2017'DE OLMASINI ÇOK İSTEDİĞİN BİR ŞEY

Oğlum Ahmet Can'ın Üniversite sınavında istediği bir yeri kazanması...
Tek bir dilek hakkım varsa bunu diliyorum...

Eskiden çok eskiden ben çocukken 5. sınıfta Kolej sınavına girerdi çalışkan öğrenciler. Sınıf öğretmeni sınıftan gözüne kestirdiği başarılı olacağına inandığı çocuklara özel ihtimam gösterirdi son bir yıl onları sınava hazırlardı. Diğerler çocukların aklına ise hiç gelmezdi kolej sınavına girmek. Aileler de " neden benim çocuğumu hazırlamıyor sınava, o da sınavı kazanır belki kolejde okur" demezdi nedense. zeki olup olmadığı, koleje gidip gidemeyeceği bir çocuğun öğretmenin değerlendirmesine bağlıydı. O zamanlar ben Ünye'de Anafarta İlkokulu'na gidiyordum. Samsun'da vardı Kolej ve öğretmen tarafından seçilmiş sınavda da başarılı olmuş çocuklar gidiyordu. Pelin kazanmıştı bizim sınıfta Kolej Sınavı'nı. Onun adına sevinmiştim ama bizden ayrılıp Samsun'da okuyacak diye de üzülmüştüm. Eczacı Yusuf Amca'nın kızıydı Pelin. Mahalle arkadaşımdı aynı zamanda Pelin, iyi anlaşırdık. Songül, Pelin, ben okula birlikte giderdik teyzemlerin o güzel yokuşundan aşağı indiğimizde zaten meydandaki Anafarta İlkokuluna ulaşırdık. Çok yakındı evimiz okula. Teneffüslerde ise okulun arkasındaki Çataltepe Gazozundan içmek için babamın yanına koşardık. Okulun hemen önündeki Meydan Büfeden leblebi tozu alıp boğula boğula yerdik. Sınav stresimiz yoktu bizim, Pelin'de de yoktu hatırladığım kadarıyla.
Üniversite sınavına hazırlanmam ile başladı benim için sınav stresi. Biz daha şanslıydık. Hayatımız sınav değildi. Sokakta da oynadık, dizimiz de kanadı, gönlümüzce yaşadık çocukluğumuzu. Şimdi küçücük yaşta başlıyor sınav, ders, etkinlik oradan oraya koşturuyor çocuklar.
Allah yardımcıları olsun....

5 Yorumlar

  1. DenzYıldızı2 Şubat 2017 15:02

    Pek çok dileğinin yanında Ahmet Can'ın Üniversitede istediği bölümü kazanması dileğinin de gerçekleşeceğini umuyorum..O akıllı sevgiyle büyümüş bir birey olarak ne yaparsa mutlaka en iyisini yapacaktır..Allah yollarını açık etsin..

    YanıtlaSil
  2. Umarım..inşallah arzu ettiği yeri kazanır.. Eğitim sistemi böyleyken bu stresle yavrular çok çekiyor :(

    YanıtlaSil
  3. İnşallah istediği yeri kazanır.

    YanıtlaSil
  4. İnşallah dileğin gerçekleşir ve Ahmet Can istediği yerde mutlu olarak okur... Tabi mutlu olduğu bir mesleği olur :)

    Sevgiler mavi annem ♥

    YanıtlaSil
  5. umarım hayallerini peşinden koşacağı ve ömrü boyunca mutlu olacağı yerde olur.

    YanıtlaSil