Akşam yemeğini hazırlarken bir yandan da mayalı hamurumu yapıp bir kenara bıraktım,
Planım yemekten sonra katmer poğaçayı yapmaktı,
Hamur çok güzel kabardı 1 saatte aşağıda görüldüğü üzere
Mayalanan hamuru tezgaha alıp biraz un ile içe doğru katlayarak yoğuruyoruz ki içindeki hava çıksın,

 Bu tarifle çeşitli şekillerde poğaça yapabilirsiniz,
Tarif gayet ölçülü ve sonuç çok başarılı oluyor tavsiye ediyorum,
 TARİF:
2 su bardağı ılık süt, 1 paket yaş maya veya instant maya,
2 yemek kaşığı şeker,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 su bardağı sıvı yağ,
1 şişe maden suyu,
2 adet yumurta beyazı hamurun içine sarıları üzerine sürülecek,
Aldığı kadar un
İç malzemesi peynir ve maydanoz
Hamuru yoğurup mayalanması için en az yarım saat bekletiyoruz,
Daha sonra hamuru 25 bezeye ayırdım,
Her bir bezeyi tatlı tabağı büyüklüğünde açtım,
Açtığım 5 tane hamuru üst üste koydum
Üstüste koymadan aralarına oda sıcaklığında margarin veya tereyağı sürüyoruz,
Beşli hamuru biraz daha açıyoruz ,
Büyüklüğüne göre12 veya 16 üçgene bölüyoruz,
Peynir koyup, sigara böreği gibi sarıyoruz 

 Akşam yemekten sonra yapmaya başladığım poğaçalar gecenin 11 30'una kadar miss kokular yayarak pişti,

Kahvaltı veya, 5 çayı için ideal bir poğaça,
Çocuklar pek sevdiler,
Hamur işinin her çeşidini seviyorum,
Karbonhidratın fazlası zararlı tabi,
Kararında yemeli,
Sıcak sıcak dayanamadım bir kaç tane yedim tabi :)
Sağlıklı beslenme gündemimizde aslında,
Arada böyle kaçamaklar yapıyorum,
En fazla da çocuklar için yapıyorum aslında,
Evde bulunması iyi oluyor,
Bizimkilerin kilo problemi yok ve abur cubur da fazla yemezler,
Canları çektikçe değişiklik olsun diye yapıyorum arada

AFİYET ŞEKER OLSUN




2 Yorumlar

  1. Ayy mayalı hamur gibi bir lezzet var mı :) kabarması yeter beee :)

    YanıtlaSil
  2. Offf bu da Nefis muhteşem.
    Senin bir de Pırasalı bir tarifini vardı unuttum ama o da nefistir . Ellerine sağlık ...

    YanıtlaSil