"Kusur bulmak için bakma birine, bulmak için bakarsan bulursun. Kusuru örtmeyi marifet edin! İşte o zaman kusursuz olursun." Hz.Mevlana
Sabah çayımı içerken sizinle epeydir çok rahatsız olduğum bir konuyu paylaşmak istiyorum;
Sohbetlerde çoğu kez sizin de karşılaştığınız bir durumdur bu, bazısının çok da hoşuna gider böyle sohbetler,
Sanki, kendi ile ilgili tüm defolar temizlenmiş, mükemmel bir insan olmuş gibi karşısındakini ha bire eleştiren hizaya çekmeye çalışan insanları görünce dehşete düşüyorum.
Önce insan, kendine çeki düzen vermeli, gerçi çeki düzen vermesinin gerektiğini düşünen insan sayısı ne kadardır ki,
Çoğu kişi, kendini mükemmel, diğerlerini kusurlu veya yanlış gördükleri için,
Sürekli çevresindekileri eleştirme, hizaya sokma, kusur bulma yolunda bakıyorlar çevrelerine,
Ya kardeşim sen çok mu iyisin, senin yok mu yanlışların, önce insan kendi ile uğraşıp, en iyiye ulaşmaya çabalamalı,
O seviyeye geldin mi ki sen, başkalarının ha bire açıklarını bulup, mahçup etme çabasındasın,
Yok mu sizinde çevrenizde böyle tipler?
Ne düşünüyorsunuz?
Konuşma olsun diye hiç tanımadığı bir kişi hakkında yargıda bulunmak ne kadar doğru?
Ben çıkamıyorum işin içinden,
Bu tip sohbetlerde bulunmak beni acaip rahatsız ediyor,
Herkesin doğrusu kendine ayrıca,
Benim doğru bulduğumu başkası tasvip etmeyebilir,
Başkaları için kafa yormak yerine kendimiz için yorsak o kafayı daha iyi bir insan olmaz mıyız?

17 Yorumlar

  1. İnsanların mutsuzlukları ile beslenen o kadar çok insan var ki bu dünyada. Başkalarını eleştirdikleri konu büyük ihtimalle kendi iç hesaplaşmaları..Bu şekilde içlerindeki cerahatı boşaltıyorlar

    YanıtlaSil

  2. "Kişi kendi noksanını bilmek gibi irfan olamaz" diye bir özdeyişimiz vardır. Ama insanlar kendi eksiklerini görmek ve bu eksiklerini gidermek için ruhlarını eğitmek yerine daha kolay bir yol olan, karşısındaki insanı eleştirmeyi tercih ediyor genelde ne yazık ki. "Gözümüzdeki merteği görmez, başkasının gözüne kaçmış kirpiği görürüz." Böylece egolarımızı şişirir, kendimizi tatmin ederiz herhalde. Oysa başkalarını eleştirip açık ve noksanlarını bulmak yerine, noksanlarımızı giderip kendimizi geliştirsek yaşam ne kadar da kolay ve keyifli hale gelebilirdi.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten dünya kötülerden ibaret , eleştiriler acımasız ve kimse dönüp kendine bakma zahmetinde bulunmuyor !

    YanıtlaSil
  4. :) olmaz mı dolu...Mümkün olduğunca uzak durmaya çalışıyorum.Boşvermeyi öğrenmemiz lazım ;) öperim.

    YanıtlaSil
  5. Evet kesinlikle öyle, başkasını eleştirip çekiştirirken harcadığı enerjiyi kendine harcasa...

    YanıtlaSil
  6. Patilerin yaşamımızdaki yeri ve değeri neden artıyor bir düşünmek lazım. İnsanlardan giderek uzaklaşıp hayvanlara sığınmamız da bence onların böyle art niyetli, karışık kafalı ve kötücül olmamalarından, güvenilir olmalarından değil mi.
    Biz insanlar birbirimize olan güvenimizi giderek kaybediyoruz maalesef. Hepimizin bunu sorgulamamız, dostluk, içtenlik kelimelerinin içlerini yeniden doldurmamız gerekiyor.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. DENİZ YILDIZI24 Nisan 2014 17:20

    Maviş annecim, yazına yorum yapmak bile bahsettiğin insan sınıfına sokuyormuş gibi geldi..ama genede yapmadan edemedim. Hiçbirimiz kusursuz değiliz maalesef..egolar ne kadar yüksekse ben ben demekde o kadar artıyor..insan-ı kamil olmak için egoları yenmek lazım çoook çalışmak lazım..gül geç boşver!! .ben mükemmelim mesela..:))

    YanıtlaSil
  8. Eleştirinin de dozu olmalı. Acımasızca karşısındakini eleştirenler kendilerini ne sanıyorlar ki?
    Ben epeydir çevre temizliğine giriştim ,ne başkasını eleştirenlere tahammülüm var ne de boş konuşanlara...
    Asuman hanım'a katılıyorum,hayvanları insanlardan daha çok sevmiyorum ama bazı insanlardan daha çok seviyorum. Çevremde benim gibi düşünenler artıyor zaten...
    Hem ne demişler "iğneyi kendine çuvaldızı ele batır!"
    Sevgiyle kalın!

    YanıtlaSil
  9. Hepimizin çevresinde var sanırım bu "kusursuzlardan", ne kadar iticiler bir bilseler...
    Ne içiyorsun maviş annem, mor çıkmış.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. Olmaz mı ? Ama çok değil bu da bir sevinç benim açımdan...
    Mesela benim bir kusurum vardı kırılgandım,fazla hassastım. İyi bir şey yaptığımı sanıyordum oysa, benim bu kadar hassas davranmam karşı tarafta başka duygular uyandırabiliyormuş. Ha! ben bunu okuduğum bir önemli yazıda fark ettim. Hemen düzelttim. Artık eskisi gibi değil, daha farklı düşünmeye başladım. Umarım kusurumu giderebilmişimdir. Bunu yazdım, bir ben kusursuz değilim demekten kaçındım. Ne mutlu bana :D Sevgilerrrrr

    YanıtlaSil
  11. Maviannecim, az önceki yorum bana ait, efe' nin gmail açıkmış farkedemedim .Üzüldüm :(

    YanıtlaSil
  12. ayyy,olmaz mı?onlardan her yerde var,benden de heryerde vardır,kendime alıngan panda derim
    :)

    YanıtlaSil
  13. Yazina bastan sona katiliyorum Mavim. Hic kimse yogurdum eksi demiyor. Halbu ki hepimiz insaniz. Hakli oldugumuz kadar haksiz ya da hatali da olabiliyoruz.

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  14. Daha yaşın ne ki Maviannem,
    çok olacaktır bu türler hayatında, sen kaçmaya çalıştıkça daha çok çıkmaya başlarlar karşına.
    Yalın dost ararsın sonrasında az ve öz olsun bari diye.
    Çok açık ve acı yazdığıma sakın alınma yaşanmışlıklar yazdırıyor bunu bana.
    Öpüldünüz sevgiyle :))

    YanıtlaSil
  15. Evet Aynen burasıda karışık :)
    Yani Eriçoktan Esintiler
    yani yaşamın kıyısında ki NUR :))

    YanıtlaSil
  16. "Dünyada ki hiç bir insan başka bir insanı eleştirecek, kınayacak ya da ayıplayacak kadar masum değildir."

    YanıtlaSil
  17. edirneden kavala kurabiyesi mi gördüm :) afiyet olsun

    YanıtlaSil