Eğer siz de benim gibi devlet memuruysanız, maaşınızını  sadece EFT yaparken ekranda sayılardan ibaret görüyorsunuzdur değil mi?
Cüzdanım, ayın 15'inde alınan maaşın sıcaklığını özleyeli çok oldu :)
Yeni işe başladığım zamanlar iş yerinin "Mutemed"i (maaşı hesaplayan ve dağıtan yetkili zat-ı muhterem) sizi bir salonda toplar sıraya dizilen memurlara imza karşılığı paralarını eline sayarak teslim ederdi ve mutemet hakkı diye de 3-5 küsur ne varsa kesinti yapardı kendince,
O günleri özler mi olduk acaba?
Ne kadar maaş alıyorsan  hepsi en azından 15'inde cüzdanına girerdi,
O cüzdanı nasıl muhafaza edeceğini bilemez şekilde tüm gün dolaşırdın,
O zamanlar kredi kartı yoktu, bankaya maaş yatırılmazdı, alışverişler peşin veya taksitle yapılırdı,
Taksitle yapacaksan her mağazaya bir kefille gider, aylık senetlerle yapardın alışverişini,
Her ay gider para ile öderdin taksidini ve o ayın senedini alırdın,
90'lı yıllar böyle geçti,
Sonra mertlik bozuldu ve hayatımızın olmazsa olmazı kredi kartları hayatımıza girdi,
Bir bakıma iyi oldu ancak, paraya dokunmadan ekranda gördüğümüz bir takım sayılar oldu kazancımız,
Hele de ayın 15'inde EFT yapıyorsanız siz de benim gibi,
Geliyor ve gidiyor paracıklar :))
Teknoloji çağında yaşamak böyle birşey mirim,
Yapacak birşey yok ama ben kendim için değil cüzdanlarımız için endişeliyim,
Asli görevlerinin kredi kartı ve kimlik taşımak olduğunu sanıyorlar,
Parayı pek görmedikleri için!

2 Yorumlar

  1. Aynı kaderi paylaşıyoruz mavi anne...

    YanıtlaSil
  2. Allahım bana da nasip etsin bir maş günü de anlayayım bu duygu ne demekmiş :)

    YanıtlaSil