Facebookta sizinle arkadaş olan biri size tekrar aynı profil fotoğrafı ile tekrar size arkadaşlık teklif ediyorsa aman!!!
Bir değil iki kez düşünün ve kabul etmeyin bu teklifi,
Dolandırıcılar yeni bir yol bulmuş,
Sizin facebook profil fotoğrafınızı alıyor, aynı isimle (belki bir nokta fazla veya eksik,sizin fark dahi edemeyeceğiniz bir şekilde ) hesap açıyor,
Sonra sizin adresinizdeki tüm arkadaşarınıza arkadaşlık mesajı gönderiyor,
Siz arkadaşlığını kabul ettiğinizde ise, sizinle mesajlaşıyor,
Sonrasında ise cep telefonunuzu unuttuğunu söyleyip numaranızı istiyor,
Bir de yolunu bulmuş, bir şekilde sizin cep telefonu numaranızla sizden 50 tl koparıyor,
Ona nasıl oluyor ayrıntısını bilmiyorum ama, ona inandıysanız paranızı kaptırıyorsunuz,
Haftasonu Mahocumun başına geldi,
İnananlar da tabi ki çok olmuş,
Sonra, yazışmadan anlayanlar olup telefon açtılar bize,
Bir gün sonra bir arkadaşımızın adı da  yine bu sahtekarlarca kullanıldı,
Aman dikkatli olun,
İkinci kez arkadaşlık isteyenlere karşı mesafeli durun,
Olmadı arkadaşınızı arayın hemen işin aslını öğrenin,
Yapılması gereken Adliyeye gidip bilişim büroya suç duyurusunda bulunmak ve dosya açtırmak gerekiyormuş,
Daha sonra açılan dosya emniyetteki bilişim suçları bölümüne iletiliyor ve onlar suçluyu kendi yöntemleri ile yakalıyorlarmış.

3 Yorumlar

  1. Kankim öncelikle geçmiş olsun,daha büyük bir dolandırıcılığa rastlamamış eşin...Bana da iki kez yakın arkadaşım adıyla konuşma penceresi açıldı,neyseki anladım.Ama bunlarda bu gayret varken türlü çeşit yollar bulurlar daha bakalım neler çıkacak karşımıza....
    Ya bi sürü okumadığım yazı birikmiş ben de herhalde vakti yok yazamıyor diyorum.Günlerdir ilk kez na sayfama bu yazın düştü...

    Piknik dönerde döner yemiştim bir de kebap49 vardı. Teyzem götürürdü...Geçen Ankara seyehatimizde simitçinizden simit de yedik. Leylak Bacı almıştı:))

    Çook öptüm.

    YanıtlaSil
  2. geçen yıl benim adımla da yaptılar..üstelik hiç uygun olmayan içerikler paylaşıyorlardı..farkedince şikayette bulunup kapattırmıştım..geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  3. internet tırnakçılarını yakaladıkları falan yok. Çaldıkları paralar Milyonlara ulaşınca yakalanıp 1-2 yıl falan ceza alıyorlar. Geçmiş olsun..

    YanıtlaSil