Akşam eve giderken yufka almak için, evin oradaki yufkacıya uğradım,
Bir de ne göreyim, kapı duvar,
Ofisteki kızlara da söz vermiştim,
Ispanaklı börek yapıp öğlen yemeği için getirecektim,
Yufka bulamayınca, aşağıdaki tarifi denemek istedim,

Güneş Börek Tarifi

 Malzemeler

  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 2 adet yumurta (birinin sarısı ayrılacak)
  • 1 paket instant maya
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un (yumuşak kıvamlı hamur elde edecek kadar)
Arasına sürmek için:
  • tereyağı veya margarin
iç malzeme için:
  • 2 adet haşlanmış patates
  • 1 adet soğan
  • Maydanoz
  • Karabiber, kimyon, kırmızı biber,tuz
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Sıvı yağ
Üzeri için:
  • Hamurda kullanılan yumurtanın sarısı
  • Susam
  • Çörek otu

Yapılışı

Hamur malzemeleriyle yumuk bir hamur yoğurun.
Üzerini örtüp mayalanmaya bırakın.
Hamur mayalanırken patatesli harcı hazırlayalım,haşlanmış patatesleri doğrayalım.
Sıvı yağda soğanı kavuralım 1 tatlı kaşığı salça, maydanoz ve baharatları ekleyelim. Doğradığımız patatesleri de ekleyip karıştıralım.
Mayalanan hamuru çok ince olmayacak şekilde açın.
Üzerine erimiş tereyağından bolca sürün ve zarf gibi katlayın.
Hamuru buzlukta bekletin. Az toparlandıktan sonra çıkarın ve yine çok ince olmayacak şekilde açın.
Açtığınız hamurun altına ve üzerine hafif un serperek merdaneyle dikdörtgen şekline getirin.
Üzerine erimiş tereyağından veya margarinden sürüp patatesli içten her yerine gelecek şekilde yayın.
Uzun kenarından başlayarak rulo yapın ve yağlı kağıt üzerinde rulonun uçlarını birleştirerek simit şekli verin.
Kağıdın üzerinde simit şeklini bozmadan ve tam koparmadan dilim dilim kesin. Kağıtla beraber tepsinin içine alın ki şekli bozulmasın.(kesme işlemini kağıtsız olarak yağlanmış tepside yaparsanız hamuru yağlı tepsiye alıp kesiniz)
Üzerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serpin. Bu şekilde mayalanması için 1 saat kadar bekletin.
170 derece ısınmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.(kısık derecede pişirin ki içini iyi çeksin).

Daha fazla mayalanmasına müsaade edebilseydim, eminim daha güzel olurdu,
Mutfaktan 22:30'da çıkabildiğim düşünülürse fena bir iş çıkarmadım diyebilirim :)
Evin içi mis gibi mayalı çörek kokup da, dişlerimizi fırçalayıp yatma hazırlığını tamamlamış ev ahalisi, tek bir dilim bile yemedi,
Bu öğlen, Fatma Hanımın patates salatası ile birlikte, turşu, kahvaltılıklar ve güneş börekle güzel bir yemek yedik,
Arkadaşlarım beğendi, size de tavsiye ederim,
İki tane büyük halka çıkıyor,
Bolca bir hamur,
Şık bir sunum oluyor,
Sıcak sıcak yemek daha güzel olur,
Demli bir çay eşliğinde hepinize afiyet şeker olsun!!!!

11 Yorumlar

  1. biz yiyenler olarak şiddetle tavsiye ederiz,gerçekten bir harikaydı.ellerine sağlık şekercim :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş, denemiştim ben de misafirlerime, gayet lezzetli de...

    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Aaa Merak ettim ben şimdi bunu..Netten araştırmalı...

    YanıtlaSil
  4. Bende yapıp tarifini bloga eklemiştim hatta en popüler yazım olmuş kendisi. Muhteşem bir börek...

    YanıtlaSil
  5. anaaaaam bu neydi kankim yaaa

    .Du hemen bulcam tarifi...

    YanıtlaSil
  6. afiyet olsun canım,eve ne zaman taşınıyorsun haber ver özletdin kendini çooook öpüyorum..

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık, nefis görünüyor mavianne...

    YanıtlaSil
  8. ben de bu börekten yufkalı halinden yapmayı istiyorum...

    YanıtlaSil
  9. Lezzetli görünüyor, afiyet olsun.
    Sizin ofis ortamınıza hayranım, bu arada

    YanıtlaSil
  10. Lezzetli görünüyor, afiyet olsun.
    Sizin ofis ortamınıza hayranım, bu arada

    YanıtlaSil