30 Haziran 2015 Salı

MAFİŞ TARİFİ- HAMUR KIZARTMASI- BALIKESİR YÖRESİ

Ofiste öğle aralarında  durumum;
Akşama ne pişirsem?
Offf nefis görünüyor.
Bunun tarifini yazmalıyım.
Eve giderken şu malzemeleri alayım.
Şeklinde okuyabiliriz bu fotoğrafı :))
Ev mantısı buzlukta, "acil durumda camı kırınız" modunda beklemekte
Yemeğe hiçbirşey yapamazsan şayet, at sıcak suyu haşlansın,
Hemen sarımsaklı yoğurt ve tereyağlı salça ohhh misss....

İFTAR MENÜMÜZ;
Erişteli yeşil mercimek çorbası
Köfteli Kebab,
Etli Sarma
Barbunya
Kadayıf
Ayaş dutu, Gümüldür Karpuzu
Sahur için lavaştan kolay börek yapmıştım bir gece,
Fena da olmadı,
2 yumurta yağ ve sütü çırpıyorsun,
Tavaya lavaşı serip içine sucuk veya pastırma ve kaşar koyuyorsun, 2. lavaşı da üzerine örtüp sosu döküyorsun üzerine, altlı üstlü pişiriyorsun,
Nefis bir sahurluk börek 10-15 dk da hazır oluyor,
Bu köfteli kebap ise favori yemeklerimizden,
Pideleri incecik doğramak ve köfteyi pişirmek Mahocumun işleri,
Salçalı sosu ve sarımsaklı yoğurdu da ben hazırlayınca imece usulü şahane bir iftar yemeği çıkıyor ortaya,
Tabağa önce pideleri, üzerine yoğurdu, köfteyi en üste sos,
Nane ve sumak da ekerek servis yapıyoruz,
İftara yakın televizyonda yemek tarifi izlemeyi nedense çok seviyorum,
Yöreleri gezip de yemeklerini yapıp yiyenleri görünce de yutkunup duruyoruz,
Geçende Fahir ile izlerken adının Mafiş olduğu bir tatlı yaptılar,
Balıkesir yöresinin hamur kızartmasıymış,
Fahir şerbete atmasak bu şekilde de yenir deyince sahurda yapmaya karar verdim,
Hamurun tarifini aşağıda veriyorum,
Kolay bir hamur , çok ince olmayacak şekilde açıyorsunuz,
Kare kare kesip ortalarına da çizik atıyor kızgın yağda arkalı önlü kızartıyorsunuz,

MAFİŞ TARİFİ:
2 adet yumurta
1,5 su bardağı yoğurt
4 su bardağı un
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tuz
Hamur Kızartması Yapılışı;
Yumurtayı hamuru yoğuracağınız kabın içine kırın, çırpın.
Un,tuz,karbonatı karıştırın.
Yoğurdu ve un karışımını yumurtaya ekleyin ve yoğurun.
Hazırladığınız hamuru unladığınız tezgahınıza alın ve oklavayla 0,5cm kalınlığında açın.
5cm genişliğinde şerit kesin, istediğiniz ebatta hamur parçaları elde edin. 
Derin kızartma tencerenize yağı koyun ve kızdırın.
Kestiğiniz hamur parçalarını kızgın yağa atın ve arkalı önlü kızartın.
Kızaran hamurları bir çatal yardımıyla servis tabağınıza çıkartın.
Kızartma işinde Fahir bana yardım etti,
Bu tarifle 4 kişi doydu ve arttı,
Bayağı fazla oluyor hamur,
Aslında daha kalın yapılabilirmiş,
Peksimet gibi birşey oldu,
Reçel, bal, peynirle yenilebilecek bir hamur işi,

Biz iftarda pek tatlı aramıyoruz,
Kadayıfı da misafirimiz getirmişti,
Aaaa yok yiyemeyiz de diyemedik tabi,
Arada böyle kaçamaklara izin var,
Hele de Ramazan ise,
Herkese Hayırlı İftarlar
Ankara hala yağmurlu, serin, gri, kasvetli malesef,
Ona inat, mutlu, huzurlu, neşeli olmalı değil mi ama,
Bence Haziran Eylülle yer değiştirmiş !!!!
Bize haber vermemiş,
Rahat olun, yaz gelecek AZ SONRA!!!!

26 Haziran 2015 Cuma

NEDEN TÜM KIZ ÇOCUKLARI PRENSES OLMAK İSTER ?

Tanıdığım tüm kız çocukları; ailesinin prensesi, perisi, bebeği, 
güzeli,
Bu müthiş tanımlamalarla başlıyorlar hayata,
Ancak, yanlış bir önyargıya, kişiliğe bürünmemeleri için 
ne yapmalıyız?
 
(Yeğenim İpek de kendini prenses sanan 3.5 yaşında bir güzellik)

Prensesliğin doğuştan değil de sonradan kazanılan güzel davranışlarla geldiğini öğrenmesi  gerekir değil mi?
Bunun için, 12 yaşındaki Prenses Sofia ile tanıştırabiliriz onları,
Sofia annesi Miranda, Kral 2.Roland’la evlendikten sonra sarayda yeni ailesiyle yaşamaya başlayan ve kraliyet hayatının inceliklerini öğrenmekte olan biz kız çocuğu,

Disney Channel'da hafta içleri saat 17:00'da yayınlanan çocuklar için bir çizgi film olan Prenses Sofia'nın maceralarını  izleyerek; kralın hediye ettiği özel güçleri olan kolyesi sayesinde yaralı bir kuşa yardım ettiğini ve bundan sonra  hayvanlarla konuşma yetisi kazandığını görebilir.
Ayrıca,  yardıma ihtiyaç duyduğunda Pamuk Prenses, Mulan, Sindirella, Belle ve Ariel gibi Disney prenseslerini de yardıma çağırabildiğini, Sofia’ya bu sihirli yolcuğunda Disney Perileri’nden Fauna, Flora ve Merryweather da eşlik ettiğini görebilir ve hem neşeli hem öğretici saatler geçirebilirler.
Sofia gibi, yardımsever, mütevazi bir prenses olmalarının ipuçlarını öğrenebilirler bu sayede.

Bunun  yanında, Kralın diğer çocukları Prenses Amber ve Prens James ile kardeşlik kavramını öğreniyor. 
 (Yukarıda halasına cup cake yaparken yardım eden İpeği görüyorsunuz.)
 Onun gibi hayvanlara, insanlara faydalı, yardımsever, güzel huylara sahip olduğunda sevilecek övülecek ve gerçek bir prensese dönüşebileceğine inanıyorlar.
Erkek çocukları ise maceradan maceraya koşmayı çok severler,

Oyunlarında hep kendilerini ya korsan ya süper kahraman olarak hayal ederler,
  “Jake ve Varolmayan Ülkenin Korsanları” ise onlara bu macera dolu hayallerini gerçekleştiriyor adeta.  
Korsan Jake, arkadaşları Izzy ile Cubby ve papağanları Skully çocukları , müzik dolu bir hazine avına çağırıyor.
Kahramanlarımız gemileri Bucky’le beraber her bölüm iki maceraya atılarak Disney klasiklerinden Peter Pan’in ünlü karakterleri Kaptan Hook ve Smee’yi alt etmeye çalışıyor.
Ayrıca her bölüm Var Olmayan Ülkenin Korsanları bandosu bir korsan şarkısı çalıyor.
Aslında önemli olan izledikleri bu çizgi filmlerden güzel ve doğru  mesajlar alıyorlar. 

Hafta içi her gün saat 11:30'da DisneyChannel'da izleyebilecekleri "Jake ve Varolmayan Ülkenin Korsanları "duygusal, sosyal, fiziksel ve zihinsel gelişime katkı sağlayacak mesajlar veriyor. 

Aynı zamanda çocukların ve yaratıcı zekası ve ahlaki gelişimi de içerikle destekleniyor. 
Çizgi filmde dostluk ve birlik olmanın sonucu kazanılan başarılar üzerinden takım çalışmasının önemi vurgulanıyor. 

Karakterlerin her biri farklı özellikler taşıyor ve biraraya gelip kenetlendiklerinde akıllı, güçlü ve eğlenceli bir takım oluşturuyorlar. 

Bilgisayar oyunlarının başından kaldıramadığımız oğlunuz “Jake ve Varolmayan Ülkenin Korsanları”nı izledikten sonra, arkadaşları ile takım oyunlarına yönelmesi kaçınılmaz.

Arkadaşları ile plan yapmayı, oyun kurmayı bu arada hem eğlenmeyi hem de karşılarına çıkabilecek problemlere çözüm bulmayı öğreniyorlar bunlar da  onları fiziksel ve ruhsal anlamda çok geliştiriyor.

Çocuklar Jake ile, harita kullanımı ise çocukları navigasyon ve yön belirleme kavramıyla tanışıp,matematiksel düşünmeyi de öğreniyorlar.

Odasından çıkmak istemeyen oğlunuz, hadi pikniğe gidelim, ormanlık bir yere gidelim, orada oyun oynamak istiyorum diye gelebilir yanınıza. Ne mutluluk verici bir istek öyle değil mi?

BÖYLE DE YATILMAZ Kİ !

Evimizin kedi prensesi Mercan evdeki erkekler olmayınca mecburen benim yanıma gelip uzandı,
Çok çok insan sever bir arkadaş olur kendisi,
İnsansız kalmaya dayanamaz,
Muhakkak biri olacak yanında,
Oyun oynarken, yemek yerken, uyurken,
Aynen bir bebek,
Oyuncak faresini ağzıyla alır gelir yanımızda oynar,
Arka patileriyle vurur durur ona, sonra ön patileriyle havalara fırlatır,
Koltuğun, büfenin altına giden fareye eğilir bakar,
Gelir senin yanına onu çıkarmanı ister,
Ne yapar ne eder, sen onun ne istediğini şıp diye anlarsın, 
 
Bu harika yatış şekilleriyle beni mest etti,
Nasıl tatlı uyudu yanımda,
Kedi gibi uyumak istedim,
Kafamı devirerek, kollarımı gererek,

Bu güzel kıza çok alıştık 3 senedir bizimle,
Aslında bana pek yüz vermiyor, Çünkü ben evdeki otoriteyim ona karşı,
Parmağımı kaldırıp "Mutfağa girilmeyecek! Kanepeler tırmalanmayacak!" diye onu uyardığım için pek sevmez beni,
Ahmet Can'ı sahibi olarak benimsemiş durumda,
Onun her hareketini takipte,
Bir kafa hareketiyle koşup geliyor,
Onsuz yatmıyor,
Yatağının ayak ucunda kıvrılıyor veya bilgisayar sandalyesinde tesbih olup yatıyor,

Çocukların evdeki evcil hayvanlarla büyümesi gerçekten de çok önemli
Bizde önce balıklar, sonra sultan papağanı, daha sonra da kediler oldu süreç içerisinde :))
Babamız da düşkün olunca evde hayvan beslemeye,
Mütemadiyen çocuklara da gün doğuyor,
Her evde çocuklar ister ebeveyn hayır der,
Bizde öyle bir sorun olmuyo,
Sadece evin annesi olarak benim "çok tüy dökülüyor ama, koltuklar da perişan oldu tırmıktan" söylenmetilerim cılız bir ses olarak kalıyor....
 

25 Haziran 2015 Perşembe

FIRINDA Çİ BÖREK TARİFİ

İFTAR MENÜSÜ-4
- Mercimek Çorbası
- Yaprak Sarması
- Kuşbaşı Hindi Kavurma -fırında dilim patates
- Zeytinyağlı yeşil fasulye
- Kavun üzeri dondurma
Sahura 2'yi çeyrek geçe kalkıyorum,
3'ü çeyrek geçe imsak oluyor,
15-20 dk da hazırlıyorum sofrayı sonra ev ahalisini uyandırıyorum,
Sahura kadar oturanlardan değilim yani,
Sabah işe gitmek için erken kalkmak lazım,
Bizim çocuklar sahura kadar oturup bilgisayar başında, öğleye kadar uyumayı tercih ediyorlar :)
Onlara bir değişiklik olsun diye Esin'den tarifini aldığımız,
Selda ve Halime'nin çok meth ettikleri böreği yapmaya karar verdim,
İşten çıkışta markete ve yufkacıya uğrayıp malzemeleri aldım,
Akşamdan yapmayayım taze taze yenilsin diye saat 2'de Ahmet Can'a beni uyandırması talimatı verip yattım,
Gerçi biraz daha erken kalkıp da yapsaydım iyiymiş,
Sahur sofrasında kedinin çiğere baktığı gibi, fırına bakarak pişmesi için sabırsızlandık,
Neyse ki imsaktan 15 dk. önce pişti ve biz ağızımız yana yana yedik :)))
Gelelim tarife;
Yarım kilo yağsız kıyma,
2 soğan,
karabiber, tuz, kimyon,
Köfte gibi yoğuruyorsunuz,
Bir kilo yufkaya tek tek aynı işlemleri uyguluyorsunuz,
Bir yufkayı yayıp sıvı yağla yağlıyor,
En ortasına kıymayı koyup kıvırıyorsunuz,
Tepsiye kol böreği gibi yerleştiriyorsunuz,
Üzerine yağ sürüyorsunuz,
Aşamaları aşağıda fotoğraflamaya çalıştım (gecikmesinin bir sebebi de sanırım bu fotoğraflama gayretimdi)
Çocuklar ve Mahocum çok beğendi,
Böreğin içine köfte koymuşsun gibi olmuş yorumları gelse de gayet lezzetliydi,
Çi börek lezzetindeydi,

Akşamdan fırınlayıp, Sahurda ise ısıtmayı deneyebilirsiniz belki de,

Sahur için acaip planlarım var,
Saat 5 olunca eskiden yemek dergilerine bakıp, ağzımın sularını akıtırdım,
Şimdi ise internetten muhteşem yemeklere bakıp planlar kuruyorum,
Neler yapıyorsunuz sizler sahur ve iftarda?
Değişik, cazip önereceğiniz bir tarif var mı?

Ramazan eğlencesi varmış her semtte Ankara'da,
Valla ben iftardan sonra öyle bir halde oluyorum ki,
Masadan zor kalkıyorum,
Ne eğlencesi :))
Çok fazla da yiyemiyorum zaten,
Ramazan Pidesi gibi puf puf olmaktan korkuyorum ramazan sonrası,
Dayanamadığım tek şey,
Sıcacık pide, arasını açıp Ünye Tereyağı koyuyorsun bir de tulum peyniri,
Bana çorba su ve bunları verin başka bir şey istemem....
İFTAR MENÜSÜ-5
- Mantı
- Bolca yeşil salata- turşu
- Karpuz
(Açıkçası bunlar bana yetiyor yanına pek birşey yapmadım, sıcacık pide olsun, peynir zeytinle zaten karnımız doyuyor)
Çorba bile gerekmiyor mantı yapınca,
Tabi davet verecekseniz mantıyı çorba gibi ana yemeğin öncesinde verirsiniz,
Ana yemek olarak tavuk sarma yapabilirsiniz,
Ve bulgur pilavı....

23 Haziran 2015 Salı

İFTAR SOFRALARI- EKŞİLİ SULU KÖFTE

Ramazan'ın olmazsa olmazları tabi ki, iftar ve sahur sofraları,
Öyle bereketliler ki, yaptığınız yemek sanki azalmıyor çoğalıyor, artıyor,
Ramazan bereketi böyle bir şey sanırım,
Allah olmayanlara da versin,
Çok şükür sofralarımız şenlik yeri gibi Ramazanda,
Sahurda en çok kahvaltı yapmayı seviyorum, yumurta ve çay olmazsa olmazlarımız,
Geçen gece sahur için Esin'in böreğini yaptım, tavsiye ederim
Tarifini vereceğim sonraki günlerde,
Fırında Çi Börek ismi koydum ben ona,
Haftasonu başlayan ve 3 gün devam eden İzzet Çapa'nın Cemalnur Sargut röportajını okumanızı şiddetle tavsiye ederim,
Ramazanı o kadar güzel anlatmış ki, Birkaç alıntı yapmak istiyorum müsadenizle;
- Allah'ın lütfuyla bütün ayların üzerinde şifa ve rahmet veren aydır. O kelimedeki her harfin bile ayrı bir manası vardır Ramazan; R harfiyle başlar mesela, bu rahmet demektir. Allah'ın nurunun üzerimize yağacağı anlamına gelen N harfiyle de biter. 
- ........özellikle gıybet ve kalp kırmanın Ramazan ayını sakatladığını bilmek lazım, 
- Yememek, içmemek gibi bazı şer'i kurallar... Bunlara tüm gün uysan da, eğer sinirli davranışlar sergilersen orucun zedenlenmiş olur. 
Dün akşam iftara Ekşili Sulu Köfte yaptım,
Kıymayı, soğanla, pirinçle ve çeşitli baharatlarla yoğurup, minik toplar yaptım,
Daha sonra patatesi ve havucu minik minik doğradım,
Tereyağı eritip salça kattım ve patates ve havucu çevirdim,
Kaynar su ekleyip içerisine köfteleri attım,
İyice pirinçler şişene kadar piştiler,
Almadan önce bir yumurta sarısını yarım limon ile çırpıp içerisine kattım,
Epeydir yapmamıştım,
Göz kararı aklımda kaldığınca yaptım,
Güzel bir sonuç aldım,
Öneririm sizlere de,

 
Fırında Patatesli Tavuk yaptım başka bir iftara da,
Patatesleri halka şeklinde doğrayıp yağladığım fırın tepsisine dizdim,
Ocakta kızdırdığım tavada tereyağını eritip içine sarımsak, salça domates, yeşil biber katıp kavurdum, 
Gögüs veya şişlik kısmından kemiksiz tavuğu üzerine katıp kapağını kapatıp biraz pişmesini sağladım,
Sonrasında ise fırın tepsisine patateslerin üzerine bu karışımı döküp fırınladım,
Afiyet Şeker Olsun...


İFTAR MENÜSÜ-1
- Nohutlu Yarma Aşı Çorbası
- Ekşili Sulu Köfte
-Fırında patatesli tavuk
-Domatesli Pilav-
- İrmik Helvası (Fahir'in elinden)
İFTAR MENÜSÜ-2
-Tarhana Çorbası
- Etli Yeşil fasulye
- Pilav
-Kalbura Bastı (Ahmet Can'ın elinden)

İFTAR MENÜSÜ-3
- Buğdaylı pazı çorbası
- Ali Nazik
- Zeytinyağlı Barbunya
- Hoşaf
Aşağıdaki muhteşem Ayşe Abla'nın sofrası, yağmurun azizliğine uğradı malesef,
Paldır küldür içeri taşımak zorunda kaldık masayı,
Ankara'da dolu yağdı, yağmurla beraber Haziran ayında gök delindi adeta!!
Cemalnur Sargut'un  anlattıklarından en sevdiklerimi paylaşmak istiyorum;

"...........insanın her zaman kendini zapt etmesi çok önemli. Hele ki Ramazan'da kalp kırarsanız, tuttuğunuz oruç zedelenir. İnsan-ı kamiller kalp kırmanın, Kabe'yi yıkmayla aynı şey olduğunu söylerler. "
" Peygamber Efendimiz 40 gün üst üste et yememeye dikkat ediyorlarmış. Konuyla ilgili Hz. Ali'nin "Üst üste et yiyenin bütün manevi manası kesilir" diye sözü var. Nedenini de şöyle açıklıyor; "Çünkü et vahşileştirir. Üst üste yemek doğru ve iyi değildir. Arka arkaya yenecekse de kuzu ve koyun gibi eti yumuşak hayvanlar tercih edilmeli. Bunun yanında deniz ürünleri kişiye dokunmuyor ve susatmıyorsa tüketilebilir."