Akşam yemeğinden sonra,
"Hadi giyinin sahile çıkalım"
dediniz mi siz hiç?
Sahilde gezmek, çay bahçesinde oturmak,
Denizle içiçe yaşayan insanlara ait bir ritueldir,
Sahil hele de böyle şiirsel ve güzel dokulara sahipse,
Çocukluğumdan beri sahilde gezerken yol boyu sıralanan çekirdekçilerden çekirdek almak adettir,
Ancak biz, hiç bir zaman çekirdek kabuklarını sorumsuzca yere fırlatmadık,
Muhakkak elimizde biriktirip çöp kutusuna attık,
Şimdi bakıyorum da, güzel giyimli kızlar ve erkekler çitledikleri çekirdekleri şuursuzca yere atmakta hiç bir sakınca görmüyorlar,
Bilinçsizlik mi, aman sendecilik mi anlaşılır gibi değil,
Bu eylemin sahili kirlettiğini fark etmiyorlar bile...
Ünye sahilindeki bu güzelim evde hala oturanlar var sanırım,
Mahocum yıllar önce yağlı boya tablosunu yapmıştı sahildeki bu güzel evin,
Şimdi duvarımda asılı o tablo...
Her yıl Ünye'ye geldiğimde muhakkak fotoğraflarım...

Ramazan geldi Hoşgeldi,
Sıcaklarla geldi,
Çocukluğumda ilk oruca başladığım zamanlarda yaza gelmişti Ramazan,
İftardan sonra teraviye gidilir,
Gündüz mugabele okunurdu,
Kentlerde ramazanlar sönük geçiyor,
Veya biz işe gidenler için böyle,
Tüm gün ofiste çalışıp da ramazanın o ulvi havasına bürünmek pek de mümkün olmuyor malesef...
Tablo: mahocum
Sahura kalkmayı,
Çay demlemeyi,
Masayı hazırlayıp,
Ev halkını uyandırmayı,
Çok çok su içmeyi,
Seviyorum...
Kamikaze'ye bir TIK güzel bir yardım kampanyasına destek olmak için....

19 Yorumlar

  1. Ünye'yi görmüş biri olarak,paylaşım için gönül dolusu teşekkürlerr.Bütün güzel duygularına candan katılıyor ve sevgiler sunuyorum......

    YanıtlaSil
  2. kankiii gidemedim bu yaz... aklımda kaldı oralarda.
    Evet ya biz yemekten sonra mutlaka sahile iner yürürdük... ve şimdi aklıma geliyor, o yıllarda hiç kilolu kimse yoktu Ordu'da:))
    Dün akşam ilk sahurdu ama havuzun yorgunluğundan sürüne sürüne kalktım:)

    Çay içmek , su içmekm işte sahur işte iftar...yeter
    öptüm çok çok

    YanıtlaSil
  3. bu evi bilmezmiyim tam burunucunda :)

    YanıtlaSil
  4. Ramazan'ı bende nasıl seviyorum sıcaklarla geldi ama iyi ki geldi..

    YanıtlaSil
  5. RESİMLERE BAKARKEN BİRİNCİ VE İKİNCİ RESİM ÇOK ÇARPICI GELDİ BANA. TAM TABLOSU YAPILACAK RESİM DİYE İÇİMDEN GEÇİRİYORDUM Kİ; MAHİR BEYİN O EVİN RESMİNİ YAPTIĞINI SÖYLEMİŞSİN. HAYRAN KALDIM O EVE VE SAHİLE...
    RAMAZANI BEN DE ÇOK SEVİYORUM. İSTEDİĞİ KADAR SICAK OLSUN, GÜN UZUN OLSUN RUHUMA GARİP BİR HUZUR VERİYOR VE SÖNÜK GİBİ DE GEÇSE DİĞER AYLARA NİSPETEN KENDİNE ÖZGÜ BİR CANLILIK OLUYOR YAA BAYILIYORUM...
    HELE BİR DE EVDE ORUÇ TUTAN TEK BEN OLDUĞUM İÇİN ÇOK FAZLA ŞIMARTILIYORUM BU DA ÇOK HOŞUMA GİDİYOR.
    BİZ KISMEN DE OLSA ESKİ RAMAZANLARIN HAVASINI YAŞIYORUZ, ÇÜNKÜ EVİN HEMEN YANINA İKİ TANE RAMAZAN SOKAĞI KURULDU, AKŞAM İFTARI AÇTIKTAN SONRA FASIL DİNLEMEYE GİDİYORUZ, BİR SAAT KADAR DİNLEYİP GELİYORUZ...
    TÜM GÜZELLİKLERİ ÇOK GÜZEL İFADE ETMİŞSİN...
    SANA VE TÜM SEVDİKLERİNE HUZURLU VE HAYIRLI RAMAZANLAR DİLİYORUM. (TABİİ BU ARADA HERKESE...)

    YanıtlaSil
  6. Demek ki karadeniz sahililinde bir ritüel bu akşam yürüyüşleri yaz oldumu kimse evde durmaz akşamları yaşlısı genci :)iyi ramazanlar canım,öptümmm.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba ,karadenizi çok seven ve fırsat buldukça giden birisi olarak bu evi bende görüp çok beğenmiştim.Bu sene karadenize daha keyifle gittik ,çünkü yollar süper olmuş şu sıcaklarda trabzon yaylalarında olmayı çok isterdim.Hayırlı ramazanlar sevgiler

    YanıtlaSil
  8. sevgili mavianne eşim ordulu 2 sene evvel gezmek için gittim doğa harikası bir yer özellikle ünyeyi çok beğenmiştim sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. düşününce o kadar çok güzel sey var ki ramazanla ilgili. hepsinin hakkını verebilmek hepsinden hakkıyla faydalanabilmek umidiyle...
    hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  10. Mavim,
    deniz kiyisi insaninin vazgecilmezidir gercekten sahilde yürümek, kordona ciknak.

    Esinin tablosu harika olmus. Anlasilan sizin evde sanatsal yönü olmayan pek yok:)

    Ama o evin hikayeside en az ev kadar ilgincmis. Ayline verdigin linkte bir yorumcudan okudum. Gercekse eger cok ilginc.

    Hayirli Ramazanlar diliyorum canim. Biz burda serindeyiz ama Allah sizlere kolaylik versin.

    YanıtlaSil
  11. öyle valla.. herkes kendi pisliğine dikkat etse tertemiz olurdu etrafımız..
    insanlar gözünüzün içine baka baka çöpünü öylece atabiliyor..

    bende sahuru çok seviyorumm. kaç saat kaldı ? :)

    YanıtlaSil
  12. öyle valla.. herkes kendi pisliğine dikkat etse tertemiz olurdu etrafımız..
    insanlar gözünüzün içine baka baka çöpünü öylece atabiliyor..

    bende sahuru çok seviyorumm. kaç saat kaldı ? :)

    YanıtlaSil
  13. O güzel giyimli gençler bizim bebeişle her gün gittiğimiz parkı da kirletiyorlar hem de gözümüze baka baka, aman sendecilik bence, uyarınca da bir havalar bir tripler..

    YanıtlaSil
  14. Evi , bir o kadar da tabloyu çok beğendim.O evde yaşayanların şanslı olduğunu söylememe gerek yok sanırım.Umarım farkındadırlar ve huzurludurlar.Dışarıdan gördüğümüz nice güzellik çoğu kez huzurdan uzak olduğu için ben böyle düşünür oldum.

    İtiraf ediyorum :) duvarındaki tablo içimi ısıttı.

    YanıtlaSil
  15. Denize düşkün biri olarak, o evin benim olmasın istedim... Elinizi uzatsanız denize değer:)) ne güzel...
    Ünye'yi hiç görmedim ama, bloğunuzu takip ederek öğreniyorum...
    Size de hayırlı ramazanlar olsun, sağlıkla, afiyetle geçsin inşallah...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. çooook teşekkürler maviannecimm:) hassasiyetiniz için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  17. ünyede olmak çook güzel bir duygu olmalı.fotolarınıza bayıldım.size ve ailenize hayırlı ramazanlar diliyorum.

    YanıtlaSil