Önder Abi ile şahsen tanışmadım ancak, bir Ünye'li olarak başarılı çalışmalarını takip ediyorum,
Ressam Önder Bora'nın "Geçmişin Bugünü" Sergisi 
20 Mayıs günü 18:00'da Galeri Kara'da açılıyor,
Sergi 30 Mayısa kadar sürecek,
Kaçırmamanızı öneririm,
Cuma akşamı ben orada olacağım sizi de beklerim....
Önder Bora, mavinin tonlarına karşı farklı bir ilgisi olduğunu ifade ediyor, 
Mavinin çok şey ifade ettiğini ve bunu da resimlerine yansıttığını söylüyor.
Tablolarında bir mesaj kaygısının olmadığını tamamen hislerini yansıttığını ifade ediyor.
Sanırım Karadeniz çocuğu olduğu için O da benim gibi Mavi'den vazgeçemiyor.
Yaptığı resimlerde farkında olmadan denizleri ve balıkları resmettiğini söylüyor.






















Önder Bora, 1957 yılında Ünye'de doğdu, ilkokul, ortaokul ve liseyi Ünye'de okudu.  Ünye Millî Eğitim Eski Müdürü Emekli Öğretmen Orhan BORA'nın oğlu. 1980 yılında İstanbul Atatürk Eğitim Enstitüsü Fen ve Tabiat Bilgisi bölümünden mezun oldu. İlk resim sergisini 2000 yılında açtı, resim yapmaya başladığında renklerle arasında güzel bir sinerji yakalamaya çalışıyor ve özellikle mavi rengin kendisinde bıraktığı etkiyi tuvallerine yansıtıyor.

Ünye'de geçen çocukluğundan bir anıyı paylaşıyor Önder Abi bir söyleşisinde; " Küçük yaşta annemi kaybedince babaannem ile kalmak durumunda kaldım. Babaanne torun ilişkisinden çok farklı bir biçimde resim sevgisi gelişti. Onunla kaldığım dönemde evin duvarına resim çizme isteği ile başladı her şey. Babaanneme evin duvarına resim çizeceğim dememle birlikte aldığım cevap, ‘Gebertirim seni, duvarları kirletme’ oldu."

Son sergisi de Nisan ayı içerisinde İzmir Türk Amerikan Kültür Derneği Sanat Galerisindeydi. Bireysel 42 parça eserinden oluşan sergide ağırlıklı olarak insanı ve doğayı tablolarına yer verdi. Bugüne kadar 9 kişisel sergi açtı ve 11 karma sergiye katıldı.

Eşi de resim öğretmeni olan Önder Bora, resimlerini akrilik tekniği ile yapıyor,
Uzun yıllar mesleği Fen Bilgisi Öğretmenliği  yapan ressam; resmin bir matematik işi olduğunu fen’i resmin içine kattığını ve en sonunda da resmi fenle kapladığını ifade ediyor. 
"Resimde yeter ki ne yapman gerektiğini bil, içinden gelen sesi dinle, kararı verdikten sonra tablo tamamdır!"

Galeri Kara:
Mithatpaşa Cad. No:48 
Kızılay/ANKARA

1 Yorumlar

  1. Kızılay çok uzak olduğu için, bu tarz sergileri gezemiyorum. Ama resimlerde bir sakinlik ve dinginlik var. Senin koydugun karelerden o hissi aldım.

    YanıtlaSil