7 Kasım 2016 Pazartesi

AKDENİZ VE EKŞİ ELMALAR

"Antalya'da Akdeniz var değil mi?" "Nasıl kokar Akdeniz?" Filmde Reis'in kızı Antalyalı Ziraatçiye soruyor. Bir tutku oluyor Antalya'yı ve Akdeniz'i görmek onda. İki dönem Belediye Başkanlığı yaptığı için herkesin Reis dediği bir baba Yılmaz Erdoğan.Ekşi Elmalar 1977'den 90 lı yıllara uzanan Hakkarili bir ailenin öyküsü.  Türkiye'nin  o yıllarda içinde bulunduğu siyasi ortama da değiniliyor. Doğudaki terörün ilk başladığı tarihe dair de bilgi var filmde. Üç genç kızın aşklarının naifliği masalsı anlatılmış. 
Görsel açıdan filmi izlemek bir keyif. Doğunun o güzel doğa örtüsü, giyim kuşamı, küçük yerde yaşamanın baskıları çok güzel verilmiş. Yılmaz Erdoğan'ın dil oyunları ve nükteli konuşmasını özlemişiz "Mükremin Abi"yi hatırladım bir an için. Reisin küçük kızı, Ankara'dan gelen  Özgür'ün saçlarının kokmasına şaşırıyor ve Özgürün ona hepimizin çok eskilerden bildiğimiz mavi Blendax şampuan şişesini hediye etmesi, ana ve üç kızının şampuanı ne yapacaklarını bilmeden saçlarına sürmeleri çok ama çok samimi ve komikti. Reisin de jöle gibi saçına sürdüğü şampuan tabi ki çarşıda yakalandığı yağmur sonrası köpürüyor. Argo veya belden aşağı espri ile değil de bu tür mizahla gülebilmeyi özlemişiz. Hüzün ve esprinin güzel harmanlandığı bir film olmuş Ekşi Elmalar. Reisin küçük kızı, artık çok yaşlanan babasının atletini giydiriyor son sahnelerde tam da burada gözyaşlarımı tutamadım. Hayatın nasıl da acımasız olduğunu bir kez daha gözlerimizin önüne seriliyor. 
Film bittiğinde "iyi ki izlemişiz, ne de güzeldi" cümleleri döküldü dudaklarımızdan.
Filmde Antalya önemliydi ve ben bu filmi Antalya'da izledim,
Sizce bu bir tesadüf mü?

6 yorum:

Her Şeyden Konuşmalı dedi ki...

Tesadüf diye bir şey yoktur ;) Elbette bir işaret aramalı içinde belki de sen de ortanca kız gibi Antalya'ya yerleşmenin işaretlerini alıyorsundur ;)
Ben de dün izledim filmi yorumlarına aynen katılıyorum. Sevgiler.

Küçük Mucizelerim dedi ki...

Kadro süper. Ben de en kısa zamanda izlemeyi ümit ediyorum.

pudra şekeri 'M dedi ki...

İzlemek istediğim bir film benimde.Şampuanda konusu arasında denince benimde aklıma eskiden pek yaygın kullanılan o elma kokulu şampuanlar gelmişti.Ama blendaxda çoğumuzun ilk şampuanlarından herhalde:))Eski zamanları iyi anlatan filmleri izlemek zevk.sevgiler..

Emel Sevren Pınar dedi ki...

bence de bir işaret :)
filmi çok merak ediyorum, bu haftasonu kısmet olur inşallah, çok güzel özetlemişsin, merak ettim iyice. Teşekkürler

kadriye dedi ki...

Aslında bu filme gitmeyi düşünmüyordum ama öyle güzel anlatmışsın ve iyiki izlemişim demişsin ya kesin giderim.

Hayat İzlerim, Kitap Sesleri dedi ki...

Filme bir türlü gidemedim . Bu hafta sonu inşallah Maviannem. ☺