154 Mektup var biliyorsunuz kitapta,
Her biri ayrı bir dünyanın kapılarını açıyor bize,
Okudukça o kadınlardan biri oluyorsunuz,
Bazen de keşke bu mektup bana yazılsaydı diyorsunuz,
Bazen de acıları, korkuları, isyanı okuyorsunuz,
Beni etkileyen bir çok yazı oldu onlardan birini bugün sizlerle paylaşmak istiyorum,
Öyle güzel tesbitlerde bulunmuş ki, ünlü yazar İpek Ongun,
Keşke Milli Eğitim bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu bu yazıdaki hayalleri uygulamaya geçirse,
Benim iki hayalim var diyor yazar,

İlki;
"Keşke...İlkokul, ortaokul, lise yıllarında resim ve müzik dersleri birer kültür dersine dönüştürülse..."

Öyle güzel mantıklı ve olası açıklamış ki, keşke dedim çocuklarımız bu şekilde eğitim alsa, gelecekte sanatsever bir topluma dönüşürüz.

İkincisi;
"Her konuda eğitim görüyoruz. Oysa...Bir "insan" yetiştirme konusunda "kurumsallaşmış" bir eğitim yok! "

"Tüm üniversitelerimizde not kaygısı olmadan, haftada ya da onbeş günde bir, bir saat ayrılsa bu konuya" diye önerilerini de sıralıyor.

Kitabın geliri TÜRGÖK'e (Türkiye Görme Özürlüler Kitaplığı) bağışlanacağı için bir tane almanızı ve tüm yazıyı okumanızı tavsiye ediyorum...

4 Yorumlar

  1. ipek ongunun kitaplarını severim öğrencilerime de tavsiye ederim.Ne güzel şeyler istemiş.Senin yazını da merakla bekliyorum maviş anne.Tabii bu güzel projeye de en kısa zamanda bir kitapçıya uğrayıp destek vermeliyim.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Mavi arkadaşım sayfamdaki yorumun için çok teşekkür ederim.
    Ben şu anda Gökçeada'da olduğum için henüz kitabımıza kavuşamadım :( Hepinizin mektuplarını çok merak ediyorum.Ancak pazar günü İstanbul'a döndüğümde okuyabileceğim.
    Umarım İstanbul'da ki tanıtım toplantısına gelirsin ve tanışırız.Çok öpüyorum,sevgiler Zehra

    YanıtlaSil
  3. Bugün Ayşe Arman da yapmış röportajı okudum. Daha önceki seriyi de merak ettim, üçü bir yer alıp okumalı.
    Teşekkürler Mavi anne.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel, ben kaçırdım imza Ben'i nasıl üzgünüm bilemezsin. ama tanıtım ve takibim devam ediyor Maviannem :)
    Emeklerinize sağlık ...

    YanıtlaSil