Epeydir binmemiştim Metroya,
Dün akşam iş çıkışı Kızılay'dan Batıkent'e gidebilmek için Ankara'da ulaşımın en kısa ve rahat yolu olan Metro'ya binmeye karar verdim,
Bakanlıklardan metronun merdivenlerine yürürken; bu sıcakta metro şimdi dondurucu soğuktur diye hayal kurarak ilerledim,
Allahtan cüzdanımda metroya biniş biletinin yüklü olduğu Ankara Kart vardı,
Onu doldurmak için gişede veya elektronik cihazda kuyruk beklemedim,
Turnikeden geçişte köpekli güvenlik görevlisi elimizdeki poşetler ve çanta dahil olmak üzere elindeki cihazla tarama yaptı,
Güvenlik önlemlerinin epeyce artırıldığına şahit oldum,
Metroya binmek için merdivenlerden indiğimde kalabalığın ortasında buldum kendimi,
Son vagonun yaklaşacağı yere doğru ilerledim,
Bu kalabalıkta vagona bindiğinde oturabilirsen kendini Dünyanın En Şanslı İnsanı ilan edebilirsin çünkü,
Belki bir şansım olabilir diye içimden geçirdim,
Çok kısa aralıklarla gelip giden metro Sıhhiyedeki ray yenileme çalışmalarından ötürü bayağı gecikti,
Metro gecikince kalabalık da arttı mütemadiyen,
Neyse ki son vagona attım kendimi ve nasıl olduysa oturdum, oturduğum için de kendimi çok şanslı hissettim,

Ama çok geçmeden yanıldığımı anladım bu konuda,
Klima çalışmıyor ortam bir sıcak bir sıcak ve havasız,
O kalabalıkta oturduğuma sevinsem de, yanımda yelpaze, kağıt, gazete kendi yelpazemi yapacak bir malzemenin bile bulunmaması,
Çaresizlik içerisinde yol almak bayağı zorlu bir sınavdı!!
Yaşlılar ve ayaktakiler için üzüldüm,
Kalbim, tansiyonum olsa orada fenalık geçirmemek işten bile değildi,
İvedikte metro yerin altından üste çıkıyor internet çektiğinde check-in yapıp, helallik istedim,
Öbür tarafa gidersem havasızlıktan diye :))
Neyse ki, korktuğum olmadı Batıkent istasyonuna ayak basınca ilk işim güvenliğe gidip, metronun klimalarının neden çalışmadığının hesabını sormak oldu,
Bana ne dese beğenirsiniz; "Hanımefendi diğer vagona binseydiniz istasyonların birinde inip, diğerler vagonlarda çalışıyordur"
Ya tabi hazır oturmuşum diye sevinirken, riski göze alıp belki diğer vagonda klima çalışıyordur diye varsayımda bulunup diğer vagona binecektim öyle mi?
Kim akıl edebilir ki böyle birşeyi?
Yapan var mıdır çok merak ettim,
Allah her gün metroyu kullanmak zorunda olanlara yardım etsin,
Aklınızda bulunsun vagonda klima çalışmıyorsa diğer vagonlara binmeyi deneyin !!!
Bu sıkışık durum rayların yenilenmesi işlemi Pazartesi bitiyormuş,
Metro çilesi çekenlerin işi biraz daha rahatlar umarım....

0 Yorumlar