3 Mayıs 2011 Salı

7 TAHILLI EKMEK

"Ekmek makinası alsak da kendi ekmeğimizi yapsak"dediğinde Mahocum,
" Evet evet, bir ekmek yapmadığım kalmıştı!!!" diye tepki vermiş birkaç yıl aldırmamıştım :(
Ne büyük bir hata yapmışım,
Meğerse sen birşey yapmıyormuşsun, herşeyi O yapıyormuş,
Sen de "ekmeklerimizi evde kendim yaparım" diye hava atıyormuşsun :))
Hele de, akşamdan uyanacağın saate ayarladığın makinadaki ekmeğin misss kokusu ile uyanmak gibisi yok,
Söke Un veya Sinangilin ekmek ununu tercih ediyorum,
Son zamanlarda 7 tahıllı unlu ekmek yapıyorum,
(Rejim olaylarına girdiğim için aşağıda anlattığım ekmekleri epeydir yapmıyorum)
İtalyan karışımlı domatesli baharatlı karışım var ki sormayın, evin içi pizzacı gibi kokuyor pişince ekmek,
Ya da zeytinli ekmek yaptığında sıcak sıcak sızma zeytinyağına batırıp yemenin keyfi gibisi yok,
"Ekmek Makinacıları Birliği" gibi bir birlik var ise, bana bir ödül vermeliler :)
O kadar çok arkadaşım Anneler Gününde ekmek makinası alacak ki,
Ben öyle bir anlatıyorum ki,
Hemen almalıyız ve bu lezzetli ekmeklerden yapmalıyız diyorlar :)))

17 yorum:

Nehire dedi ki...

Ekmeklerinizin sımsıcak çıtır çıtır kokusu buralara kadar geldi,afiyet olsun.Sevgiyle kalın...

neval dedi ki...

hangi makinayı tavsiye edersiniz ?

nazpek dedi ki...

Maviannem bende hep hevesleniyorum ama çok yeriz diye almıyorum iyimi:))

annemineli dedi ki...

Ellerine sağlık...sevgilerrrr....

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Ben de bayılıyorum, cevizli yapıyorum en çok, o kokuyla uyanmak yok mu hele missssss

Syhn dedi ki...

aa valla sen adama ekmek makinesi aldırırsın :)))

tosbagalar dedi ki...

kesinlikle katılıyor ve tavsiye ediyorum

İkiz Annesi dedi ki...

Mis gibi kokular buraya kadar geldi :)

özlem dedi ki...

Ben bir türlü cesaret edip deneyemiyorum şu makineyi kullanmayı Mavi Anne'cim yaa ...

zeya dedi ki...

ben de pek gururluyum ekmek makinesinden beri :):) paketi aç düğmeye bas hazır ekmek :):)
domatesli tarif nerede hemen denemeliyim :):)
7 tahıllı benim de favorim çavdar da çok güzel Sevgiler

zubizup dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
didem dedi ki...

Mavi anne o makinalardan benim listemde var. Bir pilav makinasi bir ekmek... Yapan arkadaslarin ekmeklerini yedim. Bir harika!

MAVİANNE dedi ki...

arkadaşlar ben Arçeliğin kullanıyorum, söke un en iyisi,
ama diğer unlarla da güzel oluyor
çavdarı deneyeceğim zeyacığım
domatesli italyan söke undaydı :))

Nehir İda dedi ki...

Ben de 2 ay önce aldım sabah gözümü o kokuyla açmak süper.
Afiyet olsun
Güle güle kullan:)

Nehir İda dedi ki...

mavi Anneciğim benim mak. da arçelik ve un da söke:)
Anneme kepek ekmeği yapacağım artık

A-H dedi ki...

ne guzel ekmek makinasi sahiplerinin arttigini gormek :)
birde su domatesli sosu merak ettim ben, tarif varmi?

Arzu dedi ki...

ben hala ekmek makinasi almadim. firinda kendim yapiyorum bazen. cevizli, kepek unuyla guzel oluyor. ama yogurmasi zaman aliyor tabi.