Çocukların sınavları var bu hafta,
Her gün eve gelince şu sorular çıktı,
Kolaydı, zordu,
Şu puanı alabilirim,
Muhabbeti yapıyoruz....
Hayatımız sınav değil mi zaten?
Kaç aşamalı bu sınav bilen var mı?
Sınavdan 100 puanla geçenler kimler?
Ömrünü hiç kırıksız tamamlayana rastlanmış mıdır?
Kurtarma sınavları, bütünleme var mı?
Bir üst sınıfa çıkmak için baraj kaç puan?
Hayatın tıkırında gidiyorsa puanın 70-80 ler,
Süper ise 90-100,
Kötü gidiyorsa 40-50,
Sürekli öğretmene kendimizi ispat durumu,
Kanaat notumuz da; iyi insan olmayı başarabilmekte,
Herşeye rağmen hayatı seviyor muyuz?
Kendimizi düşündüğümüz kadar,
Başkalarını da düşünüyor muyuz?
Hayır hasenata ise hiç girmiyorum,
Bunlar hep quiz puanları...
Karneler ne zaman verilir peki?
Karnemiz verilirken öğretmen bizi yanağımızdan öper mi?
Annemiz fotoğrafımızı çeker mi?

19 Yorumlar

  1. Allah çocukların yardımcısı olsun.
    büyüdükçe dertleri büyüyor diyenler cidden çok haklıymış.
    her dönemleri çok zor.

    YanıtlaSil
  2. SINAVDA OĞLANLARA BAŞARILAR...SINAVLAR YÜZÜNDEN BİZ DAHA ÇOK STRESE GİRİYORUZ, Bİ YANDAN DA TÜM ÇOCUKLARA ACIYORUM, TÜM HAYATLARI OKUL, DERSHANE VE İNTERNET OLDU DİYE...
    ONLAR BUNUN FARKINDA DEĞİLLER...NASIL UYUM SAĞLIYORLAR ANLAYAMIYORUM...
    BRAVO TÜM ÇOCUKLARA...

    YanıtlaSil
  3. o kadar sorudan sadece şunu diybilirim çalış uğraş sonunda güzel ülkemde işsiz gez yada komik rakamlara çalış zor valla öğrenci olmak yazdıklarını düşününce :)

    YanıtlaSil
  4. Selam,
    evet hayatımız sınav ama bu kadarda karamsar olmayalım amaca ulaşmak için birşeylerin üstesinden
    gelmek zorundayız ne derler:
    ''Emek olmadan yemek olmaz''
    sevgilerimi yolluyorum...

    YanıtlaSil
  5. Hayatın her aşamasında zorluklar var ne yazık ki.Ama çocukların ağır şartlarda eğitim görmeleri,yarışa sokulup çocukluklarını yaşayamamaları üzücü..

    YanıtlaSil
  6. Hayat sınavından hep 100 puan alan var mı ki?
    Ah Maviannem, katedeceğin çok yol var daha delikanlılarla, Allah yardımcın olsun, bitmez tükenmez sınavlar. Ne yapalım hayat bu, sağlıklı olsunlar da bu günler de gelip geçer.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. o soruları kontrolle boğuşurken yeni sorular takıldıkça takılıyor aklımıza...

    YanıtlaSil
  8. mezun olali 2 yil olcak.
    gecen gece bir rüya gördüm.
    tarihten sinav olcaz ve ben hic birsey bilmiyorum.
    nasil midem kalkiyor.
    cok kötü oluyorum.

    oysa sadece rüya ve 2 yildir sinavlara girmiyorum.

    dogar dogmaz aglamadigin zaman bile sinav sayilmiyormu. bakalim bebek aglayacak mi aglamayacak mi?
    aglarsa sorun yok.
    aglamazsa yiyor samari.

    insan ögrenciyken sunu anlamiyor, kötü not hayatini etkilemiyor insanin.

    tuhaf olan, olaylar zaten olacagina variyor.

    YanıtlaSil
  9. Sevgili mavianne ,öncelikle hepinize kolay gelsin,çünkü artık sınavlara sadece çocuklar değil tüm aile giriyor.Gerçekten çocukken sorunlar daha kolay oluyormuş ,bende bu aşamalardan geçtim halende devam ediyor.Bu ülkede sınavdan bol ne varki?Herşeyin hayırlısı.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Çocuklara başarılar ve sana da kolay gelsin.zor işler gerçekten hayat bir yarışa dönüştü sanki hep bir koşuşturmaca nefes alacak zaman yok.Acıyorum çocuklara bir o kadar ailelerine..Ve sınav hiç bitmiyor :) sona gelene dek...sevgiler sana ;)

    YanıtlaSil
  11. çocuklara başarılar. hayat hepimize güzel puanlarla beraber güzel bir yaşam getirir inşallah

    YanıtlaSil
  12. Hayatimiz sinav.
    En zor olanida bu iste.Hic bir seyden emin olamamak. Insaniz ya 100 de 100 yapamayiz imkansiz.
    Testin sonuclarini gördügümüzde ise hersey bitmis olacak.Düzeltme bütünleme imkanida verilmemis.
    Bazen bütün dogrular bir yanlista siliniyormus.Bazen de bir dogru tüm yanlislari götürüyormus. Üstelik hangi dogru hangi yanlisi siler, yada hangi yanlis tüm dogrulari götürür bilemeden, sadece umut ederek yasamak zorundayiz daimi sinavimizi.

    Hepimize hayirli sinavlar:)

    YanıtlaSil
  13. Kapı arasından izlediklerimdendin sen de:))Çok memnun oldum ziyaretine.Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Mavişanneciğim,
    yani bu işin sonu yok..
    hani babalar eve iş getirince kızmıyormuyduk.
    Öyleyse ev, okul gibi yaşanmamalı.
    okul,dershane gibi yerlerden sonra evde ki düzen yeniden düşünülmeli bence..
    ayrıca çocuklar yaşamdan kopmadan
    büyümeyi öğrenmeli..
    bunları sadece sizin,benim çocuklarım için
    söylemiyorum..
    Nesil öyle olmalı gözle değil bilimle öğrenmeli...
    o nedenle araştırmacı olsunlar kaygılardan uzak dursunlar yeter..öptüm

    YanıtlaSil
  15. ah kanki ya , bitmez bu sınav çilesi. Okullar bitti derken bir de kppps var. Yani hayat gerçektende bir sınav. Bşarılar ve kolaylıklar çocuklara. Öptüm çok çok

    YanıtlaSil
  16. Başkalarını düşündüğüm kadar kendimi düşünemiyorum maalesef. Kanaat notuyla birlikte 25,5 tan 26 aldım sınıfta kaldım ben bu yılda. Bir 50 60 yıl kadar da geçemem sınıfı muhtemelen...

    Güzel bir yazı ama ya çok hoştu... :D

    YanıtlaSil
  17. Maviannecim ben de başarılar diliyorum çocuklarınıza.Mevlam yüzünüzü güldürsün her daim.Allah tüm öğrenci arkadaşlarımıza yardım etsin.Emeklerini boşa götürmesin.

    YanıtlaSil
  18. Kolay gelsin çocuklara, başarıları daim olsun. mezun olunca anlıyoruz ası sınavın kendimizle , insan olmak, doğru ilişkiler kurabilmeyi başarmak olduğunu aslında. ama heyhat sistem böyle kurulmuş. Bilgiler sadece araç ama önemli bir araç hayatımızda

    YanıtlaSil