Samsun'dan otobüse binip Ünye'ye doğru yol alırken,
Denizi Samsun'da bırakırsınız,
Çarşamba ve Termeyi geçtikten sonra,
Zarif bir kadının boynunu süsleyen inci kolye gibi serilir o güzelim sahil boyu gözlerinizin önüne,
O zaman aşık olursunuz Ünye'ye....
Pide yemek için Çakırtepeye çıkmalı,
Oradaki 3 restauranttan birinde yumurtalı pastırmalı açık pide,
Kıymalı kapalı pide yemeli,
Muhakkak manzaranın fotoğrafı çekilmeli,
Çam kokusu eşliğinde çay içilmeli...
Fatsa'da hatice Ablamların köyüne gittik,
Fındık bahçesine girerken, mısırlar, fasulyeler karşıladı bizi,
Yemyeşil bahçede gözlerim dinlendi resmen,
Kentte yeşilin bu rengini görmek mümkün değil,
Fındık topladık,
Belimize bağladığımız bu keselere doldurduk,
Çocuklar topladıkları fındıkların içinde gezen böceğe bakmaktalar aşağıdaki fotoda :))
Evettt aşağıda ise, bir adet Karadeniz kadını görülmekte :)))
Mısır ve fasulyelerin arasında doğanın tadını çıkardım,
Köyde çalışan kadınların işinin ne kadar zor olduğunu test ettim, onayladım,
Ben zevk için yarım saat bahçede kaldım,
Ne kadar yorucu ve zahmetli bir iş sıcağın altında bahçede olmak,
Fındık toplayanlara Allah yardımcı olsun...
Tadı damağımda kaldı bu 5 günün,
Sayılı gün çabuk geçti,
Akrabalarımı, arkadaşlarımı görmek onlarla birlikte olmak harikaydı...Fotoğraf çekmeye doyamadım,
Günün her saati ayrı bir güzellikte,
Daha bir sürü fotoğraf var sizlerle paylaşacağım,
Çok yakında :))
(Herkese tek tek geleceğim blogları özledim)


13 Yorumlar

  1. Canım ilk "Hoşgeldin" i ben söylemek istedim:))Seni çok özledim..Elektronik ortamdan da olsa hasret gidermek güzel:)
    Güzel bir Ünye gezisi olmuş, hele fotoğraflar mükemmel..Sanki gözlerinin rengi, denize ve ağaçlara yansımış gibi:))
    Görüşmek dileğiyle, çook Öptüm canım..

    YanıtlaSil
  2. HOŞGELDİN,BEN DE FOTOĞRAFLARINIZA BAKMAYA DOYAMADIM. NE KADAR GÜZEL FOTOĞRAFLAR, DOĞANIN KOYNUNDA ÇEKİLMİŞ, CAPCANLI, YEMYEŞİL.
    OĞLANLAR NEYE BAKIYOR ÖYLE DİYE MERAK ETMİŞTİM AÇIKLAMIŞSIN. GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL BİR TATİL OLMUŞ, SİZLERE GIPTA ETTİM...
    EVET, İŞİN ÖBÜR TARAFI BAĞDA BAHÇEDE ÇALIŞAN İNSANLARIN İŞİ GERÇEKTEN ZORDUR, İNSAN YAŞAMAYINCA, GÖRMEYİNCE BİLEMİYOR.
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  3. hoşgeldin aynı tarıfındekı gibi ilk karadenıze 9 yıl önce ayak basınca ünye ye aşık olmuştum ki ozaman sahil yolu filanda yoktu ve ne zaman geçsem hala hem sen aklıma gelıyorsun hemde sahilinde illa bir mola verip çayımızı içip mısırımızı yıyıp trabzona öle devam ediyoruz insan ünyeyi görünce ne işim var büyükşehir de burda da ne arıyorsan var diyor acaba ordakiler kıymetini biliyormu
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. kankiii fındık bahçesindeki resimlerine bayıldım... ayol atadan dededen fındıkçıyız güya ... bir resmim yok böyle, ama seneye:)))
    Ünyeden sesini duyunca çok memnun oldum... Kuzimle bile tanışmaya vakit ayırdın çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  5. Bir insan gittigi her yere, bulundugu her ortama bu kadar mi yakisir?
    Seni sevgiyle kucakliyorum:))

    YanıtlaSil
  6. Annanemden kalan fındık bahçeleri var ama artık uğraşacak insan yok bizden,bu yıl gitmedim bahçeye kene var dediler :)Karadeniz bir başka güzel,öpüyorum canım.

    YanıtlaSil
  7. ne zmn karadeniz psotu görsem bir yerlerde gideceğim diyorum.. 40 kereden fazla demişimdir demekki bir gün gideceğim :)
    ve sünter hanım ablama takılıyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Hoşgeldin Mavişim,keşke bayrama kadar kalabilseydin ,buranın hiç tadı yok.
    Ben de karadenizi çok özledim.

    YanıtlaSil
  9. İnsanın memleketinde olması ne kadar huzur verici değilmi bende aynı tarihlerde ünye ve ordu arası mekik dokuyordum.Oralara gittikçe memleketimizin ne kadar güzel olduğunu denizi yanında hissetmenin mükemmel bir duygu olduğu anlıyorum.Hele 10 dakikada denizde olmak muhteşem. Biz karadenizliler için Ankaranının en zor yanı denizi görmemek o kokuyu ve sesi hissedememek.Çok öptüm sizi

    YanıtlaSil
  10. CANIM HAYIRLI RAMAZANLAR
    diliyorum,resimler çok güzel bu gidiş sanada iyi olmuş memleket özlemini biraz olsun gidermişin anneciğini ve babacığını da görmüşün bizde özledik Emine ablamı hepinizi sevgiyle öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  11. Annesi Ünye cidden enfes bir yer, bu arada o yaprakların arasında olan karene bayıldım onu facebook profil karesi yap bittim yahu.

    YanıtlaSil
  12. Hoşgeldin Mavianne, insanın memeleketi gibisi yok. Fotoğraflara özellikle de karadeniz kadınına bayıldım. Devamını da bekliyoruz, sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Ohhh ne güzel gözünüzde gönlünüzde bayram etmiş ne mutlu size...harike resimler

    hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil