Memlekete gitmeden olmaz,
Her yıl mutlaka bir hafta da olsa o güzelim deniz havasını almak iyi geliyor,
Hem akraba, dost, arkadaş ile özlem gideriyorum,
Hem de babamın (Allah Rahmet Eylesin) kabrini ziyaret ediyorum,
 şirin Ünye'yi size fotoğraflarla göstermek istedim,
Çünkü ben orada fotoğraf çekmeye doyamıyorum,
Öyle muhteşem ki herşey,
Tablo gibi,
Mutlu oluyor insan,
 Karadeniz turu yapacaksanız muhakkak Ünye'ye bir gününüzü ayırmalısınız,
 Kültür yolu projesi'nde yer alan yerler görülmeye değer noktalar,
Şehrin içindeki duraklar verilmiş bu projede, 
Çakırtepe'de pide yemeden, Çamlığa gitmeden, fazla vaktiniz varsa Ünye Kalesine ve Asarkaya Kent Ormanına çıkmadan,
Şehmuz'u (Şeyh Yunus Emre Türbesi) ziyaret etmeden,
 Sahilde yürüyüp denizin içindeki evin önünde fotoğraf çekilmeden,
İskelede (biz Ünyeliler köprü deriz) yürümeden,
Cumhuriyet Meydanında Kavak Dibinde durup asırlık çınara bakmadan,
Cücür ile muhabbet etmeden dönmeyin,


Bu iskelenin girişindeki mısırcı amcaya da benden selam,
Belediye çok para alıyormuş tezgah için,
O nedenle mısırları 2 liraya satıyormuş haberiniz olsun :)
 Bu manzara görülmeden bu nefis pide yenilmeden dönülmez Ünye'den,


ÜNSAK (Ünye Sanat ev Kültür Derneği) ve Müze Ev ise aynı yol üzerinde bulunuyor, Her ikisini de ziyaret etmenizi öneririm,
Müze Evi  sizi tarihte seyahate çıkaracak,
Çarşamba sabahına denk gelirseniz köylü pazarına gidip,
Tereyağı, çökelik, mısır unu almalısınız,
Buradakilerin üzerine tanımam,
Mis kokulu ve taptazecik envai çeşit otları görünce şaşırırsınız,
Öyle çok ot kavrulup yemeği yapılır ki çeşitli isimleri vardır
Ordu Yemekleri Kitabında Aynur Ablanın verdiği nefis tarifleri denemelisiniz,
Ünye yazmakla fotoğraflamakla bitmez....
 Tabi yağmur yağmıyor ve deniz de çok dalgalı değilse denizine de girmenizi öneririm,
Aman fazla açılmayın bu Çılgın Karadeniz sağı solu belli olmaz!!!

4 Yorumlar

  1. Harika fotoğraflar Fatmacığım. İlk fırsatta Karadeniz'i görmek istiyorum, inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Fatmacığım yüreğine sağlık çok güzel görsellemiş ve kaleme almışsın.Emeğine ve yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Geçen yıl gördüm ve çok beğendim gerçekten harkulade bir güzellik...Bu arada ünye güzel ünyede de sizin gibi bir güzel maşallah...

    YanıtlaSil