Yaz biter, Sonbahar gelir normalde değil mi? Ilık, hafif esintili bir sonbahar gününde, düşen sarı yaprakların üzerinde, ayaklarından çıkan hoş hışırtılı bir sesle yürüyüş yaparsın. Kışa hazırlıktır Sonbahar, sandaletlere ve kısa kollulara veda zamanıdır. Hazan mevsimi denir,  bu gri, her daim yağmur yağacak gibi kapalı havalar  insanı hüzünlü yapar.
 Malesef Ankara'da, Yazdan sonra sanki Kış gelir oturur Sonbaharın tahtına. Sonbaharı sevmez, onu atlamayı yeğler. Eylülün 1'inden itibaren hava sıcaklığı bir düştü, yine şaşırtmadı bizi Ankara havası. Ne giysek derdine düştük, şallar çıkarıldı, hırkalar, çoraplar. Tamam hava soğuk olsun ama, güneş de pırıldasa, içimize mutluluk katsa fena mı olur? Kapalı havaları hiç sevemedim gitti. Miskinliği, yataktan çıkmamayı çağrıştırıyor. Zor kalkıyor insan yataktan işe gitmek için.
Kış hazırlıklarına başlamış çoğu blogger arkadaşlar. Ellerine sağlık onların. Döktürüyorlar, ben de gıptayla takipteyim. İlk kez bu yıl, bizim Ayaşlı Sütçü Halil'den  bir kasa domates, 5 şer kilo biber, patlıcan, fasulye istedik. Annemle birlikte niyetimiz konserve yapmak. Bakalım başarılı olabilecek miyiz? Aslında ben sadece yemeklik domates ve menemen istiyorum bu yeter bana. Standart kavanozların yarı boyu var mı acaba? Standart şişeleri açınca bitirmek zor oluyor. Fasulyeleri ve patlıcanları ne yapacağız bilemiyorum, sanırım annem biliyordur :))

9 Yorumlar

  1. Az serinlikte buralara gelse.. Kuru poyraz var ama biber patlıcan kurutamıyoruz.İplerde küflenip çürüyor. Size de kolay gelsin arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  2. Biz de bitiremiyoruz o kavanozları,o yüzden yarım kglık kavanozlara yapıyorum.Fasulyeleri,bir yemeklk bir yemeklik buzdolabı poşetlerine koyuyorum...Yalnız iyice yıkadıktan sonra kaynar suya batırıp sonra soğuk suya batırıp şoklama yapıyorum. Bir yemeklik koyduktan sonra torbaya,iki tane veya bir tane domatesi de ikiye bölüp atıyorum içine ve torbanın havasını çıkarıp bağlıyorum.

    Kolay gelsin kankim,afiyetle

    YanıtlaSil
  3. bi tek annen olsun sana bi şey olmaz bende hiç yok :(

    YanıtlaSil
  4. Yazıyla ilgili değil de bilgi için geldim: Ters Düz 15'inde başlıyor! O zamana kadarsa köy haritası, trailer'lar, kim kimdir ve ters düz olmak için 7 neden... Siz de gelmiştiniz diye yazdım, sevgiler... :))
    Mavi Anne'ye masmavi sevgilerle...

    YanıtlaSil
  5. ben de çok üşüyorum çoook hatta yorganımı bile çıkardım dün gece.Bu arada dün o klasik kavanozların küçüğünü migrosta gördüm işinize yarayabilir;)

    YanıtlaSil
  6. Mavi Anne, Ters Düz'de yorum kısmına yaptığınız teklifi elbette kabul ederim.

    YanıtlaSil
  7. Evet danggg diye geldi bu sene soğuklar, pek şikayetçi değilim ben ama yavaş bir geçiş olması gerek tabiii.
    Oooo!Kış hazırlıkları süper!

    YanıtlaSil
  8. Off işin uzun. Kolay gelsin ama sakın kolaysa başına gelsin deme. fasülyeleri yıka kes vakumlu torbaya koy deepfrize koy. Patlicanları da közle fırında.Soy kavanoza tuzla ve zeytinyağı ile koy sakla. Kışın salata yaparsın.

    YanıtlaSil
  9. Canım Maviannem, Ankara'da gerçekten yazdan sonra kışı görüyoruz ama sanki şu günlerde sonbahar havasını yaşatıyor bize. Tabi ben bu yorumu kış geldi sandığımız Ankara havasından sonra açan bahar havasında yazıyorum :)
    Kış hazırlığı olarak bende sadece yemeklik domates koydum buzluğa bütün bütün...Başka şeklinı yapmak gelmiyor elimden...
    Kışlıklarımızı mutluluk, huzur ve sağlıkla yeriz dilerim ki...
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil