Ankara Şeker Fabrikasındaydım bugün,
Üretim yani kampanya döneminde fabrika,
Bizlerde bunu görmeye gittik,
Nasıl harika bir şey bilemezsiniz,
Gelen şeker pancarlarının bembeyaz şekere dönüşmesi macerası nasıl da şiir gibi,
Yıkanıyorlar, kesilip rendeleniyorlar,
Kaynar kazanlarda kaynıyorlar,
Özleri çıkıyor,
Süt banyosunda (kireç sütü) beyazlıyorlar,
Santrifüjle kuruyorlar,
Eleklerden geçip, kocaman çuvallara (50 kiloluk) konulup satışa hazır hale getiriliyorlar,
Müthiş bir macera!!

Sımsıcak bir ortam,
İliklerime kadar ısındım gezerken,
Kazanlardan çıkan buhar da elektrik enerjisi üretiminde kullanılıyor,
Bugün en çok da şuna şaşırdım;
Esmer şekerin doğal şeker olarak bize yutturulmaya çalışıldığı gerçeği ile yüzleştim,
Nasıl bir bilgi kirliliğidir bu,
Ben yıllardır esmer şekerin daha doğal olduğunu, beyaz şekerden daha az muamele edilmiş ve saf şeker olduğunu sanırdım,
Güya beyazlatmak için şekeri kimyasallar kullanılıyormuş,
Esmer şeker de kullanılmıyormuş,
Hepsinin kocaman bir yanlış olduğunu öğrendim,

Efendim özetleyecek olursak,
Şeker pancarından beyaz bildiğimiz toz şeker üretilirken herhangi bir kimyasal madde kullanılmıyor,
Kesme şeker üretiminde ise şeker tam kurutulmadan kalıplara dökülüyor,
Esmer şeker ise; beyaz şekerin melas katılarak esmerleştirilmesi sonucu oluşan bir ürün,
Melas şeker üretiminin son aşamasında acığa çıkan kahverengi bir şurup olarak basitçe anlatabilirim,

Yanii Esmer Şekerin; doğal, organik diye biz çevrecilere, organik ürün kullanmaya meraklılara  pazarlanması gayet manidar!!!!

Sizlere bir de yaşanmış esprili bir hikayeyi anlatayım,
Eskiden kot pantlonlar ülkemizde yokken,
Şeker çuvallarından pantolon dikilirmiş ve çok havalı birşeymiş,
Bu kot benzeri kumaşlarla dikilen pantolonu giymek,
Ancak bir abimiz şort diktirmiş bu çuvallardan ve denize girmiş,
Bel kısmında şortun ön tarafında   Turhal Şeker Fabrikası, arkasında da Net 75 kilo yazıyormuş :)))

10 Yorumlar

  1. neeeeeee...aman doğru bildiklerimizi de yanlış öğrenmişiz vah bize

    YanıtlaSil
  2. ben biliyordum mavim annem :) babamın rahatsızlığında hem esmerini hem beyazını yasaklamıştı doktoru ikiside aynı zararda farkı yok diye...anlattığın hikaye de çok şekermiş şort kadar sevgiler :))

    YanıtlaSil
  3. Evet, pek çok şeyde olduğu gibi bu da öyle. Haklısın.Kepekli ekmekler de aynı değil mi.
    Ne desem ki inan kelime dağarcığım yetmiyor maviş...

    YanıtlaSil
  4. bilgi için teşekkürler Maviannem

    YanıtlaSil
  5. Allah allah esmer sekeri ben de faydali bilirdim demek beyaz sekerden cok farki yok.

    Not: uzun zamandir blog dunyasindan uzak kaldim. beni unutmadin insallah Mavi anne

    YanıtlaSil
  6. hikaye müthiş:)) bende esmer şekeri ornagik bilirdim şaşırmadım ama bu bilgi kirliliği hep var olan şey değilmi bu ülkede!!birde kesme şekeri hiç kullanmam ben kemik tozuyla yapıştırıldığını ve kanserojen madde içerdiği için sağlıklı olmadığını biliyorum bu doğrumu şimdi emin olamadım!!!

    YanıtlaSil
  7. Aaa ben deöyle sanıyordum, sağol Mavi Anne'cim bilgi için...

    YanıtlaSil
  8. Blogunuzu sayfamızda paylaştık, sizide saymanıza bekleriz; https://www.facebook.com/tumblogyazarlari

    YanıtlaSil
  9. doğru bildiğimiz yanlışların doğrularını öğrenmek acı mı tatlı mı :) çok güzel bir bilgi çok tşk ederim mavi anne :) küpşekerin küp haline gelebilmesi içinde kimyasal katılıyor diye eve sokmuyorduk neredeyse ...

    YanıtlaSil