Fotoğraf :İskandinav Evim

Tenceretv Bu Ramazan ayında en çok uğradığım site oldu,
Sevgili Asu çok sevdiğim blogger arkadaşım öyle güzel tarifler veriyor ki,
Denediğim tüm tatlı ve yemekler harika oldu,
Tavsiye ederim sizlere de her gün iftar menüsü de veriyor sayfasında,
tarifleri de kendisi gibi tatlı mı tatlı,
Gülünce gözleri gülen, yüreğinin güzelliği yüzüne yansıyan bir insan Asu,
                                                                Çilekli Magnolia
İsmi gibi kendi de çok fiyakalı bu tatlı evdekilerden tam puan aldı
Sibel Çilekli Manolya diyerek yaptı o da çok beğendi,
Benim muhallebim biraz sıvı oldu,
Un ve nişastayı silme kaşık yapmıştım bitraz dolu dolu olmalıydı sanki,
O nedenle de Asu'nun fotoğraflarındaki gibi kupların görseli güzel olmadı,
Ama lezzeti süperdi,
Sadece dolapta 1-2 saat bekletip hemen tüketmenizi tavsiye ederim...
Malzemeler:
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı toz şeker (klasik küçük bardak) 
  • 2 yemek kaşığı nişasta (mısır veya buğday olabilir)
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 litre süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket çiğ krema (200 ml)
  • 1 paket bebe bisküvisi (ben kalan kurabiyelerimi çektim robottan) 
  • 300-400 gr taze çilek
Yapılışı:
Çilekler yıkanıp, dilimlenir. Bebe bisküvisi robottan geçirilip ufatılır. Un, nişasta ve toz şeker tencerede iyice karıştırılır. Üzerine süt eklenir. Yumurta sarısı ve süt kreması da eklenerek karıştıra karıştıra pişirilir. Kaynadıktan sonra 2-3 dakika  daha kısık ateşte pişirilir. Vanilya eklenir, karıştırılır. Kup, bardak veya kase servis için tercih edeceğiniz kaplara bir kat puding, bir kat çilek, bir kat bisküvi şeklinde dizilir..
                                         Çilek Soslu Poke Kek

Bu keki ise iftar davetim için denedim,
Tam puan aldım Asu'nun sayesinde,
Sadece benim deliklere muhallebi fazla girmemişti,
Bir dahaki sefere krema şırıngası ile deliklere dolgu yapmayı düşündüm,
Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt (ılık)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 80 gr bitter çikolata
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un (ben iki su bardağından biraz az kullandım)
Puding malzemesi:
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 paket vanilya
Sos malzemesi:
  • 500 gr çilek
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı nişasta
Yapılışı:
 Kek için yumurta ve toz şeker iyice çırpılır. Üzerine sıvı yağ ve süt eklenir, karıştırılır. Un, kakao, kabartma tozu, vanilya beraber elenir. Sıvı malzemeye eklenip karıştırılır. Çikolata benmari usulü eritilir, kek malzemesine karıştırıp yağlanmış tepsiye dökülür. Önceden ısıtılmış fırında 170-180 derecede içini çekene kadar pişirilir.                                                      Fırından çıkan kek biraz dinlendirilir. Ilıdıktan sonra oklava veya yuvarlak şekil çıkaracak bir aparatla delikler açılır.
Muhallebisi için vanilya ve tereyağı hariç bütün malzemeler karıştırarak pişirilir. Önce açılan deliklere muhallebi doldurulur. Kalan muhallebi kekin üzerine yayılır.
 Çilek sos için, çilekler doğranır. Toz şekerle beraber ocağa alınır (su eklemeyin, kendisi sulanıyor) Nişasta, 3-4 yemek kaşığı suyla eritilir, kaynayan çilekli sosa ilave edilir. 2-3 dakika kadar kısık ateşte kaynatılır. Muhallebinin üzerine yayılır (kekin muhallebisi soğumuş olmalı). Dinlendirilip servis yapılır...
Ramazan'da oruç olunca kafayı yeme içmeyle bozdum,
Son 3 posttur tatlı tarifi verdiğimin farkındayım :)))
Gerçi gün içinde şükür hiç acıkmıyorum,
Arada susuyorum ama genelde rahat geçiyor,
İftarda ise çorbayı içtim mi doymuş hissediyorum,
Pide ve tulum peyniri en favori iftarlığım,
Tatlıya yer kalmıyor desem,
Yapıp edip yiyememek de fena,
İftardan 1-2 saat sonra yiyebiliyorum ancak,
Yumurta sarılarını kullanıp da beyazları elimde kalınca beze yapayım dedim,
3 yumurta, 3 çay bardağı şekeri ocakta el blenderı ile çırparak 15 dk pişirdim,
Sonra büyük miksıra alıp 20 dk. kıvamı gelene kadar çırptım,
Sıkma aparatı ile bezeleri sıkıp 170 derecede pişirdim,
Ancak ben fazla tutmuşum fırında narlar gibi kızardı !!!
Çok şekerli olduğu için biz yiyemedik fazla malesef,
Ünye'de Ramazanlarda yapılırdı beze ve biz çocukkken ATOM derdik,
Sarısı pidelerin üzerine sürülen yumurta akları Atom yapılırdı,
Hayırlı iftarlar Afiyet Şeker Olsun...

3 Yorumlar

  1. Tenceretv ye az sonra gidiyorum farklı lezzetler denemeyi seviyorum bende bu tarifleri mutlaka denemeliyim teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  2. Yaza ne uygun, enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. Nefis deneyeceğim hemen sağolasın Maviannem :)

    YanıtlaSil