Ankara'ya ilk geldiğimde kiralık ev bakıyorum,
Gezdiğim tüm evlerde balkonlar kapatılmış,
Özellikle de mutfak balkonlarına cam çerçeve takılıp mutfağa katılmış daha geniş bir mutfak elde edilmiş,
Arka odanın balkonu da kapatılarak depo olarak kullanılmış,
Salon balkonunun hakkı kalmasın tabi o da kapatılmış bir masa sandalye atılmış,
Ne istiyorlar bu balkonlardan acaba diye düşünmedim değil,
Ankaralının balkon sevmemesini hiç anlayamadım,
Karadeniz çocuğu olarak balkon benim hayatımın bir parçasıydı oysa ki,
Yaz sabahları kahvaltı, denize nazır balkonumuzda yapılır,
Misafir gelince çay balkonda içilir,
Ünye'nin misafir sofralarında eksik olmayan mısır ekmeği, turşu kavurması, gürcü yemekleri,
Lezzetli tatları arzı-ı endam ederdi o balkon sofralarında,
Akşam yemekleri için balkona sofralar kurulur,
Bazen de balkonda mangal yapılırdı,
O zamanlar yasak değildi balkonlarda mangal yapmak,
Sıcak yaz akşamlarında balkon yaşam alanımızdı bizim,
Hatta küçük bir kız çocuğuyken sandalyeleri birleştirir örtülerle üstlerini kapatıp çadır yapardım balkonda,
Çadırın içine tüm bebeklerimi, oyuncaklarımı dizer evcilik oynardım akraba çocukları ile veya arkadaşlarımla,

Ünye'de evimizdeki balkon binanın bir cephesini tümüyle kapladığı için büyükçedir,
Balkonun olmazsa olmazı içi çiçek dolu saksılarıdır,
Hatta bahçedeki kokulu kara üzüm bir diğer adıyla muhacir üzümü,
Çardağa sarılmış, o da yetmemiş dört katlı evin bir yanından balkonlara kadar uzanmıştı,
Nurlar içinde yatsın babam Canbula Muharrem çiçekleri çok severdi,
Muhakkak mevsimine göre saksılarda envai çeşit çiçek olurdu,
Renk renk çiçekler mutluluğumuzun bir göstergesiydi sanki,
Özel günlerde elinde bir demet çiçekle gelen babam balkonumuzu da bahçeye çevirmeyi çok severdi,
Balkonu çiçekli ev demek bence mutlu insanların yaşadığı huzurlu bir aile demekti çocuk aklımla,


















Ankara'nın balkonlarına tekrar dönecek olursak,
Anlayamadığım şu;
Neden balkonsuz büyük mutfaklı, depolu bir ev yerine 3 balkonlu evler yapılıyor ki?
Madem 3 balkon da kapatılacak, odaları büyük yapın balkon hiç olmasın!
Balkonda oturmayı seven komşularım da oldu tabi,
Eşim sayesinde bizim evin balkonunda her zaman kocaman çiçekli saksılar olur,
Onlara gözü gibi bakar, ilgilenir, balkonu bahçeye çevirir,
Özenle aldığı ve elleriyle diktiği çiçekler solduğunda öldüğünde yenileri ile değiştirir,
Hatta balkona minyatür bir süs havuzu yapıp bir de şelale kurdu içine,
Ayrıca ışıklarla aydınlattı,
Su sesi eşliğinde yaz akşamları kahvemizi yudumluyoruz balkonda,
Bir gün kahveye sizi de bekleriz....









Balkon sezonunun açılmasına en çok kedimiz Mercan seviniyor,
Dışarı çıkarmadığımız için balkonun camekanları açılıp da çiçekler konulunca balkona ondan mutlusu yok,
Dolaşıyor aralarında, kokluyor hatta yiyor :)
Dakikalarca havayı kokluyor,
Sineklerin uçuşunu izleyip onları yakalamaya çalışıyor,
Kuşları görünce korkuyor, saklanıyor,
Balkona ev ahalisinden biri gelince de usulca kucağa atlayıp kendini sevdiriyor ve mayışıyor....

15 Yorumlar

  1. Balkondaki çiçekler, aslında o evde yaşam olduğunu gösteriyor bence de... Çünkü koşuşturmacalı hayatımızda az uğraş az bitki az canlı istiyoruz ve evimizi yaşam olmayan showroom lara çeviriyoruz. Benim her iki balkonumda çiçeklerle ve hatta ağaçlarla dolu :)) ben de beklerim.. Bu arada hemşehriymişiz...

    YanıtlaSil
  2. Bir balkon sever olarak bayıldımmm fotoğraflara....
    Bende hiç anlamam, yapılan balkonlar sonradan neden odalara dahil edilir. Ona göre yapın kardeşim derim hep...
    Şansıma evimizin iki balkonu var ve ön balkonu keyif için kullanıyoruz. Havalar ısınmaya görsün ben, biz ve gelenler hop balkondayız. :)
    İstanbul'a gelince bende beklerim.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. Balkonu kullanmayanlardanım :) Bizim iki balkondan birini bizden önceki evsahibi kapatıp mutfağa dahil etmiş, diğerini de biz kullanmıyoruz, halbuki benim çocukluğum da balkonda geçti, kullanabileceğim bir balkonum olmasını çok isterdim. Sizinki ise balkondan ziyade bahçe olmuş bile, mis gibi çok güzel görünüyor, ağız tadıyla keyfini çıkartın inşallah, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Balkonu rengarenk bir bahçeye çevirmişsiniz. Eşiniz de çok emek vermiş, belli.Elinize sağlık.
    Güney'de balkonlar çok kullanılır. Adeta hayat balkonda geçer. Biz de çiçek ve balkon seven bir aileyiz. Hayat balkonlarla güzel...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Bu balkona kim hayır der ki :) çalışınca biraz zor oluyor balkonu çiçekle donatması ama bende bahçe gibi balkonların sevdalısıyım huzur verici oluyor

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Balkonumu bahçeye çevirmek isteyip de binbir türlü bahane öne sürüp çeviremeyenlerdenim :)
    Bir kaç defa denedim ama yazın Antalya'nın cehennem sıcaklarına ben yaylaya annemin yanına gittiğim zamanlar dayanamayıp helak oldukları için herhangi bir şey ekip dikmeye korkar oldum artık.

    YanıtlaSil
  8. Bayıldım...
    Bu kadar güzel ve emek verilmiş bir balkon görmemiştim hiç. Ben de çok severim balkonda oturmayı, çay kahve içmeyi, yemekler yemeyi, kitap okumayı. Hatta üniversite sınavına hazırlanırken balkonda çalışmışlığım bile vardı. Ama bu kadar güzelleştirmek bambaşka bir şey.
    Bol köpüklü kahveleriniz ve mutluluğunuz daim olsun :)

    YanıtlaSil
  9. içim açıldı güzel balkonu görünce:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Muhteşem bir balkon eşinizin ve sizin ellerinize sağlık...çok güzel,bayıldım...artık hanımlara rahatlık olmasın , sürekli temizlik yapılsın diye her alan bir sürü teferruatla dolduruluyor,balkonlar da buna dahil tabi...sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Süperrrr bir balkon , ellerinize sağlık :)
    Ben çok iyi çiçek bakamıyorum .( bahçemiz var ilkbaharda ekiyoruz sonra kışın fazla yağmurdan gidiyorlar sonra yine ilk baharda ekiyoruz .. O kadar güzel olmuş ki balkonun hayran kaldım

    YanıtlaSil
  12. Balkona bayıldım... Çiçeklerine de...
    Büyük bir balkonum var ve bende cam balkon haline dönüştürmek istiyorum... Yaz-kış çiçeklerim rahat etsinler...
    Bakalım bu sene yapabilecekmiyim...

    YanıtlaSil
  13. İzmirli de balkonda yaşar . Benim çocukluğumda balkondan balkona ikramlar bile yapılırdı. Bahçe de güzel ama balkonun yeri bir başka sanki.

    YanıtlaSil
  14. Ah ah bu rengarenk balkonları görünce içim gidiyor. İmreniyorum ve bende istiyorum. bir çok kez denedim ama hep bir hüsran. Ben inatçıyımdır ya olacak ya olacak. Çiçek bakımları ile ilgili yazlar okuyorum rengarenk balkonuma kavuşabilmek için

    YanıtlaSil