Tatile giren çocuklarımız evde şu anda ne yapıyorlar?
Hepimiz çalışırken bunu merak ediyoruz değil mi?
Kursa veya bir aktiviteye gitmiyorlarsa şayet,
Telefon açıp evi yoklamak günlük rutinimiz oluyor değil mi?
"Biraz da çalışsan" sözünü söylemekten imtina ederek,
"Ne yapıyorsun?Günün nasıl geçiyor" cümlesinin altında aslında bu yatıyor,
"Hep bilgisayar başında oturmasan, TV karşısında yatmasan, birazcık da test çözsen" içimizden geçip de çoğu kez söyleyemediğimiz cümleler,
SBS, Üniversite sınavı peşpeşe geldi bizde,
Delikanlılardan çok ben stresteyim,
Hem onları bunaltmamak, hem de boşvermemek gerekiyor,
Nasıl olacak, o denge nasıl tutulacak bilemiyorum, çok zor,
Kız çocukları olan arkadaşlarım sömestr için izin aldılar, onlarla vakit geçirmek için,
Benim delikanlılar kendi başlarına olmaktan daha mutlu oldukları için ben izin almaya teşebbüs bile etmedim,
15 gün  tadını çıkarsınlar tembelliğin,
Biz anne babalar tatili bile planlama gayretindeyiz,
O kadar çok alışmışız ki;
Test çözsün, sınava girsin, çalışsın, başarılı olsun,
Ben şimdiki çocuklara çok acıyorum,
Bizim gibi anne babalara sahipler !

10 Yorumlar

  1. :( çok haklısın. Benim kızım henüz 3 yaşında ama şimdiden düşünüyorum ilkokula başlayacak ve daha minicikken ödev, proje...Off içim daralıyor. Bir de bunun tatili var. Ben 15 gün izin alsam yaza iznim kalmaz.

    YanıtlaSil
  2. çok zor benim önümde uzun bir yol var oralara gelmek için ama sizin deneyimlerinizden eminim faydalanacağım. umarım. ikisi içinde hayat hep güzel şeyler getirir. öpüyorum özledim.

    YanıtlaSil
  3. Biz henüz 8 yaşındayız. Bu 2. sömestrimiz ve hem sıkmak istemiyorum hem de istiyorum ki kendi sorumluluklarının takibinde olsun.
    Biraz daha büyüyünce daha güçleşecek işler sanırım, hırslanmaktan korkuyorum.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ahh ahhh çalışan anne olmak zor...ama kız olsun erkek olsun gençler evde yanlız kalmayı tercih ediyorlar....
    yorumun için teşekkürler mavianne,iyiki bloglar ve iyiki ben sizi tanıdım....

    YanıtlaSil
  5. Canım annelerin de çocuklarında işi zor bu zamanda Allah yardımcınız olsun. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. her zaman ve her dönemde anne olmak ebebeyn olmak çok zor fatmacığım görevler ve mesulıyet hiç bir zaman bitmiyor Tanrım bitirtmesin de bu uğraşlarımız olacak ki dünyaya tutunacağız her şey gönlünce olsun canım..
    gençleri sıkmadan elde tutmak kuşu elde tutmaya benzer gevşek bırakırsan uçar sıkarsan seni çimdikler iyi ayarlamak gerekir ne demeli Allah yardımcın olsun.

    YanıtlaSil
  7. Onların geleceği için çabalıyoruz,ama ne kadar anlıyorlar bilmiyorum.Şu an en güzel yaşlarındalar ve hep bir sınav stresi altındalar,umarım hepsi başarılı ,mutlu olurlar...

    YanıtlaSil
  8. Henüz çok minikler benimkiler ve ilerde nasıl bir tutum içinde olurum büyük konuşmak istemem. (Anneliğin öğretilerinden, büyük laf ye, büyük konuşma!:)

    Kızım kreşte ilk karnesini aldı. Aslında karne verileceğini bile bilmiyorduk, çünkü tatil yok malum kreşler için. gelince de şöyle bir baktık, pek kaale de almadık doğrusu. Bazı değerlendirmeler çok ezbere geldi, boşverdik. Okulu aramadım bile. Sonuçta okul mevzusunu çok abartmemek gayretindeyim. İleride evdeki eğitimi hatırlayacak, okuldakilerden sadece yararlanacak gibi görmek istiyorum olayı. Eğitim-öğretim farkı yani. O açıdan elden geldiğince iyi bir öğretim alabilmesini sağlamak olsun derdim, ama çocukluğunu ve gençliğini de bu uğurda heba etmesin istiyorum.

    Ah bu anneler... Hep planlar, gayretler, umutlar... Valla çocuk yetiştirmek çok zor. Allah hepimize kolaylık versin. Hele de bu devirde, büyük şehirde...

    Sabah sabah bam telime yazmışsınız sanki, dökülesim varmış, yazdım da yazdım:)

    YanıtlaSil
  9. dağlar kızı: ben senin bloğuna giremedim adresini yazar mısın?

    YanıtlaSil
  10. www.hayatintatliheyecanlari.blogspot.com :)))

    YanıtlaSil