Bayram çocuğu olup kapı kapı şeker topladınız mı hiç,
Poşetinize şeker doldurup sonra hangisinin tadı daha güzel diye oturup tüm şekerleri yediniz mi?
Arkadaşınızla şeker değiş tokuşu yaptınız mı?
Ben sana şunu vereyim, sen bana şu mavi jelatinliyi ver dediniz mi?

Bayram çocukları için renkli jelatinlerle kaplı şekerleri, çikolataları hazırlarım ,
Kapıya yakın bir yerde durur onlar,
Her kim kapıyı açarsa hemen görebilsin çocuklara ikram edebilsin diye...
Fotoğraf: Bir bayram sabahı kapıya gelen çocukları fotoğraflamıştım
Bu bayram da Ankara'dayız ailece,
Büyükler burada biz hala geleneksel bayram programı yapan taraftayız,
Günler öncesinde tur programı ayarlayıp tatile gidenlerden olamadık hiç bir zaman,
Büyüklerin gönlünü almak bizim için ilk öncelik olmuştur,
Gidenlerin de yolu açık olsun tabi,
Allah kazadan beladan korusun,
Trafikte çok dikkatli olsunlar, yollar çok tehlikeli bayramlarda,
Bu bayram ilk kez bilfiil kurban işini gerçekleştirmek yerine bağış yaptık, bizim adımıza kesecekler,
Mahocum yorulmasın diye böyle bir çözüm bulduk bu yıl,
Hem beli hem böbrek taşı derken,
Son günlerde sıkıntılı günler geçirdi,
Hala da o çok kıymetli taş düşemedi :((
Bir düşsün tek taş yüzük yaptıracağım :))
Şaka bir yana uzun sürdü bu iş,
Umarım bir an önce gerçekleşir beklenen son....
Gönlünüzce geçireceğiniz bir bayram diliyorum,
Bol şekerli,
Bol çikolatalı,
Bol kavurmalı,
Bol uyumalı ( kurban bayramı uyuyanın üzerine incili yorgan serilirmiş)
Bol gezmeli,
Bol paralı,
Bol gülmeli,
Bol öpmeli,
Geçsin BAYRAMINIZ....

28 Yorumlar

  1. mavi anne hepimiz için sıcak,mutlu ve sevgi dolu bi bayram olsun...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. kanki bir bayram çocuklara para vereyim dedim... Bir liralarda yeni çıkmıştı... çikolatanın yanında birer lira verdim. Senmisin veren yüzlerce çocuk kapıya doluştu. Nasıl haberleştiler anlamadık... Yakamızı zor kurtardık:))
    Bizde geleneksel bayramcılardanız... üstelikde acaip yoğun trafikli geçiririz.

    Eşinin böbrek taşı için bir de mısır püskülü kaynatın bakalım. Biliyosun biz bu yollardan çok geçtik. Bir kez tam tatile çıkacağımız akşam olmuştu hatta hatırlarsan...

    Öptüm çok

    YanıtlaSil
  3. İncili yorgan işini pek sevdim, iyi bayramlar maviannem,sevgiler sinem

    YanıtlaSil
  4. Ne mutlu olurdum sekerlerımı sayarken... Bu gelenegı surdurmek ıcın kızımı da tesvık etmeye calısıyorum :) sıze de saglıklı mutlu bayramlar ve cok gecmıs olsun. ( Tek tas yuzuk fıkrı de super olmus bu arada)

    YanıtlaSil
  5. Toplayamadım hiç öyle şeker
    fakat tam kapımızın önünde, gelen çocuklara hazırlanmış çikolatalarımız hep hazır bekledi
    renk renk şekerlemelerle sevinen çocukların yüzündeki gülümsemeler
    hep şifalı dualar olarak döndü..
    İyi bayramlar diliyorum..
    Neşe ve sağlıkla

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel ve içten bir post olmuş.
    Gerçekten de büyüklere bayramlarda vakit ayırmak ve onların yanında olarak, onlara verilen değeri göstermek,eskiden gelen güzel adetlerimizden.
    Daim olur inşaAllah.
    Bayramınız mübarek olsun :)

    YanıtlaSil
  7. Bizde sizinle aynı taraftayız :)Büyüklerimizin ellerini öpmeye gidiyoruz memleketimize bayramlar böyle olmalı değil mi hep geleneksel kalabilmelii.sevgiyle iyi bayramlar..

    YanıtlaSil
  8. annemden gizli giderdim ben çocukken:)) topladığım şekerleride yatağımın altına saklardım. çok fazla zaman geçmiyor üzerinden annem öğreneli..
    çok sevindi ama gerçekten şeker topladın mı diye sevindi :)
    canım annem..
    :D

    ii bayramlar güzel anne ;)

    YanıtlaSil
  9. Biliyor musun bayeam çocuğu olmayı özlüyorum ben:))
    İyi bayramlar canım.

    YanıtlaSil
  10. Bizde hala sizin taraftayiz:)
    Sekerler hazirlandi bizde de birde hediyeler. Kücük kücük Paketler ailenin ufakliklarina.

    Artik büyüdüm ya sekerler artik kapima geliyor. Özel paketler halinde:))

    Sana da hayirli bayramlar.

    YanıtlaSil
  11. Şİmdiden mutlu bayramlar :)
    Böbrek taşı derdi amcamın oğlununda başında, bir kurtulamadı :( acil şifa diliyorum nerde bu sıkıntıyı çeken varsa...

    YanıtlaSil
  12. Ooooo çok toplamışlığım var çocukluğumda :)Bir kurban Bayramında Tr deydim.Kapıya çocuklar geldi ben ilk defa bayramı yaşıyorum ya uzun yıllardan sonra çocuklara para verdim valla 5 er lira gibi :) aman gittiler Lalenin dediği gibi bir ordu geldi sonra ;)İyi bayramlar canım öpüyorummm.

    YanıtlaSil
  13. Bayramlar bizde de çok önemlidir.Aslında babannemiz yaşarken(eşimin)ve kayınvalidemlerle yaşarken resmen bayramlarda felç olurduk.Çünkü 9 çocuğu onların çocukları torunlar derken günde en az 30 kişiyi yemekli ağırlardık.Tabi şimdi eskisi gibi yoğun geçmiyor ama genede çoğu ailelere göre daha yoğun yaşıyoruz. Ama asıl güzel bayramlar çocukluğumuzda kaldı.SAna da ailenle şeker tadında bir bayram yaşamanı diliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Nur'cuğum, yeni sayfamda sana bir mim var :))

    YanıtlaSil
  15. Mavianneciğim ailecek mutlu ve huzurlu bir bayram geçirmenizi diliyor sevgiler yolluyorum...

    YanıtlaSil
  16. Mavianne'cim çok güzel bir bayram olsun bu bayram da inşallah.
    Bu arada sayfamda sana bir mim var.
    Sevgiyle kal.
    Not: Yaşamın Kıyısında Nur'un yorumu da sana gitmiş yanlışlıkla:))

    YanıtlaSil
  17. güzel bayramlar :) tatlımm

    YanıtlaSil
  18. sağlıklı ve mutlu nice bayramlara

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel anlatmışsınız. Hepimiz yaptık tabii bu anlattıklarınızı, şimdi o güzel günleri, çocukluk arkadaşlarımı düşündüm bir an...

    Size ailenizle birlikte keyifle geçireceğiniz güzel bir bayram dilerim,
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Maviaannem ailecek size sağlıklı,mutlu,huzurlu ,neşe dolu nicee bayramlar diliyorum:) Büyüklerimizin ellerinden öperim.

    Benimde annem bu böbrek taşından çok çekioo:( Allah eşinizede acil şifalar versin.bir an evvel düşürsünn:(

    YanıtlaSil
  21. sevdiklerimizle,
    mutlu keyifle geçecek bir bayram diliyorum.
    çok sevgiler,

    YanıtlaSil
  22. Mutlu Bayramlar Maviannecim, biz de geleneksel, büyüklerimizle geçirilen bayramları seviyoruz, Bu bayram ikimiz de annelerimizle birlikteyiz ki çok büyük bir nimet bizim için.

    Eşinizin böbrek taşı bir an önce düşer inşallah, sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Bayramin kutlu ,mutlu olsun canim.. Bize burada bayram yok !!Herkes calistigi icin ziyaret bile yapamadik.. tel.halletmeye calistik
    belki hafta sonu!!! sevgiler..

    YanıtlaSil