başladı Ayla Kutlu,
Zengin bir oya ve yazma koleksiyonuna sahip olan yazar, oyaların tek tek anlamlarını ve   hikayelerini anlattı,
Öykülerindeki ana kahramanın hep kadınlar olduğu Ayla Kutlu yine kadınların toplumumuzdaki yerine değindi söyleşisinde.
Alper Gencer, kardeşim 2005 yılında arkadaşının  şiir kitabını hediye ettiğinde tanımıştım kendisini,
Hekim, şair, senarist, yönetmen,
"Ah" ve "Şarkısızın Şarkısı" kitaplarını imzaladı ve hediye etti Alper,
Bu çok değerli insanı tanıdığım için çok mutlu oldum,
Mine Söğüt ile ilk kez karşılaştık,
Daha fazla zamanımız olsaydı keşke,
Uzun bir imza kuyruğunu bekletmemek için sohbet edemedik,
"Beş Sevim Apartmanı" nı okumuştum taa 2012'de bu kitabı imzalattım kendisine,
Romandaki 5 cinperi hikayesi ve 5 gerçek hikayenin anlatımı çok ama çok başarılıydı,
Kötü Kedi Şerafettin'i görünce Mercan'a bu dergiyi imzalatmak istedim,
Bülent Üstün sanırım kendisini çizmiş Şerafettin'de 
Orjinal sıradışı bir kişilikti,
Sağolsun Mercan'a özel bir karikatür çizdi ve imzaladı kitabını,
Saat iki buçuktan altı buçuğa kadar fuardaydım ancak hala her standı dolaşamamış, değerli bir çok yazarı ziyaret edememiştim,
Fuar bitmeden muhakkak siz de uğrayın...

4 Yorumlar

  1. Ne güzel anılar biriktirdin Fatmacım. Giriş ücretinin 2 lira olması haberi sevindirdi beni, çünkü geçen Mart ayında ARTAnkara giriş ücreti bir hayli pahalıydı. Bakalım bu yıl ne kadar olacak. Mercan'nın karikatürüne bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım teşekkür ediyorum
      değil mi karikatür çok şeker :))

      Sil
  2. Harika bir bilgilendirici yazı olmus ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Çok başarılı bir blogunuz var tebrikler.

    YanıtlaSil