Malumunuz Ramazan kapıda, Cumartesi ilk günü,
Bugün Hürriyet Ankara'da  Pideye Gizli Zam haberi vardı,
Geçen Ramazan'da 350 gr pide 1.5 Lira iken, Bu yıl 300 gr.pide 1.5 lira olacakmış,
Bizler gramını bilmediğimiz için pideye zam geldiğini anlayamacağız tabi ki,

Neyse işin maddiyatını geçelim de, benim asıl bahsetmek istediğim nokta şu;
Ramazan'da ekmek fırınlarından gelen, taze pidenin kokusu insanı kendinden alır götürür,
Bir tek pide almak için girdiğim kuyruktan elimde 3 pide ile çıktığımı bilirim ben :)
Bana sıra gelene kadar o kokular açlığıımı ve iştahımı o kadar artırdı ki! pidenin yetmeyeceğini, bir pideyi tek başıma tereyağ ve tulum peyniri ile yiyeceğimi düşündüm ve evdekilere de kalsın diye 2 pide daha aldım !
Sonuç; iftardan sonra elimizde hiç dokunulmamış 2 pide vardı :)
Benim bir teklifim var,
Simit dünyası camiasına ve pide fırınlarına duyurulur,
Ramazana 1 hafta kala, pide günleri yapsanız, yanında tereyağ ve tulum peyniri ile sımsıcak dumanı üzerinde pideler ile kahvaltı veya öğle yemeği menüsü çıkarsanız,
Biz de nefsimizi köreltsek,
Ramazanda eve götür pideyi, Ezanı bekle, fenalaşarak pideyi yemeyi bekle,
Bu seranomi olmadan pideyi yeme şerefine ulaşsak,
Ne dersiniz?

7 Yorumlar

  1. İlla sıcak olmalı. Ellerin yanmalı, koku nasıl da esir eder. Hımmm. Özlemişim.

    YanıtlaSil
  2. Şahane bir fikir Maviannem.
    Duyuralım sesimizi :)

    YanıtlaSil
  3. Mmmmm çok severim hemde sıcak sıcak olursa ;) teklifini dikkate alır umarım fırıncılar :)) öptüm canım.

    YanıtlaSil
  4. Hala var mı bilmiyorum ama bir ara her gün saat üçte Çağdaş markete pide geliyordu. Bi sormak gerek. Bir de yolunuz Gölbaşına düşerse, Haymana yolu üzerindeki Sıcak Ekmek fırını ve Ages adlı fırında her daim pide bulabilirsiniz, bilginize :) Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Tekrar Merhaba Maviannem!
    Yine bir sağlık imtihanını arkamda bırakarak yazmaya ve çok sevdiğim bloglarımı okuyabilmeye başladım. İlk duraklarımdan birisi siz oldunuz. Çok güzel bir fikir, kesinlikle katılıyorum.
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil