Üniversitede Öğrendikleri ile Yetinmemeli Gençler

Geçenlerde Hürriyet Gazetesinde Nuran Çakmakçı yazdı,
Gençlerin geleceği için 15 beceri başlığı altında,
Gerçekten de söylediği noktalar çok önemli,
Yıllardır çalışma hayatında olduğum için,
Yeni mezun gençleri analiz etme şansım oluyor,
Her birinin tabi ki kendine has birikimi, eğitimi var,
Ancak, bazı konularda kendini geliştirebilen gençler birkaç adım önde başlıyorlar çalışma hayatına,

 15 Beceri

1. Gelecek Zekası: Bugünü yaşarken geleceği de hesaba katmak,
2. İşbirliği ve ekip çalışması: Farklı gruplarla çalışabilmek
3. Liderlik: Hitabet gücü, bilgi ve vizyonu ile etkilemek
4. Yaratıcılık ve Yenilikçilik: Yeni birşeyleri ortaya çıkarabilmek
5. Dünya Vatandaşlığı: Yabancı dille kendini ifade edebilmek
6. Eleştiriyel Düşünebilmek: Olaylara her yönüyle bakabilmek
7. Hibrit Olabilmek ; Düşse de kalkabilen, ilerleyebilen karakterdeki insanlar öne çıkacak.
8. Etkili İletişim: Hem yazılı hem sözlü fikirlerini ifade edebilmek
9. Alçakgönüllülük: Daima öğrenmek dersler çıkarmak
10. Birçok Alanda Uzmanlık ve Merak: Birkaç alanda becerikli ve çok bilen olmak
11. Sorumluluk Üstlenmek: İkna yeteneği, sorunları çözebilmek
12. Girişimcilik: Yenilikçi, yaratıcı olabilmek, risk alabilmek
13. Öğrenmeyi Öğrenmek: Gelişmek, değişmek
14. Dijital Kültür: Teknolojiyi kullanarak üretim yapabilmek
15. Duygusal Zeka: Empati kurabilmek
Nuran Çakmakçı'ya katılıyorum ve
Ben de bir liste yaptım, iş hayatında başarılı olmak için;
 15 SIR

1. Güleryüzlü olmak
2. Sivri dilli olmamak
3. Dedikodu yapmamak
4. Uyumlu olmak
5. Saygılı olmak
6. Verilen işi baştan savmadan ve zamanında yapmak
7. Mesai saatlerine riayet göstermek
8. İş arkadaşlarınla ve amirlerinle  iyi ilişkiler kurmak
9. Temiz ve bakımlı görünmek
10.Yardımsever olmak
11.Sorun yaratmak değil çözüm üretmek
12.Zamanı iyi kullanmak
13.Planlı, programlı olmak
14. Çevrende ne olup bitiyor farkında olmak
15. Sosyal, kültürlü, dünyadan haberdar olmak

2 Yorumlar

  1. kesinlikle katılıyorum sana.

    YanıtlaSil
  2. Listendekilerin çoğunun iletişim becerisi olduğunu düşündüm. İletişim becerileri iyi olanlar çalışma hayatında , özel hayatında aslında her alanda başarılı oluyorlar.

    YanıtlaSil