Fotoğraf çekme bende tutku oldu,
Gerçi Samsung Note 3'ü alınca Canon'u aldattığım doğrudur,
Herşeyi dakikalar içinde yapabilmek harika bir duygu,
Fotoğrafı çekiyorum, fotoshop yapıyorum, paylaşıyorum,
Daha ne olsun!!!!

Yıllarca birlikte olduğum fotoğraf sanatçısı arkadaşlarımdan ve hocalarımdan özür dilemeyi borç bilirim,
Fotoğraf makinası kalitesinde tabi ki olmuyor ancak, beni mutlu edecek sonuçlar alıyorum cep telefonuyla,
Profesyonel makinada fotoğraf çektiğinde; komposizyonu belirle, lens ayarını yap, diyafram, enstantane ve ISO'yu ayarla,
Bayağı emek var çektiğin fotoğrafta...

 Oysa ki, cep ile öyle mi?
Güzel açıyı bulup tıklıyorsun dokunmatik ekrana,
5 ADIMDA FOTOĞRAF
1. Işık ve gölge  öncelikle önemli . Ters ışıkta da çekebilirsiniz ancak sabah saatleri ve gün batımı güzel kareler yakalamak için harika saatler
 2. Manzara çekerken önüne muhakkak bir ayrıntı ekleyin, mesela aşağıdaki ot topluluğu veya üzerinde yürüdüğüm köprünün kırmızı demirleri, manzarayı daha anlamlı kılarlar

 3. İyi fotoğraf çekmek için yerlerde sürünmeyi göze alacaksınız :) Aşağıdaki kağıttan kayıkları çekmek için 10 -15 kare fotoğraf çekmişimdir. Eğilip bükülerek... Bir de bu kayıkları çekerken mesela sadece denizle aldım ancak bir sahilde çekildiğinin belli olması için kum ve şemsiyeleri de kareye soktuğunuzda fotoğraf size biraz daha bilgi verir.



 4. Biliyorsunuz fotoğraf makinalarında netlik ayarını yapmak, fotoğrafta bir yeri flu bir yeri net çekebilmek marifet ister . Cep ile bu zor iş sadece bir dokunuşla gerçekleşiyor. Örneğin aşağıdaki fotoğraf;  adayı net yapabilmek için adaya ekranda dokundum, kitabın net olması için ise ona dokunmam yetti. Fotoğrafın neresini net yapmak istiyorsanız oraya dokunup çekiyoruz fotoğrafı.
 


5. İstediğiniz kareyi yakalayınca da Snepseed'de fotoshop yapıp istediğiniz gibi paylaşıyorsunuz...



İşte bu kadar basit!!!!


Bunlar da Kurban Bayramı tatilinde cep telefonu ile çektiğim fotoğraflar,
Ben sevdim ya siz??
İzmir gerçekten çok güzel,
Deniz olan her yeri seviyorum gerçi ben,

Bir başka oluyor vapur ile Karşıyakaya geçmek,
Martılar, deniz, bulutlar doğal bir fotoğraf sütüdyosuydu benim için

Kedilerin poz verdiğini biliyor muydunuz?
Fotoğraf makinası görünce pür dikkat bakarlar,
Onların fotojenik olması fotoğraflara yansıyor











Gümüldürde kumsaldaki bu kuçu kuçu ise sevgi manyağı çıktı,
Mahonun sevmesi karşısında bir şımardı ki görmelisiniz,
Bu pozu verdi kendisi,
















Kumsalda her gün instagramlık kareler çekmekten büyük zevk aldım,
Yazın son günlerinde deniz kenarında olmak ruhuma çok iyi geldi,



Tatilde selfie çubuğu edinmiştim kendime,
Bence asrın buluşu !!!
hah hah hah
Çok eğleniyorum "ÇIBIK"la,
Tabi ki selfisizolmaz :))



6 Yorumlar

  1. Ben senin fotoğraflarını çok beğeniyorum. Bakalım tüyolarınla bende güzel fotoğraf çekebilecekmiyim? Teşekkürler bilgiler için. Ama birde bakan göz önemli fotoda o ruh katar fotoğrafa:)

    YanıtlaSil
  2. Harika fotoğraflar ve tiyolar :)

    YanıtlaSil
  3. Her kare ayrı bir güzel. Sanırım birde iyi bir manzara bulman gerekiyor iyi bir fotoğraf çekmek için ;) Ohh deniz manzarası ve temiz hava ne güzel günler gecirmissin

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel kareler yakalamışsın hele adalı, kitaplı fotoğrafa bayıldım. İzmir'e uzun zamandır gitmemiştim. Aklıma düşürdün, iyi mi ;))

    YanıtlaSil
  5. Maviciğim içinin sıcaklığı hem yazına, hem fotoğraflarına yanşımış. Ellerine sağlık, tüyolar için de teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Fotoğraflar çok güzel çıkmış canım.Sayende güzel bilgiler öğrendim.
    Kalemine,kadrajına saglik😊😊💗

    YanıtlaSil