Leylak Dalı çok güzel ve yaratıcı bir uygulama başlattı,
Okuyan kadınların resmedildiği tabloları ekleyecek bloğuna her hafta,
Ve tabloya baktığımızda bizde uyandırdığı duyguları yazacağız,
Bu fikre bayıldım,
Bu sayede hem tabloları görecek ve öğreneceğiz,
Hem de yaratıcı fikirler ortaya çıkaracağız,
Ben de kitap okuyan ünlü kadınların fotoğraflarını görünce düşünmüştüm,
Bizde neden böyle fotoğraflar olmaz diye,
Genellikle yemek masasında olur bizim fotoğraflar :))
Ya da güzel bir manzaraya sırtımızı vermişken dostlarla birlikte,
Neden acaba en güzel dost olan kitap elimizde bir tek bile fotoğraf çektirmek aklımıza gelmez,
Kitapların içinde kaybolarak okumak,
Zamanı ve mekanı unutturuyor insana,
Yazarın yazdıkları ile yeni bir dünya oluşturuyoruz hayalimizde,
"Boş vaktim yok okuyamıyorum" diyenler çok ülkemizde,
Boş vakitte mi okunmalı kitap ?
Nasıl bir yanılgıdır bu,
Kitap okumak aksine dolu vaktin işidir,
Ayrı bir zaman ayırmak gerekir,
Yatmadan önce 1 saat ayırıyorum ben kitap okumak için,
Gerçi sürükleyici bir kitapta bu 1 saati geçirdiğim oluyor tabi,
Alışkanlıkla ilgili bence kitap okumak,
Çocukken bu alışkanlığı kazandıralım deyip dururuz ya biz büyükler ,
Zor iş vesselam,
Malesef ben çocukken hiç de sevmezdim kitap okumayı,
Hatta Martı'dır, Leo Buscalia'dır, Küçük Prenstir bana kitap okumayı sevdiren,
Geç başladım utanarak söylüyorum,
Öyle dünya klasiklerini 15-16 yaşlarında hatmetmedim,
Abim Kemal Tuğcu okurken hiç de merak edip okumadım,
Ama şimdi telafi etmeye çalışıyorum,
Zevk almayı öğrendim okumaktan,
Okuduklarımın bana hissettirdiklerini başkaları ile paylaşmaktan da çok hoşlanıyorum,
Okuduğum kitabı yakın arkadaşlarımın da okumasını,
Benim gibi sevmesini istiyorum :)

10 Yorumlar

  1. Leylakcımın yazısını okurken ben de düşündüm, acaba kitap okurken dışardan nasıl görünüyorum diye... Kızlara söyleyeyim de ben farketmeden resmimi çeksinler.
    Asla geç kalmış sayılmazsın kankiii, bence iyi bir okursun.
    Öptüm çook

    YanıtlaSil
  2. mERHABA sEVGİLİ mavi Anne:)Ne güzel yazmışsınız ben de kitap okumayı da kitap okutmayı da çok ciddiye alıyorum.Gece yatmadan önce 1 saat mutlaka onun dışında bulduğum her arada...Ve kitap okuma alışkanlığı kazanılan bir alışkanlıktır tespitine de katılıyorum.Şimdi de kızıma bu alışkanlığı kazandırmak için okuyoruz.Her akşam eşim,ben ve kızımın okuma saati var ve kitapçıda vakit geçirmekten,kitap okumadan uyumamasından da doğru yolda olduğumuzu düşünüyorum.Daha dün yazmıştım en büyük kıskançlığım kitaplarım diye.Altını çize çize not ala ala okur,içselleştirrrim.Benden kitap isteyen arkadaşlarıma da yenisini alıp hediye ederim:))
    LeylakDalı'nın başlattığı da çok güzelmiş şimdi gidip bakacağım.Sevgiler,selamlar...

    YanıtlaSil
  3. Ben kendimi kitapsız düşünemiyorum bile Mavi Anne'cim.
    Günlerim o kadar yoğun geçiyor ki gerçekten boş vaktim yok ama kitaba zamanım her koşulda var.
    Kocaman sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  4. bende'de bir kitap sevdasidir alip gidiyor,alisverise ciktigimda muhakkak hersefer kitapciya ugrarim evim bir yigin kitapla doldu:)esim bazi zamanlar aldikca aliyorsun birde kütüphaneyede üyesin diye söyleniyor,nedendir bilmiyorum ama bazi kitaplarin bende kalmasi beni mutlu ediyor!!:)

    YanıtlaSil
  5. Benden bahseden, etkinliğimi seven, kitap okuyan, güzeller güzeli Mavianneme kocaman öpücükler. Anlayamadığım senin yazıların benim readerde güncellenmiyor sadece sayfada görünüyor, biraz bakmazsam kaçırıyorum. Ne yapmalı anlamadım, ne denesem olmadı. Neyse ben bişekilde yakalıyorum nasılsa:))
    Sevgiler yolluyorum...

    YanıtlaSil
  6. Mavi annecim ne zamadır görüşemedik keyifler iyidir umarım...kitap kurdu olduğunu hepimiz biliyoruz...hem güzel,hem dost,hem anne,hem kültürlü,hem iş kadını,hem yaşamayı seven,yüreği sevgi dolu bir insansın....seni seviyorum Fatmacım...esenkal...

    YanıtlaSil
  7. işte bende öyle yapıyorum ktiaparlımı geri vermiyorlar bari okusalar :)

    YanıtlaSil
  8. Ben bloguma eklemiştim Audrey Hepburn'ün kitap okurken çekilen fotoğraflarını . Ne kadar çok ve ne kadar güzeller !

    http://dalgaizleri.blogspot.com/2011/04/audrey-hepburn-okurken.html

    Güzel fikir, kesinlikle !

    YanıtlaSil
  9. Ne guzel bir fikir. Kitap okumak gibisi var mi? Seyahate cikmayi en cok o yuzden seviyorum...Arabada bolca okuyabiliyorum:)

    YanıtlaSil
  10. Leylak Dalı çok hoş bir uygulama başlatmış.tebrik ediyorum.

    Maviannecim çook güzel yazmışsınız:) yüreğinize sağlık.kitaplar en yakın dostumuz.çook çoook öptüm.iyi haftalar diliyorum.

    YanıtlaSil