PEMBE KEKİK fotoğraflarla öyle bir anlatmış ki,  okurken  acaip canım çekti,
Zaten Ramazan'da hamur işlerine karşı bir zaafım oluyor,
Sahur için yapmayı aklıma koydum,
 Yatarken 12 gibi hamuru yoğurdum, üzerini streçledim,
Saat 2'de uyandığımda hamur 2 katına çıkmıştı,
Hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler yaptım tepsiye dizdim üzeri için tereyağı, sarımsak, dereotu ve tuzu karıştırıp bezelerin üzerine sürüp rendelenmiş kaşar peyniri de serptim.
Veee fırına verdim...
Sarımsaklı Ekmek
Malzemeler 
6-7 su bardağı un
1 su bardağı yoğurt (oda sıcaklığında ve mümkünse yoğurdun en sulu kısmından)
1 su bardağı tereyağı (oda sıcaklığında diş macunu kıvamında)
1 su bardağı maden suyu
1 çorba kaşığı instant maya
3 çorba kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Üzerine
150 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
3-4 diş dövülmüş sarımsak
½ demet kıyılmış dereotu veya 1 tatlı kaşığı kuru kekik 
Rendelenmiş kaşar peyniri
Tuz

Hamuru o kadar yumuşacıktı ki,
Ertesi gün ısıtınca bile sertleşmedi yumuşacıklığını korudu,
Sadece üzerindeki sarımsak ağırlaşmıştı,
Bu hamur ile peynirli poğaça da harika olur,
Onu da deneyeceğim,
Fırında pişerken tüm evi nefis bir sarımsak kokusu sardı,
Ev ahalisi sahura bu koku ile kendiliğinden uyandı :))
 Bir buçuk tepsi oldu benim ekmekler,
Ayy yazarken bile ağzım sulandı,
Tarif için Pembe Kekik'e teşekkürler
Dün akşam sahurda ise bizim oraların kuru yufkasını ıslatarak yapılan tava böreğini yaptım,
Arasına arzuya göre ya kıyma ya da peynir konuluyor,
Ünye'de Ramazan gelmeden konu komşu bahçeye veya terasa sac kurarlar yufka açarlardı imece usulü,
Her evin ihtiyacı olacak ramazan yufkası açılırken biz çocuklar da Palaz yiyebilmek için onların etrafında dolaşırdık,
Palazı bilmeyenler için açıklayayım,
Açılan yufka hamuru tam kurutmadan sacın üzerinde pişirilir,
Pişen yufkanın yağlanıp katlanmış hali de Palaz olur...
Hala bu gelenek sürüyor bizim oralarda,
Kardeş Hüseyin Ramazan öncesi bir düğün vesilesi ile gitmişti Ünye'ye,
Balkondan aşağı bakınca bahçede yufka açan teyzeleri görmüş,
Palaz isteyip yedi mi bilmiyorum :)

Sahur için önerilere açığım,
En sevdiğim öğün Ramazan'da sahur
Uykudan kalkmış olsam da gece yarısı,
Sabah kahvaltısı gibi algılayıp gayet güzel yiyorum ve sahura da değişik şeyler yapmayı seviyorum,
 Ancak iftarla aram hiç iyi değil,
Bir çorba içince doymuş hissediyorum,
Çorbadan sonra ana yemekten çok az yiyorum,
Benim hayır diyemediğim ise Ramazan Pidesi,
Tulum peyniri ve pide ikilisine bayılıyorum
Sizin favori sahur iftar menüleriniz hangisi?

3 Yorumlar

  1. Biz de ailece sahurda en çok kahvaltı yapmayı seviyoruz.. Bu tarifini de önümüzdeki bir sahur kahvaltısı için mutlaka deneyeceğim.. Ellerine sağlık arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  2. Bu tarifi kesinlikle deneyeceğim bizimkiler bayılacak :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. merhabalar...Elerinize sağlık nefis görünüyor :) Beğenmenize çok sevindim :)

    YanıtlaSil