Genelde anneler çocuklarına öğüt verir değil mi?
Bugün bir değişiklik yapıp annelere öğüt vermek istedim.
Naçizane 15 yıllık bir anne olarak;

Kendimi hala küçük bir kız çocuğu gibi hissettiğim günlerde anne olduğumu hatırlamak bana güç veriyor.
İki erkek çocuk annesi olmak seni ruhsal ve bedensel güçlü kılıyor.
Kendi sorumluluğun dışında ölünceye kadar sorumluluğunda olan 2 kişi var bu hayatta. Eğitimini tamamlayıp, işe girdiğinde ve bir aile kurduğunda sorumluluğun bitmesi lazım realde.
Kim başarabiliyor ki bunu.
Aslında duygusal anlamda çocuğun hep senin sorumluluğunda, benliğinde kazınmış olarak kalacak.
Ebeveynlerin görevi bence, çocuklarının hayatına müdahale etmeden, uzaktan izlemek olmalı.
Onlardan bir teklif gelmedikçe hayatlarına müdahale edilmemeli.
Hepimiz bir zamanlar çocuktuk, bize yapılmasından hoşlanmadığımız hiçbir şeyi çocuklarımıza yapmamalıyız.
Mutlu ve huzurlu bir hayat sürmelerini dilemekten fazla birşey yapmamalıyız,
Hep onları teşvik etmeli ve övmeliyiz.
Sorduklarında doğru yolu anlatabiliriz ama onları sürekli eleştrip, her fırsatta nasihat etmemeliyiz,

Bana annelik bunları öğretti.
Herkes dünyaya tek geliyor ve tek gidiyor.
Hayatının tüm sorumluluğu sadece sende.
Bu demek ki, herkesin hayatı, yaşantısı kendine.
Bu, çocuğun da olsa böyle.
Onun hayata gelmesine vesile olman sana annelik mertebesi verdi ancak, onun tek sahibi sen değilsin.
Annesin tamam, ama o da bir birey.
Böyle düşününce ve bu yönde davranınca herşey daha da güzel olacak.
O sevgiyi verdiysen, güçlü bağları kurduysan, zaten merak etme çocuğun seni her zaman sevecek ve sayacak.
Ama fazla naz, fazla sorumluluk yüklemek onun isyankar olmasını sağlayabilir.
Bu nedenle çocuklarımızı özenli yetiştirmemiz gerekir.
Sonra bırakın,  gönüllerince yaşasınlar hayatlarını.

9 Yorumlar

  1. Ne güzel yazmışsın Maviannem, dediğin gibi yeterince o bağı kurduysan kopması istesen de mümkün olmuyor...

    bir de mümkünse annelere tencere tava cınsınden hedıyeler almasın kımse: )

    YanıtlaSil
  2. so looking forward to mums day! :)
    xx the cookies
    share the feeling
    visit <3
    samecookiesdifferent.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. ASLINDA YAZDIKLARINI MİNİ BİR KİTAPÇIKTA TOPLAYIP ANNELİĞİN EL KİTABI DİYE TÜM ANNELERE SUNMAK LAZIM...
    NE GÜZEL DÜŞÜNMÜŞSÜN. HARİKA...ÇOCUKLARIN SENİN GİBİ BİR ANNELERİ OLDUĞU İÇİN ÇOK ŞANSLI
    HERŞEY GÖNLÜNCE OLSUN
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. Kendimizi tutmalıyı dimi? ben Gamze Velileri ile bile konuşurken atlamamak için zor tutuyorum kendimi:))

    YanıtlaSil
  5. gerçekten çok güzel öneriler ve tecrübeler bunlar.Uygulamak için biraz çabalamak ve elbette yılların alışkanlığını bazen yıkmak gerekiyor.
    Umarım başarabiliriz doğruyu yapabilmeyi..kalemine sağlık:) görüşmek üzere hoşçakal...

    YanıtlaSil
  6. Iki erkek cocugu annesi olarak kendini ve tecrübelerini cok güzel anlatmissin
    Anneler günün kutlu olsun canim

    YanıtlaSil
  7. maviannecim brn de tüm söylediklerine katılıyorum...umarım çocuklarımız için en dogrusunu yapabiliriz...en güzel günler onların olsun...hepimiizn anneler günü kutlu olsun..

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir yazı,ben aynen öyle yaptım sonuc mükemmel :) seni de kutluyorum şimdiden ve öpüyorum canım .asis

    YanıtlaSil
  9. Yine çok güzel yazmışsınız :) Bu yazıyı anneme mutlaka okutucağım. Gerçi benim canım anneciğim de çok sıkı kuralları olan beni sıkan bir anne değil ama yine de her anne okumalı bence... Sevgilerimle :))

    YanıtlaSil